VYBERTE SI REGION

Ambiciózní krajský projekt dopravních karet zřejmě skončí u ledu

Karlovarský kraj - Dlouho připravovaný projekt Karlovarské karty, která měla lidem usnadnit cestování v celém regionu, by mohl skončit u ledu. O jejím osudu definitivně rozhodnou krajští zastupitelé.

9.5.2013
SDÍLEJ:

LIDÉ BY MOHLI karty využívat i v MHD.Foto: Deník/Martin Polák

Karlovarský kraj, který projekt připravuje, už sice vybral dodavatele na samotné karty, nicméně potíže kolem proplácení peněz z Regionálního operačního programu (ROP) Severozápad a další důvody naznačují, že se karet, alespoň v chystané podobě, lidé jen tak nedočkají.

Kompletní projekt, který má cestujícím mimo jiné umožnit platbu jednou kartou u více dopravců, má stát přibližně 80 milionů korun. „V tuto chvíli není jasné, zda na to budou z ROPu peníze," řekl náměstek hejtmana Karlovarského kraje Petr Navrátil.

Podle něj má karty včetně systému dodat vítěz výběrového řízení, Plzeňské městské dopravní podniky, za 44,7 milionu korun. „Pokud se do konce června nevybere také dodavatel strojků, smlouva nebude účinná," upozornil Navrátil.

Svou roli v ohrožení karet hraje i rychlý technologický pokrok. „Přestože v tuto chvíli máme mít to nejlepší, co je dostupné, za dva roky budou technologie jinde," řekl náměstek s tím, že dnes už začínají být běžné bezdotykové karty, což ty krajské nejsou.

Karlovarský kraj na projektu pracuje už od roku 2007, kdy na úřadě sedělo jiné vedení. Tehdy se zrodila první prováděcí studie. Nyní, po šesti letech, projekt skomírá. „Za přípravu, tedy studie, právní posudky a podobné záležitosti, kraj nezaplatil více než půl milionu korun," vyčíslil Navrátil.

Podle Navrátila budou smysluplnost karet posuzovat krajští zastupitelé, kteří se sejdou v polovině června. Kraj zatím počítá s tím, že karet by bylo celkem 70 tisíc, distribuovány by byly zdarma. Lidé by si je pak sami dobíjeli penězi.

Dopravní karta by posloužila také úředníkům karlovarského krajského úřadu. Ti by tak měli velmi podrobný přehled o tom, jak jsou využité jednotlivé linky a trasy všech dopravců, kteří by do systému vstoupili. Lépe by se jim pak plánovala dopravní obslužnost. (mák)

Autor: Redakce

9.5.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies