Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Žijeme jak za Marie Terezie, stěžují si Marefští

Bučovice - Chybějící obchod, nedostatečná péče o zeleň, kamenitá cyklostezka nebo nesvítící pouliční lampy. To je jen část problémů, které trápí obyvatele bučovické místní části Marefy. Město je podle jejich slov dlouhodobě zanedbává.

6.7.2014
SDÍLEJ:

Neutěšený stav cyklostezky je jen jedním z několika problémů, na které obyvatelé Maref poukazují.Foto: DENÍK/Alena Grycová

„Myslím, že se Bučovice s námi chtěly v minulosti spojit jen proto, aby měly víc obyvatel a braly tak větší dotace. Nijak se o nás totiž nezajímají. Už od soboty nesvítí v celé vesnici pouliční světla. Ke všemu u nás ani nehlásí aktuality rozhlasem, takže nevíme, co se kde děje. V porovnání třeba s Ivanovicemi na Hané a jejich místní částí Chvalkovicemi její obyvatelé na rozdíl od nás slyší, co hlásí ve městě. Žijeme tady jako za dob Marie Terezie," kroutil hlavou třeba Jan Damborský z Maref.

Trnem v oku je podle něj Marefským v současné době i cyklostezka, která několik let vede obcí kolem řeky Litavy směrem na Slavkov u Brna. „Při stavbě kanalizace ji rozkopali, ale už ji neuvedli do původního stavu. Zasypali ji velkými kameny a povrch teď vypadá jako v kamenolomu. Nejenže je nepohodlné po ní jezdit, ale už se několikrát stalo, že na ní cyklista píchl pneumatiku," upozornil Damborský.

Souhlasí s ním i další obyvatel Maref Jan Trávníček. „Péče není taková, jak bychom si představovali. Například veškerou zeleň musíme udržovat sami. V Bučovicích ji zajišťuje město, ale my se musíme spolehnout jen na místní obyvatele. Uvítal bych, kdyby se o nás radnice starala o něco víc," přeje si Trávníček.

Zarostlé plochy v majetku města trápí i Damborského. „Tráva mnohdy vyroste až po pás. A nakonec ji stejně musíme posekat my obyvatelé. Aby to u nás vypadalo alespoň trochu pěkně, musím pravidelně sekat pás kolem našeho domu až ke kolejím. A nejde o naše pozemky, jsou města," zlobil se muž.

Dalším bolavým tématem je v Marefách absence obchodu. „Kdykoliv si chceme nakoupit, musíme do Bučovic. Je to sice kousek, ale pro staré lidi je už i taková cesta velmi náročná, někdy nemožná. Na druhou stranu ale jedna z mála věcí, která mě těší, je, že je u nás zajištěné výborné dopravní spojení. Co chvíli k nám zajíždějí autobusy, máme také vlak, takže se vždy třeba právě na nákup dostaneme," poznamenal Trávníček.

Stížnostmi byl místostarosta Bučovic Jiří Horák překvapený. „S Marefami jsme v kontaktu, reagujeme na problémy, na které nás tamní obyvatelé upozorňují, a snažíme se je řešit. Všechno samozřejmě nejde hned, ale nemám pocit, že bychom tuto místní část zanedbávali," sdělil Horák s tím, že dokonce obci zaplatili nové silnice.

Co se týká neposekané trávy, žádné četné stížnosti prý nezaznamenal. „Seče se podle plánu, občas se může stát, že nějaké místo pracovníci vynechají, ale rozhodně to není pravidlem. Co se týká cyklo-stezky, tu máme v plánu dál opravovat, nejde o konečné řešení. V první fázi zarovnáme povrch drobným štěrkem nebo recyklátem a v budoucnu ji chceme také vyasfaltovat," nastínil Horák.

S osvětlením to podle něj není až tak jednoduché. „Na území města máme stovky světelných bodů. Co čtrnáct dní nám chodí oznámení z různých částí, že nesvítí. Často jsou porušené vandaly, někdy jde o technickou závadu. Všechny ale průběžně opravujeme. Opravy se dočká také rozhlas, dokonce jsme na jeho rekonstrukci přispívali," ujistil místostarosta.

Autor: Alena Grycová

6.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Tomáš Procházka
9

Komentář Tomáše Procházky: Klíčové volby. Německo hot, Česko čehý

Ilustrační foto.
5

Dálnice se opravují podle plánu. Ale šnečím tempem

OBRAZEM: Nejlepší fotografie týdne

Prohlédněte si nejpovedenější snímky našich fotografů pořízené během uplynulého týdne.

AUTOMIX.CZ

Tatra postavila unikátní osmikolku se všemi řiditelnými koly. Hýbe se jako krab

Česká automobilka Tatra se pochlubila jednou unikátní novinkou. Pro jistého švýcarského zákazníka totiž postavila osmikolový podvozek se systémem řízení kol všech čtyř náprav. Vůz díky tomu umí mimo jiné takzvaný „krabí chod", tedy jízdu šikmo vpřed či vzad doleva nebo doprava při stejném úhlu natočení všech kol. Není divu, že novinka v Kopřivnici dostala právě přezdívku "Krab".

Když nemáte máslo, tak tam dejte sádlo. Deník srovnal ceny alternativ k máslu

/INFOGRAFIKA/ Při pohledu na titulní strany deníků či strkanice v obchodech by se mohlo zdát, že Česko zasáhla máslová apokalypsa. Čtvrtkilová kostka se prodává v průměru za 52 korun, za poslední dva roky cena narostla skoro o 15 korun. Výrazně prý proto zdraží i vánoční cukroví.

Soud se zastal „zakleknuté firmy“. Bude Česko platit milionové odškodné?

Daňoví poplatníci by se v blízké budoucnosti mohli „prohnout“ a nechtěně zaplatit stovky milionů korun jako odškodné soukromé firmě za přílišnou horlivost úředníků a celníků.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení