VYBERTE SI REGION

Výběrové řízení na dopravce v Hodoníně stálo 60 tisíc korun

Hodonín – Městská autobusová doprava v Hodoníně bude i v dubnu fungovat jako doposud. Autobusy budou jezdit podle stejných jízdních řádů. Vyhlášené výběrové řízení na nového provozovatele totiž skončilo neslavně, oba zájemce vyloučila radnicí najatá firma kvůli závažným nedostatkům v jejich nabídkách. Městskou hromadnou dopravu tak bude minimálně dva roky provozovat současný přepravce ČSAD Hodonín.

8.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Deník/Jiří Kosík

„Se současnou městskou autobusovou dopravou jsem úplně spokojený, takže je dobré, že se o ni bude dál starat stejná firma jako doposud," řekl pětaosmdesátiletý Jan Svoboda z Hodonína.

Podle platné smlouvy má městskou autobusovou dopravu do konce března zajišťovat ČSAD Hodonín. „Tuto smlouvu jsme uzavřeli do tohoto data proto, že se uskutečnilo výběrové řízení a předpokládali jsme, že od prvního dubna uzavřeme smlouvu s novým provozovatelem, který vzejde z tohoto řízení," vysvětlil hodonínský starosta Igor Taptič.

Do tohoto výběrového řízení, které trvalo od prosince 2011 do listopadu 2012 a podle vedoucího hodonínského odboru dopravy a přestupků Františka Štěpánka stálo přibližně šedesát tisíc korun, se ale přihlásili jen dva zájemci: ČSAD Hodonín a Bors Břeclav. „Oba museli být vyloučení kvůli závažným nedostatkům ve svých nabídkách a výběrové řízení se muselo ukončit," uvedl Taptič.

Podle Štěpánka firma Bors nedodala potřebné dokumenty, které jsou nutné pro kvalifikovanou účast v řízení. ČSAD zase navrhla dva body jinak, než byly v zadávacích podmínkách od radnice. „Sice podmínky nedodrželo, ale jimi navržené nové podmínky byly pro město výhodnější než ty v současné smlouvě," sdělil na zasedání zastupitelstva Štěpánek s tím, že cenová nabídka ČSAD byla o osm procent nižší. Firmy se také podle informací z odboru proti vyloučení z výběrového řízení neodvolaly.

O tom, že v dalších dvou letech budou v Hodoníně jezdit autobusy ČSAD, rozhodly na posledním zasedání městského zastupitelstva hlasy vládnoucí koalice. Podle starosty Taptiče zastupitelé při rozhodování využili zákonného opatření, díky kterému mohli prodloužit smlouvu se stávajícím dopravcem až do konce března 2015, a to za stejných podmínek jako doposud. Dvouleté období navrhovalo město i ČSAD. „Kvůli stabilizaci a nutným investicím do provozovaných autobusů," přiblížil důvody provozovatele Štěpánek.

Hodonínské radnici dvouletá smlouva vyhovovala zase kvůli vyjasnění toho, jak bude autobusová doprava provozovaná ve městě dál. Autobusům už totiž pomalu končí jejich životnost. „Budeme také čekat na nějaký vhodný dotační program na nové autobusy," uvedl Štěpánek.

Za dvouletý provoz městské dopravy může provozovatel podle dodatku smlouvy utržit maximálně necelých šestnáct milionů korun. Výsledná částka se Hodonínu sníží o započtené tržby z prodeje jízdného v integrovaném dopravním systému. V hodonínském rozpočtu na tento rok jsou tak na městskou autobusovou dopravu vyčleněné necelé čtyři miliony korun. „Každoročně město na autobusovou dopravu doplácí kolem tří a půl milionu korun," dodal vedoucí hodonínského odboru ekonomiky a financí Marián Maňák.

Autor: Petr Turek

8.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Studenti zapálili svíčky
21 13

Dvacítka studentů bude držet hladovku jako pietu za Palacha a Zajíce

Ilustrační foto.
15 10

Cukrovka, špatný zrak? Nevadí. Armáda i policie snižují limity

Na sídliště lanovkou? Brnu se komplikuje stavba tramvajové tratě

Brno /INFOGRAFIKA/- Dopravu na sídliště Kamechy může v budoucnu obstarat lanová dráha. Lanovky v Brně už vedení města ale několikrát navrhlo a zatím nikdy nedokončilo.

Kriminalita byla loni ve všech krajích nejnižší za posledních deset let

Policii se dařilo objasňovat trestné činy. Bezpečnost pozitivně ovlivnila také ostražitost lidí – i když občas přehnaná.

Trump dráždí Němce možným zavedení cla na jejich automobily

Berlín (Německo) - Budoucí americký prezident Donald Trump pohrozil německým výrobcům automobilů zavedením vysokého cla na dovoz do Spojených států. "Můžete vyrábět auta pro Spojené státy. Za každé auto, které přijde do USA (ze zahraničí), ale zaplatíte 35procentní daň," řekl Trump na adresu německých automobilek v rozhovoru, který poskytl německému listu Bild. Vysokým dovozním clem už dřív pohrozil i některým automobilkám z USA a Japonska, které vyrábějí v Mexiku.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies