VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na silnici R46 z Vyškova 130? Ministerstvo váhá

Vyškovsko – Rychlostní silnice R46 z Vyškova do Olomouce bude velmi pravděpodobně výrazně pomalejší. Původní rychlostí 130 kilometrů za hodinu už tam řidiči nepojedou.

23.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Alena Kaňková

Řidiče, kteří se těšili, až se na rychlostní silnici R46 mezi Vyškovem a Olomoucí znovu projedou rychlostí 130 kilometrů za hodinu, čeká zklamání. Ministerstvo dopravy totiž chce vládě předložit takzvané Nové pojetí dálniční sítě, které mimo jiné pojednává o zařazení silnice R46 do kategorie silnice pro motorová vozidla, kde je nejvyšší povolená rychlost 110 kilometrů v hodině.

Řidiči radost nemají. „Jezdím tuto trasu téměř denně a to, že se tu loni snížila rychlost na sto kilometrů za hodinu, skoro není poznat. Málokterý řidič ji dodržuje a většina tu jezdí tak, jak byla zvyklá dřív. Když si to člověk spočítá, tak projet celý úsek sníženou rychlostí zabere jen o několik minut déle, ale v přehledných místech s pěkným asfaltem to člověka nutí šlápnout na plyn," myslí si například Roman Martenek z Vyškova.

Ve hře je také varianta, že nejvyšší povolená rychlost se bude v různých úsecích silnice R46 lišit. „Silnici čeká bezpečnostní audit. Na základě jeho výsledků vyhodnotíme, jestli bude případně možné v některých úsecích jezdit rychlostí 130 kilometrů za hodinu," vysvětlil mluvčí ministerstva dopravy Zdeněk Neusar.

Změny až za rok

Záležet bude podle něj na bezpečnostních a technických podmínkách daného úseku. „Případné změny se v praxi projeví nejdřív někdy příští rok, i v kontextu s nezbytnou úpravou zákona o pozemních komunikacích," doplnil Neusar.

Ministerstvo nepočítá s tím, že by na silnicích pro motorová vozidla museli řidiči mít dálniční známku. „Výjimku ovšem můžou tvořit dřív zpoplatněné rychlostní silnice, což je i případ silnice R46, nově I/46. Není vyloučené, že povinnost mít dálniční známku zůstane v tomto případě zachovaná. Nadále se ovšem samozřejmě počítá s mýtným pro auta nad tři a půl tuny," řekl mluvčí.

Podle ředitele olomouckého závodu Ředitelství silnic a dálnic Martina Smolky byla silnice R46 od začátku navržená tak, aby po ní auta mohly jezdit rychlostí nejvýše sto kilomterů za hodinu. „V současné době je navíc povrch silnice místy v dost špatném stavu," podotkl Smolka.

Silničáři nedávno opravili povrch silnice s vyjetými kolejemi v délce asi dvou kilometrů. „Teď jsme vypsali výběrové řízení na opravy dalších úseků. Celkem se jedná o třicet kilometrů. Počítáme s tím, že tyto opravy vyjdou přibližně na sto dvacet milionů korun a zvládnout bychom je měli v následujících dvou letech," uvedl Smolka.

Ten si také myslí, že význam silnice spojující Vyškov s Olomoucí se časem dost sníží. „V současné době zachytává veškerou dopravu mezi Prahou a Ostravou. Pro řidiče je tato cesta zatím nejrychlejší. Jakmile však bude dokončená dálnice D1, kde už zbývá dostavět jen úsek mezi Říkovicemi a Lipníkem nad Bečvou, začnou řidiči jezdit tudy a význam silnice R46 opadne," myslí si Smolka.

Letos v červnu silničáři dokončili kompletní výměnu středových svodidel po celé délce silnice. „Výjimkou byl jen úsek u záložního letiště u Vyškova, kde jsou svodidla lanová. Náklady na tuto výměnu se vyšplhaly na víc než sto dvacet milionů korun bez daně z přidané hodnoty. Předmětem opravy nebyla výměna původních svodidel za vyšší, ale za bezpečnější, které mají větší úroveň zádržnosti," uvedla mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Nina Ledvinová.

Ani tyto opravy však k návratu stotřicetikilo­metrové rychlosti už nepomůžou. „Opravy svodidel i povrchu silnice nic nezmění na skutečnosti, že silnice R46 byla vyprojektovaná na návrhovou rychlost sto kilometrů v hodině, čemuž odpovídá podoba mimoúrovňových křižovatek a také směrového a výškového vedení silnice," doplnila mluvčí.

Rekonstrukce svodidel začala loni v prosinci. Čtyřicetikilo­metrový úsek silnice je ve špatném stavu a Ředitelství silnic a dálnic rozdělilo jeho opravu na dvě etapy. V minulosti už se na tahu mezi Vyškovem a Olomoucí stalo několik těžkých dopravních nedo, a to včetně smrtelných. Denně tam projedou tisíce osobních i nákladních aut.

Autor: Martin Zavřel

23.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

PETR JAŠEK. V Súdánu je 
od roku 2015.
1

Čech odsouzený v Súdánu byl propuštěn, přiletí se Zaorálkem

Oto Košta
AKTUALIZOVÁNO
5 14

Zmatek a chaos: Nechtěný hejtman Košta přijel na sněm Ano

Ulicemi se proháněla pirátská loď. V Kníničkách slavili masopust

Brno – Bum! Rány se ozývaly každou chvíli brněnskými Kníničkami. Místní chasa totiž v sobotu odpoledne slavila masopust. Ulicemi procházel průvod v maskách. Lidé v ulicích potkali tradiční masky, které k fašanku patří, ale třeba i Čerta a Káču, nebo bandu pirátů i se střílející pirátskou lodí.

Šéfové stran: ANO směřuje k vůdcovskému řízení

Hnutí ANO dnešní změnou stanov, která posiluje pravomoci předsedy, míří k vůdcovskému či autoritářskému řízení hnutí. Shodují se šéfové sněmovních stran. Podobné změny ve svých stranách vylučují, demokratické strany podle nich mají být postaveny na rozhodování kolektivních orgánů.

Zachránili život sebevraha

Muž (26) chtěl ve středu 22. února ukončit svůj život a vybral si k tomu most přes řeku Otavu v ulici Ellerova ve Strakonicích.

Národní galerie je zavřená i dnes, otevře v úterý

Všechny budovy Národní galerie zůstávají kvůli sporu s bezpečnostní agenturou uzavřené i dnes. Agentura v pátek vypověděla smlouvu. Tvrdí, že ji galerie od listopadu neplatí za služby. Národní galerie chce znovu otevřít příští týden, zatím ale neví jak a kdy. Platnost zakoupených vstupenek je prodloužena do května.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies