VYBERTE SI REGION

Vlaky v Břeclavi zrychlí, cestující ale čeká období výluk

Břeclav – Rychlostí až 120 kilometrů v hodině budou moci už za necelé dva roky projíždět vlaky přes břeclavské nádraží. Umožní to druhá část rekonstrukce tamního železničního uzlu, která ve čtvrtek v Břeclavi začala.

7.3.2013
SDÍLEJ:

Břeclavské nádraží - ilustrační fotografie.Foto: DENÍK/Jiří Ševčík

„Současný stav neumožňuje kvůli bezpečnosti provozu jízdu vyšší než čtyřicetikilo­metrovou rychlostí. To znehodnocuje výhody modernizace sousedních úseků, po kterých mohou vlaky v současné době jezdit až sto šedesát kilometrů v hodině," uvedl náměstek Správy železniční dopravní cesty pro modernizaci dráhy Petr Šlegr.

Modernizace se dotkne úseku kolejiště o délce zhruba 1,2 kilometru. Zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice. A také přes osmnáct kilometrů nového trakčního vedení. Zvýšit se má bezpečnost a spolehlivost provozu. Použití bezstykových kolejí se navíc podle odborníků projeví mnohem klidnější jízdou vlaků a tím i vyšším komfortem pro cestující.

Ti si ovšem v nejbližších měsících budou muset při cestování přes Břeclav zvykat spíše na komplikace. „Chceme výluky minimalizovat, aby byl dopad na cestující co nejmenší. Hodně záleží na počtu etap, do kterých se stavba rozdělí. Už teď je jasné, že se nevyhneme ani náhradní autobusové dopravě. V nejbližších měsících to ale nebude," vzkázal ředitel brněnské centrály Správy železniční dopravní cesty Pavel Surý.

Nevyloučil ani možná zpoždění vlaků, která si jedna z vůbec nejvýznamnějších železničních staveb letošního roku v České republice za 1,18 miliardy korun vyžádá. Evropské peníze pokryjí 74 procent nákladů. Vše má být hotové do konce roku 2014.

„Bez železnice by dnes Břeclav nevypadala tak, jak vypadá. Nevznikl by zde cukrovarnický ani chemický průmysl. Strategická poloha na dvou koridorech, na hranici se dvěma státy a na trase dálnice skýtá i dnes úžasný potenciál, který ale bohužel zatím není plně využitý," nechal se slyšet břeclavský starosta Oldřich Ryšavý.

Narážel na chybějící obchvat města, bez kterého zůstává uvažované velké logistické centrum v Břeclavi jen ideou na papíře. „Vyvíjíme nyní velké úsilí, abychom projekt obchvatu znovu obnovili a dostali do popředí. Modernizace železničního uzlu je dalším příslibem toho, aby v Břeclavi velké logistické centrum skutečně vzniklo. Je to pro nás životně důležitá věc," řekl Ryšavý.

Stavbaři položí více než pět kilometrů nových kolejí, které spojí 67 výhybek s elektrickým ohřevem. Břeclav se navíc po Staré Pace stane teprve druhou stanicí v republice vybavenou nejmodernějším elektronickým zabezpečovacím zařízením třetí generace. „Systém je nastavený tak, že v budoucnu bude možné ovládat provoz v celé stanici dálkově z dispečerského pracoviště v Přerově," zmínil náměstek Šlegr.

Druhá etapa rekonstrukce železničního uzlu navazuje v Břeclavi na již dokončenou první část. Ta mimo jiné zahrnovala modernizaci nástupišť i podchodu ve stanici.

Autor: Michal Šupálek

7.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Nový šéf hradního protokolu: Návštěvu Bílého domu už začínáme chystat

ROZHOVOR – Miroslav Sklenář nahradí ve funkci vrchního protokoláře Jindřicha Forejta. Deníku při té příležitosti poskytl rozhovor. Hovoří v něm o svém vztahu k prezidentu Miloši Zemanovi i o plánované návštěvě USA. Rezignace Forejta ho prý nepřekvapila.  

Zmlátil dvě ženy. Zdržely jej ve prý ve frontě u pokladny

Pardubice - Z výtržnictví obvinila pardubická policie 47letého muže, který měl zmlátit dvě ženy. Jednu vážně zranil.

Bugatti už prodalo 220 nových Chironů. Kupci na auto mohou čekat i tři roky

Od představení modelu Chiron v březnu letošního roku už automobilka Bugatti našla kupce pro 220 exemplářů tohoto nástupce legendárního Veyronu. Z auta se však zatím raduje jediný zákazník, všichni ostatní ještě musejí čekat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies