VYBERTE SI REGION

Zaklíněné kamiony? Úpravou podjezdu vyřešíme dopravní zácpy, doufají

Veselí nad Moravou – Stal se pastí pro řadu kamionů ve Veselí nad Moravou. Pro podjezd pod železnicí v Blatnické ulici, kde jen vloni uvízlo dvaatřicet nákladních aut, se už rýsuje řešení. Možná nabude na hloubce zároveň s úpravou kolejí. Radnice začala jednat se Správou železniční dopravní cesty i Ředitelstvím silnic a dálnic. „Rekonstrukce podjezdu je ideální šance, která se už nemusí opakovat," prohlásil veselský starosta Miloš Kozumplík.

24.4.2016
SDÍLEJ:

Ilustrační fotografie.Foto: Jan Rotrekl

Zaklíněné kamiony pod viaduktem znemožňují jízdu po hojně využívané silnici, která je spojnicí z Moravy na Slovensko. Pokud některý z náklaďáků tady uvízne, vzápětí se za ním vytvoří kolona aut. Několik desítek metrů od viaduktu leží kruhový objezd, na opačné straně o něco dále křižovatka.

Podjezd má výšku 3,9 metru, což je o deset centimetrů méně, než má většina ostatních na Hodonínsku. Přestože řidiče na tento fakt upozorňuje několik dopravních značek, strážníci se na místo opakovaně vrací. Jenom zastavení dopravy, vyprázdnění cesty a vyfouknutí pneumatik kamionu, aby mohl projet, zabere asi tři čtvrtě hodiny. „Počet uvízlých nákladních aut sice rok od roku klesá, ale i tak nám působí velké problémy v dopravě. Většinou je řešíme blokovou pokutou v minimální hodnotě tisíc korun," uvedl velitel veselských strážníků Rostislav Prax.

Železniční podjezd ve Veselí nad Moravou.

Nejdřív úpravy nádraží

Veselané nechali vypracovat studii ohledně toho, kolik by stálo lepší značení a laserové měření výšky aut s upozorněním. Obecní rozpočet mají novinky přijít asi na dva miliony korun. Zatím se však nic nezměnilo.

Úpravy výšky podjezdu zahájí asi až v roce 2020. Už příští březen ale započnou práce na nádraží. „Jde o modernizaci informačního systému a výstavbu bezbariérových nástupišť. Mají výšku shodnou s podlahou železničního vozu, což usnadní nastupování a vystupování," popsal mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Iliaš.

V současné době se připravuje dokumentace projektu. Předpokládané náklady stavby dosahují šesti set milionů korun.

K veselskému uzlu se váže dlouhá historie. Už v létě roku 1885 padlo rozhodnutí o trasování železnice přes Veselí a zřízení odbočky k uherské hranici u Sudoměřic. „Tím byl formálně položený základ dnešního uzlu. Následující rok byl ve znamení zahájení stavby veselské stanice, výtopny a kolejí od Olšovce do Kunovic. Příchod železnice usnadnil nejen obchod a pohyb obyvatelstva, ale podpořil také technický rozvoj a sílící národní uvědomění," uvedl už dříve mistr oprav kolejových vozidel Leoš Tomančák.

Tomančák dodal, že koleje přestály jak okupační léta, tak i rozdělení Československa. Na zánovní modrou halu z roku 2012 navazuje prodloužená přístavba. „V loňském roce veselský železniční uzel oslavil sto třicet let. Můžeme říci, že dodnes patří k těm regionálně významným," srovnal.

Autor: Roman Dolejský, Erika Benešová

24.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Veslařský svět v černém. V Mařaticích pohřbili nadějného veslaře Michala Plocka

Uherské Hradiště – S juniorským mistrem Evropy i mistrem světa dvaadvacetiletým Michalem Plockem se přišly v pondělí 5. prosince rozloučil na jeho poslední cestě zhruba dvě stovky známých, přátel a rodinných příslušníků do obřadní síně hřbitovu v Uherském Hradišti, Mařaticích. Talentovaný veslař a nástupce Ondřeje Synka byl 28. listopadu nalezen mrtvý v loděnici pražské Dukly, za níž vesloval.

Vědci zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní

Klecany (u Prahy) - Vědci z Národního ústavu duševního zdraví (NUDZ) v Klecanech u Prahy zkoumají léčbu nočních můr a běsů i pomocí vůní. Pracoviště je unikátní spektrem nabídky metod řešení poruch spánku, a to nejen v rámci ČR. Řada problémů se léčí nejen podáváním léků, ale zásadní jsou i psychoterapeutické postupy, říká vedoucí oddělení spánkové medicíny Jitka Bušková.

Technik z letounu s fotbalisty: Pád jsme nečekali, nikdo nekřičel

La Paz - Bolivijská vláda začala vyšetřovat podezření na nepravosti při udělení licence místní letecké společnosti LaMia, jejíž letoun minulý týden havaroval v Kolumbii s brazilskými fotbalisty. Příčinou neštěstí, při němž zemřelo 71 lidí, byl zřejmě nedostatek paliva. Informaci, že letadlo mělo udělat mezipřistání na dotankování, potvrdil dnes brazilské televizi Globo i přeživší technik Erwin Tumiri.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies