Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Vlaky v Břeclavi zrychlí, cestující ale čeká období výluk

Břeclav – Rychlostí až 120 kilometrů v hodině budou moci už za necelé dva roky projíždět vlaky přes břeclavské nádraží. Umožní to druhá část rekonstrukce tamního železničního uzlu, která ve čtvrtek v Břeclavi začala.

7.3.2013
SDÍLEJ:

Břeclavské nádraží - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

„Současný stav neumožňuje kvůli bezpečnosti provozu jízdu vyšší než čtyřicetikilo­metrovou rychlostí. To znehodnocuje výhody modernizace sousedních úseků, po kterých mohou vlaky v současné době jezdit až sto šedesát kilometrů v hodině," uvedl náměstek Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.

Modernizace se dotkne úseku kolejiště o délce zhruba 1,2 kilometru. Zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice. A také přes osmnáct kilometrů nového trakčního vedení. Zvýšit se má bezpečnost a spolehlivost provozu. Použití bezstykových kolejí se navíc podle odborníků projeví mnohem klidnější jízdou vlaků a tím i vyšším komfortem pro cestující.

Ti si ovšem v nejbližších měsících budou muset při cestování přes Břeclav zvykat spíše na komplikace. „Chceme výluky minimalizovat, aby byl dopad na cestující co nejmenší. Hodně záleží na počtu etap, do kterých se stavba rozdělí. Už teď je jasné, že se nevyhneme ani náhradní autobusové dopravě. V nejbližších měsících to ale nebude," vzkázal ředitel brněnské centrály Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Nevyloučil ani možná zpoždění vlaků, která si jedna z vůbec nejvýznamnějších železničních staveb letošního roku v České republice za 1,18 miliardy korun vyžádá. Evropské peníze pokryjí 74 procent nákladů. Vše má být hotové do konce roku 2014.

„Bez železnice by dnes Břeclav nevypadala tak, jak vypadá. Nevznikl by zde cukrovarnický ani chemický průmysl. Strategická poloha na dvou koridorech, na hranici se dvěma státy a na trase dálnice skýtá i dnes úžasný potenciál, který ale bohužel zatím není plně využitý," nechal se slyšet břeclavský starosta Oldřich Ryšavý.

Narážel na chybějící obchvat města, bez kterého zůstává uvažované velké logistické centrum v Břeclavi jen ideou na papíře. „Vyvíjíme nyní velké úsilí, abychom projekt obchvatu znovu obnovili a dostali do popředí. Modernizace železničního uzlu je dalším příslibem toho, aby v Břeclavi velké logistické centrum skutečně vzniklo. Je to pro nás životně důležitá věc," řekl Ryšavý.

Stavbaři položí více než pět kilometrů nových kolejí, které spojí 67 výhybek s elektrickým ohřevem. Břeclav se navíc po Staré Pace stane teprve druhou stanicí v republice vybavenou nejmodernějším elektronickým zabezpečovacím zařízením třetí generace. „Systém je nastavený tak, že v budoucnu bude možné ovládat provoz v celé stanici dálkově z dispečerského pracoviště v Přerově," zmínil náměstek Šlegr.

Druhá etapa rekonstrukce železničního uzlu navazuje v Břeclavi na již dokončenou první část. Ta mimo jiné zahrnovala modernizaci nástupišť i podchodu ve stanici.

Autor: Michal Šupálek

7.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Lidl
21

Lidl otevřel e-shop. Zboží jde objednat ještě dřív, než bude na prodejně

Ilustrační foto.
23

Příliš levné dálnice. Ať to není na úkor kvality, varují odborníci

Výbuch v kasárnách: munice neměla v administrativní budově co dělat

Armáda ve čtvrtek potvrdila, že v ubytovně Jugo ve vyškovské vojenské posádce byla munice nelegálně. Při explozi tam v úterý zemřel jeden voják.

Modelce, která chtěla dobýt svět, hrozí mnohaletý žalář

Chtěla dobýt modelingový svět, nyní jí však hrozí, že svou krásou bude dlouhé roky ohromovat pouze osazenstvo věznice.

Dědička ĽOrealu a nejbohatší žena světa zemřela ve věku 94 let

Ve věku 94 let zemřela francouzská podnikatelka a dědička globální kosmetické značky ĽOreal Liliane Bettencourtová. Oznámila to její dcera. Rodina Bettencourtů, kteří ĽOreal založili, drží v této společnosti dodnes 33 procent.

Záchranáři v Mexiku stále bojují o životy zavalených

Mexičtí záchranáři se stále snaží vyprostit zpod zřícených budov přežívající lidi, včetně dětí z Rébsamenovy školy a dále pěti tchajwanských továrních dělníků, u nichž je naděje, že stále zůstávají naživu. Při úterním ničivém zemětřesení zahynulo nejméně 233 lidí, 1900 lidí bylo zraněno.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení