Tabulka srovnává období od začátku roku do konce září 2013 a stejné období roku předešlého. Uvedená statistika, která zahrnuje i drobnější havárie mopedů, však neuvádí, zda byli motorkáři na vině nehody.

Na rozdíl od minulého porovnávaného období řešili letos policisté jednu nehodu, na jejímž konci byla smrt motorkáře.

„Nejčastější příčinou dopravních nehod motorkářů je nepřiměřená rychlost a nepřizpůsobení dopravně technickému stavu vozovky," okomentovala čísla policejní mluvčí Zuzana Týřová.

Do konce září 2012 policisté vyjížděli celkem k 24 nehodám motorkářů. Ti nejvíce bourali na Karlovarsku, celkem 14 krát. Na Sokolovsku to bylo osmkrát a nejlépe v tomto ohledu dopadlo Chebsko, kde se staly pouze dvě nehody. Opilé motorkáře při nehodě nachytali policisté ve dvou případech.

O rok později se situace už zhoršila. Motorkářských nehod bylo rovných čtyřicet a prim v nich opět hrálo Karlovarsko, kde se jich stalo dvaadvacet. Deset si jich připsalo Sokolovsko, Chebsko opět nejméně a to osm.

Letos vzrostl i počet nehod, kde řidiči motorek měli v dechu alkohol. Hříšníků napočítali policisté pět, přičemž tři byli z Karlovarska.

Martin Polák