VYBERTE SI REGION

Výluky i zpoždění vlaků. Břeclavské nádraží čeká nejnáročnější část oprav

Břeclav - Na kolejích u břeclavského nádraží se to jen hemží stavebníky s reflexními vestami. Rekonstrukce železničního uzlu, investice za více než 870 milionů korun, však čeká ta nejkomplikovanější fáze od června. Včera se v Břeclavi uskutečnil ředitelský kontrolní den. Podle jeho závěrů zatím nic nebrání tomu, aby plánovaný termín dokončení této druhé stavby rekonstrukce prosinec letošního roku stavebníci stihli.

21.5.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií
Rekonstrukce břeclavské železniční stanice postoupí začátkem června do další fáze. Ve střední části stanice létaly od kolejí jiskry i v pondělí. Stavebníky při tom míjely vlaky.

Rekonstrukce břeclavské železniční stanice postoupí začátkem června do další fáze. Ve střední části stanice létaly od kolejí jiskry i v pondělí. Stavebníky při tom míjely vlaky.Foto: DENÍK/Přemysl Spěvák

Jak uvedl ředitel stavby Tomáš Prokop z Elektrizace železnic Praha, zatím jde vše podle plánu. „Nyní je před námi nejvíce náročný stavební postup. Kvůli tomu, že se jedná o provozované koleje. Bude to daleko více problematičtější na organizaci dopravy," nechal se slyšet Prokop.

Současná rekonstrukce zahrnuje úpravu kolejí a výhybek ve střední části stanice. Jejím účelem je zrychlení průjezdu vlaků ve směru Vídeň Brno a Vídeň Přerov.

Prověří dopravu

Podle mluvčího Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) Pavla Tesaře poté budou moci vlaky do odbočky vjíždět rychlostí osmdesát až sto kilometrů za hodinu, v přímém směru pojedou stejně rychle jako již v dokončených úsecích. „Dosavadní stav neumožňoval kvůli bezpečnosti provozu jízdu vyšší než čtyřicetikilometrovou rychlostí. Nedostatek vyřeší kromě změny polohy kolejí a výhybek také instalace elektronického zabezpečovacího zařízení ve stanici," sdělil mluvčí.

Dále se má zvýšit bezpečnost a spolehlivost provozu, použití bezstykových kolejí se navíc má projevit v klidnější jízdě vlaků.

Jak upozornil Prokop, cestující však musí počítat s výlukami a zpožděními. „Další fáze stavby prověří spíše nás, organizaci dopravy. Na veřejnost nebude mít o moc větší dopad, než je tomu nyní," prohlásil ředitel stavby.

Vlakem přes Břeclav cestuje pravidelně i velkobílovický Vojtěch Vacula. „Rekonstrukce určitě nádraží jen prospěje. Je ale škoda, že hlavní část se uskuteční o prázdninách, kdy lidé nejvíc cestují. Myslím, že možné zpoždění vlaků nebude velkou novinkou," vyjádřil se na adresu dopravců Vacula.

Projekt původně počítal i s tím, že se kvůli rekonstrukci zavede náhradní autobusová doprava. Jak včera zmínil Prokop, k tomuto kroku nakonec nedojde.

Zároveň s pracemi v kolejišti dochází v areálu nádraží i k opravám tamního mostu a budov. Některé získala do majetku SŽDC od Českých drah.

Druhou stavbu zahájili v Břeclavi v dubnu loňského roku. Modernizace se dotýká úseku kolejiště o délce zhruba 1,2 kilometru. Projekt, který z velké části pokryly evropské peníze, počítá také s více než osmnácti kilometry nového trakčního vedení.

Při předchozí první stavbě se dočkalo modernizace osobní nádraží. Včetně nástupišť a podchodu.

Autor: Přemysl Spěvák

21.5.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
2 8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies