Opravy se tehdy týkaly víc než jedenáctikilo­metrového úseku. Práce, které skončily na podzim 2011, spolkly přes 40 milionů korun. Po pěti letech se dočká i samotné Podomí. „V loňském roce jsme po zásazích na kanalizaci spravili polovinu silnice třetí třídy ve směru na Krásensko, Správa současně zajistila druhou polovinu. Takže silnice nižší třídy je moc pěkná. Když bude stejně tak vypadat i hlavní tah obcí, bude to výborné," zmínila starostka.

Krajské peníze poputují na deset akcí, Vyškovsko se dočká na dvou místech. „Silnice II/379 v Podomí se opraví v délce zhruba šesti set padesáti metrů, u Holubic se silnice III/4161 týká asi osmi set padesáti metrů," vypočítala krajská mluvčí Eliška Holešinská Windová.

2miliony korun. Zhruba tolik poputuje ještě letos podle vedoucího technickosprávního úseku vyškovských cestářů Jana Olejníčka na opravu průtahu v Podomí a Holubicích. Přesná částka bude známá po výběrovém řízení na dodavatele.

Právě v Holubicích ale nepůjde o celý průtah vesnicí. Ten podle starosty Stanislava Přibyla měří přes dva kilometry. „Pokud silničáři opraví úsek od kapličky po horní část obce, budeme i za to prozatím velmi rádi. A když silnici ještě navíc o pár decimetrů rozšíří, bude to ještě lepší," sdělil Přibyl s tím, že na opravu čekají od loňského listopadu.

Tehdy totiž v Holubicích skončila stavba kanalizace. „Měli jsme přislíbeno, že po ní nám celou silnici opraví. Nicméně z toho sešlo kvůli havárii v některé z obcí na jihu regionu," přiblížil holubický starosta.

Rozšíření vozovky se obec ale zatím nedočká. Podle šéfa technickosprávního úseku vyškovských cestářů Jana Olejníčka to nejde udělat bez projektové přípravy, stavebního povolení nebo ohlášení stavby.

A hlavně bez předchozí diagnostiky podloží. „Přání obce sice rozumím, ale není na to časový prostor. Silnici zatím opravíme při zachování stávající šířky vozovky," vysvětlil Olejníček s tím, že půjde o úsek od podjezdu pod železniční vlečkou po křižovatku u obchodu.

S pracemi chtějí cestáři začít ideálně v říjnu. V současné době vypisují výběrové řízení na dodavatele. Hotovo pak dělníci mají mít zhruba za týden. „Nepůjde o žádnou složitou technologii, kdy se musí například čekat, až zatvrdne beton," připomněl Olejníček.

V plánu není ani úplná uzavírka. Řidiči nicméně musejí počítat s omezením. Dělníci budou pracovat vždy jen v jednom jízdním pruhu. „V druhém budou kyvadlově řídit provoz semafory," vzkázal vedoucí.