VYBERTE SI REGION

Na silnici R46 z Vyškova 130? Ministerstvo váhá

Vyškovsko – Rychlostní silnice R46 z Vyškova do Olomouce bude velmi pravděpodobně výrazně pomalejší. Původní rychlostí 130 kilometrů za hodinu už tam řidiči nepojedou.

23.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Řidiče, kteří se těšili, až se na rychlostní silnici R46 mezi Vyškovem a Olomoucí znovu projedou rychlostí 130 kilometrů za hodinu, čeká zklamání. Ministerstvo dopravy totiž chce vládě předložit takzvané Nové pojetí dálniční sítě, které mimo jiné pojednává o zařazení silnice R46 do kategorie silnice pro motorová vozidla, kde je nejvyšší povolená rychlost 110 kilometrů v hodině.

Řidiči radost nemají. „Jezdím tuto trasu téměř denně a to, že se tu loni snížila rychlost na sto kilometrů za hodinu, skoro není poznat. Málokterý řidič ji dodržuje a většina tu jezdí tak, jak byla zvyklá dřív. Když si to člověk spočítá, tak projet celý úsek sníženou rychlostí zabere jen o několik minut déle, ale v přehledných místech s pěkným asfaltem to člověka nutí šlápnout na plyn," myslí si například Roman Martenek z Vyškova.

Ve hře je také varianta, že nejvyšší povolená rychlost se bude v různých úsecích silnice R46 lišit. „Silnici čeká bezpečnostní audit. Na základě jeho výsledků vyhodnotíme, jestli bude případně možné v některých úsecích jezdit rychlostí 130 kilometrů za hodinu," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Změny až za rok

Záležet bude podle něj na bezpečnostních a technických podmínkách daného úseku. „Případné změny se v praxi projeví nejdřív někdy příští rok, i v kontextu s nezbytnou úpravou zákona o pozemních komunikacích," doplnil Neusar.

Ministerstvo nepočítá s tím, že by na silnicích pro motorová vozidla museli řidiči mít dálniční známku. „Výjimku ovšem můžou tvořit dřív zpoplatněné rychlostní silnice, což je i případ silnice R46, nově I/46. Není vyloučené, že povinnost mít dálniční známku zůstane v tomto případě zachovaná. Nadále se ovšem samozřejmě počítá s mýtným pro auta nad tři a půl tuny," řekl mluvčí.

Podle ředitele olomouckého závodu Ředitelství silnic a dálnic Martina Smolky byla silnice R46 od začátku navržená tak, aby po ní auta mohly jezdit rychlostí nejvýše sto kilomterů za hodinu. „V současné době je navíc povrch silnice místy v dost špatném stavu," podotkl Smolka.

Silničáři nedávno opravili povrch silnice s vyjetými kolejemi v délce asi dvou kilometrů. „Teď jsme vypsali výběrové řízení na opravy dalších úseků. Celkem se jedná o třicet kilometrů. Počítáme s tím, že tyto opravy vyjdou přibližně na sto dvacet milionů korun a zvládnout bychom je měli v následujících dvou letech," uvedl Smolka.

Ten si také myslí, že význam silnice spojující Vyškov s Olomoucí se časem dost sníží. „V současné době zachytává veškerou dopravu mezi Prahou a Ostravou. Pro řidiče je tato cesta zatím nejrychlejší. Jakmile však bude dokončená dálnice D1, kde už zbývá dostavět jen úsek mezi Říkovicemi a Lipníkem nad Bečvou, začnou řidiči jezdit tudy a význam silnice R46 opadne," myslí si Smolka.

Letos v červnu silničáři dokončili kompletní výměnu středových svodidel po celé délce silnice. „Výjimkou byl jen úsek u záložního letiště u Vyškova, kde jsou svodidla lanová. Náklady na tuto výměnu se vyšplhaly na víc než sto dvacet milionů korun bez daně z přidané hodnoty. Předmětem opravy nebyla výměna původních svodidel za vyšší, ale za bezpečnější, které mají větší úroveň zádržnosti," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Ani tyto opravy však k návratu stotřicetikilo­metrové rychlosti už nepomůžou. „Opravy svodidel i povrchu silnice nic nezmění na skutečnosti, že silnice R46 byla vyprojektovaná na návrhovou rychlost sto kilometrů v hodině, čemuž odpovídá podoba mimoúrovňových křižovatek a také směrového a výškového vedení silnice," doplnila mluvčí.

Rekonstrukce svodidel začala loni v prosinci. Čtyřicetikilo­metrový úsek silnice je ve špatném stavu a Ředitelství silnic a dálnic rozdělilo jeho opravu na dvě etapy. V minulosti už se na tahu mezi Vyškovem a Olomoucí stalo několik těžkých dopravních nedo, a to včetně smrtelných. Denně tam projedou tisíce osobních i nákladních aut.

Autor: Martin Zavřel

23.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Policie intenzivně pátrá po pohřešované Míše Patricii Muzikářové.
11 21

Pátrání po pohřešované Míše o víkendu nabírá na intenzitě. Tým se rozšířil

Ilustrační foto.
2 8

Domácích zabijaček prasat ubývá

Motoristům se má ulevit při registru aut na úřadech. Emise budou v systému

Teplicko Je to dobrá zpráva pro všechny majitele aut. Motoristé už by totiž v budoucnu nemuseli chodit vyřizovat změny v registru vozidel pouze na úřady podle svého bydliště. Registrovat vozidlo by mohli na všech úřadech obcí s rozšířenou působností. „Novelu zákona schválili poslanci a poslali ji do Senátu. Ještě ji bude muset podepsat prezident. Zhruba za čtvrt roku by mohla začít platit," říká Michal Cuc, předseda Profesní komory STK a vedoucí STK Ivesur v Dubí a v Litoměřicích.

Před rokem zemřel europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf

Europoslanec KSČM Miloslav Ransdorf, který zemřel náhle před rokem, 22. ledna 2016, byl výrazným komunistickým politikem posledních 25 let. Nejprve zasedal ve Federálním shromáždění, poté byl poslancem Sněmovny a od roku 2004 vykonával mandát v Evropském parlamentu. Ransdorf byl znám svým intelektuálním rozhledem, který oceňovali i jeho političtí oponenti. Dožil se 62 let.

Udělal si fajn selfie. Ostatní mysleli, že je sebevrah

Ústí nad Labem – „Je tam sebevrah," ukazovali kolemjdoucí na oblouk Benešova mostu. Na místě svítily majáčky policie a hasičů, byla sobota asi osm hodin večer, provoz na mostě byl uzavřen policií a vypnuto trakční vedení trolejbusů.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies