Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závěr opravy průtahu Strážnicí: kamiony musí přes Kyjov, někteří zákaz porušují

Strážnice – V pátek odstartovaly poslední dvě etapy opravy hlavního průtahu Strážnicí na silnici I/55, od vinárny kolem Černého orla po gymnázium. Kvůli tomu až do konce roku městem s bílou věží neprojedou kamiony. Právě nákladní doprava je přitom pro tamní obyvatele palčivým problémem.

19.10.2015
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: Deník/ Petr Šilar

I když už v pátek platila kompletní uzavírka pro nákladní auta, někteří řidiči mezi dvě strážnické brány přesto vjeli. „Kamiony jezdily dnes kolem prodejny stejně jako každý den. Byla jsem se podívat k Černému orlu a je tam značka zákazu vjezdu. Řidiči jej ale vůbec nerespektují, Kostelní ulice je pěší zónou, a u jejího ústí projíždějí kamiony. To je těžko uvěřitelné," vypověděla prodavačka z obchodu na rohu Kostelní a Panské ulice v centru města Marie Lopraisová.

Podobně reagoval vedoucí odboru investic a správy budov strážnického městského úřadu Petr Helísek. „Akce se rozjela a samozřejmě je zmatek, který ovšem není náš. Tranzitní doprava nad tři a půl tuny měla být vedená po objízdné trase, přitom nám tady kamiony jezdí. Nevím, jestli ještě dojíždějí a nevšimli si toho," reagoval v pátek vedoucí.

Že značky řidiči mohli třeba přehlédnout, si myslí také Tomáš Januba z Veselí nad Moravou. „Křižovatkou silnic na Strážnici a na Kyjov jsem dnes projížděl dvakrát, ale žádné značení jsem neviděl. Je možné, že jsem si ho jen nevšiml, protože jsem z Veselí nikam nevyjížděl, projížděl jsem jen městem," řekl.

Podle Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD), které opravu hlavního průtahu rozdělenou na pět etap zajišťuje, ale žádné problémy, co se týká stavby, nenastaly. Stejně tak se vyjádřil dopravní inženýr hodonínského dopravního inspektorátu Jan Froněk. „Byli jsme předat dva hotové úseky do předčasného užívání. Po dobu, kterou jsme tam strávili, žádné komplikace nebyly," uvedl Froněk.

Jinudy

Oficiální objízdná trasa pro nákladní auta vede přes Dubňany na Kyjov, Vracov, Bzenec a Veselí nad Moravou. Autobusy mají průjezd povolený, jezdí ale bočními ulicemi. Kvůli opravě se přesunula zastávka Strážnice, Skalická brána do ulice Za Valy. „Je možné, že se operativně vyskytne nějaké drobné zpoždění, ale aktuálně nepočítáme s tím, že by to mělo být dlouhodobé. Záleží na postupu prací," sdělil za Kordis JMK Květoslav Havlík.

Oprava průtahu vyjde zhruba na jednatřicet milionů korun včetně daně. Stavba začala pátou etapou v září loňského roku. Postup se přerušil kvůli kolizi prací na I/54 u veselského Bartolomějského náměstí. Stavebníci se znovu pustili do díla letos v srpnu, podle předpokladů skončí v polovině prosince. „Účelem je oprava povrchů a rozšíření silnice tak, aby splňovala parametry v kategorii MS 9. Dále je to úprava napojení místních cest, odvodnění a zahuštění sítě uličních vpustí a nutná opatření v místech přechodů pro osoby se zdravotním postižením," informoval za ŘSD Aleš Měřínský.

Autor: Jiří Kosík, Vladimír Salčák

19.10.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení