VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Závory na přejezdu jsou pořád dole. Blanenští řidiči trpí

Blansko – Závory u železničního přejezdu v Blansku zdržují řidiče. Nové jízdní řády situaci ještě zhoršily. Lidé kvůli nim někdy ani nestíhají autobusy.

18.12.2012
SDÍLEJ:

Železniční přejezd v Blansku.Foto: DENÍK/Karolína Opatřilová

Až několik desítek minut denně stráví někteří řidiči tím, že čekají u stažených závor u vlakové zastávky v Blansku. Od změny jízdních řádů před pár dny se to ještě zhoršilo. Ve špičce totiž přibylo vlakových spojů, takže závory jsou dole častěji.

Jedním z blanenských řidičů, kterým dochází trpělivost, je Vladimír Vaněk. „Opravdu mě to rozčiluje. Každý den strávím před těmi závorami mnoho času. Hodně aut tudy jezdí na Staré Blansko, takže i když se dostanete za koleje směrem do centra, nezřídka narazíte na zablokovaný blízký kruhový objezd," přiblížil situaci, se kterou se lidé u vlakové zastávky Blansko-město dennodenně potýkají.

Situace se mu zdá čím dál horší. „Chodci můžou využít podchod, ale auta zde stávají dlouhodobě. V posledních dnech je to kvůli posílení linek stále větší problém. A u vlaků, které jedou směrem do Rájce-Jestřebí, úplně zbytečný. Stačilo by posunout čidlo tak, aby se závory zvedly už ve chvíli, kdy z něj cestující vystupují," poznamenal Vaněk.

Vymyslel i způsob, jak dopravu urychlit. „Ideální by bylo odklonit provoz nějakým způsobem mimo kruhový objezd, ale chápu, že to je momentálně těžce proveditelné. Možná by pouze stačilo, kdyby se omezily některé vlakové spoje. Všímám si projíždějících rychlíků, ve kterých sedí sotva deset lidí," upozornil nespokojený řidič.

Přejezd má na starosti Správa železniční dopravní cesty. „Konkrétní stížnost na tento úsek jsme zatím nezaznamenali. Ale důvodů, proč jsou se závorami problémy, se nabízí několik. Třeba je necitlivě nastavená konfigurace jejich činnosti. Technologii přejezdového zabezpečovacího zařízení do značné míry ovlivňuje i případný součet časů ve chvíli, kdy se těsně míjí vlaky jedoucí zároveň z obou směrů," řekl Jakub Ptačinský, tiskový mluvčí Správy železniční dopravní cesty.

Priorita? Bezpečnost lidí

Priority jsou však podle něj pevně dané. „Za všech okolností zůstává na prvním místě bezpečnost lidí, a to jak těch ve vlaku, tak čekajících chodců nebo řidičů aut," upozornil Ptačinský.

Ani blanenský starosta Lubomír Toufar žádnou oficiální stížnost dosud neobdržel. „Pokusím se tento podnět dále řešit. Zaurguji příslušná místa s tím, zda nejde čekací doby nějakým způsobem zkrátit," přislíbil.

Nové jízdní řády přinesly lidem z regionu ještě jeden problém. „Dojíždím za prací každý den do Brna. Vracím se většinou kolem šesté večer a vždycky to bylo bez problémů. S posunem časů o pouhé čtyři minuty však čím dál obtížněji stíhám navazující městskou hromadnou dopravu," uvedla Vlasta Štěpánová z Blanska.

Problém je podle ní především v tom, že vlak na trase z Brna pravidelně nabírá zpoždění. „Vím, že to do značné míry souvisí s počasím, ale myslím, že se sněhem se začátkem prosince mohlo počítat. Já autobus většinou doběhnu, ale společně se mnou cestují třeba starší lidé, kterým nezbývá než doufat v řidičovo pochopení," naznačila Štěpánová.

Podobné připomínky České dráhy v současné době shromažďují. „Je v našich silách s odjezdy vlaků ještě hýbat, záleží na konkrétních stížnostech a domluvě se Správou železniční dopravní cesty. V tomto případě se však nejspíš jedná jen o sezónní záležitost, která postupně odpadne," konstatovala tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Autor: Ivo Michalík

18.12.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Kandidát na prezidenta Jiří Drahoš
17 7

Median: Drahoš by ve druhém kole prezidentské volby porazil Zemana

Afričtí uprchlíci na ostrově Lampedusa. Prostředky na jejich život si pro sebe inkasovala italská mafie.
1

Libyjští pašeráci lidí cpou do lodí rekordní počty uprchlíků

Krev v mobilech? Suroviny pro baterie se těží v drastických podmínkách

Věděli jste, odkud pochází suroviny pro mobily, notebooky, nebo televize? Přichází totiž nová doba železná. O kontrolu nad těžbou a obchodem s kovy, ze kterých se vyrábí plošné spoje do elektronických přístrojů, se vedou tvrdé boje, na jejímž počátku jsou zubožené děti v afrických dolech a na konci spokojení uživatelé se smartphony. Z celosvětového byznysu profituje Čína, zásoby ale nejsou nekonečné.

Zeman má dalšího soupeře. Pana Škodu Vratislava Kulhánka

Miloši Zemanovi přibývají silní soupeři. Vedle bývalého předsedy Akademie věd ČR Jiřího Drahoše je to Vratislav Kulhánek, bývalý šéf mladoboleslavské Škody Auto. Jako prezidentského kandidáta ho zítra představí Občanská demokratická aliance podnikatele Pavla Sehnala.

DOTYK.CZ

První světovou válku roznítil nedomrlý intelektuál, který dožil v Čechách

Jeho kulka rozpoutala válku, které podlehlo 40 milionů nešťastníků. Sarajevský atentátník Gavrilo Princip byl bystrý chlapec, v Srbsku dodnes obdivovaný – jmenují se po něm ulice a náměstí. Ovšem mučedníkem se nestal, v době atentátu byl totiž nezletilý a tudíž nemohl dostat oprátku. Princip dožil v Čechách, v terezínské pevnosti, kde jeho tělo rozežírala tuberkulóza a duši sžírala samota i zlé zprávy o válečném osudu jeho milované země.

Stížností na zubaře přibývá, lidem vadí špatná čeština a drahé služby

Jsme zahlceni stížnostmi od pacientů, hlásí Česká stomatologická komora. Každý měsíc jich prý dostanou několik. Stížnosti směřují hlavně na kolegy z cizích zemí. Důvody: zubaři nerozumí dobře česky, další lidem nutí příliš drahé výkony. U některých lékařů se navíc provalilo, že nemají specializaci, kterou uvádějí na vizitce. To by mělo skončit, slibují stomatologové.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies