VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Zrádný přechod v Brně: rodiče se bojí o děti kvůli tramvajím

Brno /VIDEO/ – Z tramvaje číslo 4 na konečné na zastávce Náměstí Míru vystoupí houf dětí a hrne se přes koleje. Až jsou všichni venku, řidič jako vždy zacinká a rozjede se, nepočká. Část dětí nestihla přejít na druhou stranu, mezitím je totiž zastavil strážník, aby pustil projíždějící auta. A žáci tak uvízli na drobném ostrůvku. Nic proti pravidlům, tramvaj má přece přednost před chodcem. Rodiče i učitelé ale zuří.

25.4.2016 AKTUALIZOVÁNO 25.4.2016
SDÍLEJ:
Fotogalerie
2 fotografie

Tramvaj na Náměstí Míru v Brně.Foto: DENÍK/Veronika Gecová

Nejkritičtější je na náměstí situace mezi tři čtvrtě na osm a osmou hodinou ranní, kdy se na zastávce podle odhadu ředitelů prostřídá až tisíc dětí. V oblasti je totiž pět škol. „Pravidelně se tam dostávají do nebezpečných situací. Zvlášť, když má řidič zpoždění. Je to problém hlavně kvůli hodně malým dětem. Když se tramvaj rozjíždí, řidič je nevidí. Sama jsem se několikrát vracela zpátky na ostrůvek po nakročení do kolejí. Vím, že tramvaj má přednost, ale přesto bych čekala ohleduplnost. Zatím nám lidé z dopravního podniku řekli, že je vše v pořádku," přiblížila ředitelka Cyrilometodějské církevní základní školy v Lerchově ulici na Brně-středu Pavlína Vojtěchová.

Ráda by zastávku přestavěla. „Magistrát o našem problému ví, ale mám pocit, že dokud se tam nestane něco vážného, nikoho nezajímáme," doplnila.

Někteří rodiče už proto raději s dětmi jezdí až na zastávku. „Tramvaj většinou zacinká jen jednou. Syn je autista a už se několikrát lekl a málem vstoupil do kolejí. Řidiči se rozjíždí okamžitě, je mu jedno, kdo na kolejích je. Pustit ho samotného si netroufnu," posteskla si Šárka Svobodová.

Podle oslovených rodičů je to ohrožování bezpečnosti cestujících a bezohledné chování řidičů. Podle mluvčí dopravního podniku Barbory Lukšové s tím ale nejde nic dělat. „I kvůli tomu, že se řidiči s tramvajemi mají přednost před chodci. Nemůžeme čekat, až všichni přejdou," komentovala mluvčí.

Naposledy pouze upozornili řidiče, aby byli ohleduplnější minulý týden po stížnosti na facebookových stránkách podniku. „Chápu, že je dopravní situace na konečné zastávky složitá a že se řidiči tramvají musí řídit jízdním řádem, ale v těchto výjimečných situacích ranního příjezdu dětí do škol by snad měla mít přednost bezpečnost cestujících," stálo ve stížnosti.

Jako nebezpečné místo vyhodnotili také strážníci. Ráno u školy hlídkují v obou směrech, dohlíží na bezpečnost dětí i řidiče aut. „Neuhlídáme ale řidiče tramvají. Spoléháme na to, že mají řidičský průkaz a zodpovědnost," sdělil mluvčí strážníků Pavel Šoba. U školy ale často podle slov rodičů nejsou včas. Hlídkují i jinde, ranní služby mají na čtyřiceti podobných přechodech. A odpoledne na místo nedohlížejí.

Škola problém s podnikem řeší od roku 2011. Mezitím dokonce podle ředitelky do jedné žákyně rozjíždějící se tramvaj narazila. Odnesla si několik škrábanců. Za nehody, kterých se podnik účastní, řidiči přitom nemohou ze tří čtvrtin.

Na řešení tak pracuje už magistrát. „Chystáme tam rekonstrukci. Původní návrh počítal s kruhovým objezdem, městská část ale nesouhlasila. Letos to ale nejspíš hotové nebude," konstatoval vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko.

Jen tři čtvrtě roku potrvá zpracovat studii. „Na té spolupracujeme i s dopravním podnikem. V místě jsme si dělali i vlastní průzkum a zastávka je silně v rozporu s bezpečnostními normami. Své ale dělají i rodiče dětí, kteří velmi nebezpečně parkují," připomněl.

Autor: Veronika Gecová

25.4.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Škoda Kodiaq.
36

Škoda Kodiaq je hit. Na některé verze se čeká půl roku

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies