VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky Znojmo – Vídeň: pět let provozu

Znojmo – Především studenti hotelové školy v Retzu a turisté. To jsou hlavní dvě skupiny cestujících, kteří už pět let hojně využívají vlakového spojení na nedávno nově elektrifikované trati ze Znojma do Vídně. Ve vlaku lze vídat skupinky desítek turistů, mimo hlavní sezonu však mezi Retzem a Znojmem ve vagonech takzvané Lasičky sedávají jen jednotliví cestující. Pro dojíždění pendlerů za prací do Vídně se vlaky zatím nevyplácí.

15.12.2014
SDÍLEJ:

Vlakové spojení Znojma s Rakouskem. Ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Sylva Pavlačková

„Linku ze Znojma do Rakouska provozujeme v kooperaci s rakouskými drahami ÖBB. Na trase jezdí rakouské soupravy a jsou součástí systému regionální dopravy Horního Rakouska a Vídně," uvedl mluvčí Českých drah Petr Šťáhlavský.

České dráhy nabízejí cestujícím mezi Znojmem a Vídní v kooperaci s rakouskými ÖBB zlevněné jízdenky EURegio. „Ty platí pro jednodenní cesty do Retzu a až čtyři dny při cestě do Vídně. V nabídce jsou i týdenní jízdenky pro pravidelné dojíždění do Rakouska za prací nebo do školy. Například zpáteční jízdenka Znojmo – Retz stojí cca 135 korun, týdenní 440 korun, zpáteční jízdenka do Vídně stojí cca 552 korun, týdenní pak cca 1173korun. Ceny jsou stanoveny v Euro, na koruny se přepočítávají dle aktuálního jednotného železničního kurzu," informoval Šťáhlavský.

Podle mluvčího Rakouských drah (ÖBB) Christophera Seifa je právě v aktuálním adventním čase vysoká poptávka po jízdenkách do Vídně. „Obecně je v průběhu prvních tří měsíců v roce slabší poptávka, potom stoupá. I v této adventní době díky vánočním trhům a přání poznat adventní zvyky sousedů je poptávka poměrně vysoká. Naše vysokostandardní moderní vlaky dopravují cestující ze Znojma do Vídně a zpět za méně než hodinu a půl," upozornil Seif.

Rakouské dráhy poskytují díky spolupráci s partnery ze Znojma, jako jsou například hotely či agentuře průvodců Remo Agency, určité bonusy. „Naši zákazníci tak mohou zažít během návštěvy více rozmanitých zážitků. Zvlášť profesionálně vedené prohlídky města s perfektní němčinou jsou přijímány velmi pozitivně," naznačil Seif.

Své zkušenosti s cestováním spoji mezi Znojmem a Vídní má i profesionální průvodce Lukáš David. „Naše agentura těchto spojů do Vídně využila a nalepila na ně dva programy. Letní, který je určen pro rodiny s dětmi, kteří přijíždějí do Znojma například ze severu naší země, a Vídeň je jim poměrně vzdálená. To jezdíváme dvakrát týdně a návštěvnost bývá dvacet až čtyřicet lidí," řekl David.

Nejvíce lidí jezdí s průvodci z Remo Agency v těchto dnech. „Vánoční Vídeň, to je opravdový hit. V sobotu s námi má jet asi sto čtyřicet lidí. Díky tomuto zájmu uvažujeme o tom, že zavedeme i nedělní cesty," přiblížil David.

Jistou nevýhodou spoje mezi rakouskou metropolí a Znojmem je čas odjezdu posledního spoje z Vídně. „O tom byla zpočátku ostrá debata. Hovořilo se o tom, jaký spoj zanechat a který má být první či poslední. Rakouská strana argumentovala tím, že spoje nejsou využité ani v hlavních denních časech. Znamená to, že pokud by člověk chtěl využít tento vlak pro dojíždění do práce ve Vídni, je to nereálné. Takovou práci, abyste přijel v deset dopoledne do Vídně a ve čtyři už končil, asi nikdo nesežene," konstatoval David s tím, že již od počátku chyběla řádná propagace ekologického cestování za prací do Vídně. „Ke kultuře a kvalitě cestování těmito spoji je naprosto bez výhrad. Je to perfektní. Na Rakušany je vždy spoleh a vše funguje, jak má," dodal David.

Autor: Dalibor Krutiš

15.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Zdravotní sestra. Ilustrační snímek

Nemocnice jako farmy na bakterie. Nakazí se v nich desetitisíce Čechů

A skuteční vítězové - film Moonlight.
AKTUALIZOVÁNO
2 15

Předávání Oscarů: Nejlepším filmem je La La Land. Ne! Je to Moonlight

AUTOMIX.CZ

Řadit při parkování jedničku, nebo zpátečku? A je dobré vždy zatahovat „ručku"?

Kdo jezdí s manuální převodovkou, má většinou svůj zažitý proces, kterým zabezpečuje auto po zaparkování proti rozjetí. Mnoho z nás to dělá už zcela podvědomě. Ale když budeme nad tímto zdánlivě jednoduchým úkonem více přemýšlet, můžeme se vyvarovat nechtěných nákladů.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Věra Jourová: Na prezidenta by měl kandidovat Martin Stropnický

Na sněmu ANO sklidili velký potlesk zástupci hnutí v evropských strukturách, eurokomisařka Věra Jourová, místopředseda Evropského parlamentu Pavel Telička a europoslankyně Dita Charanzová. Vystupovali jako kompetentní zastánci českých zájmů v EU, kterou vnímají coby jediné možné řešení pro Česko. Deník hovořil se zakládající členkou ANO Věrou Jourovou, jež má v hnutí stále silnou pozici.

HMD Global po 17 letech vzkřísila legendární Nokii 3310

Finská společnost HMD Global, která vyrábí telefony značky Nokia, uvede ve druhém čtvrtletí na trh pokračovatele legendárního tlačítkového modelu 3310. Telefon bez operačního systému přichází na trh téměř 17 let po svém předchůdci a má stát 49 eur, tedy asi 1350 korun. HMD to dnes oznámila před zahájením veletrhu MWC v Barceloně.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies