Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Čekají MHD v Karlovarském kraji změny? Někde ano.

Karlovarský kraj - Kdo bude provozovat městskou hromadnou dopravu v Karlovarském kraji? Například v Chebu se pomalu chystá výběrové řízení na nového dopravce. Ten bude mít za úkol vyřešit i úbytek cestujících. V Karlových Varech zase začne platit od ledna Karlovarská karta.

10.12.2014
SDÍLEJ:

Městskou hromadnou dopravu v některých městech čekají od příštího roku změny.Foto: Foto Deník

O městské hromadné dopravě se v Chebu mluvilo na posledním zasedání rady. Řešilo se navýšení linky na chebskou průmyslovou zónu, radní ale se původně měli zabývat i výpovědí smlouvy společnosti Autobusy Karlovy Vary, která pro Cheb městskou hromadnou dopravu provozuje. Tentokrát se sice bod odsunul, ne ale nadlouho. „Výpovědní doba je v této záležitosti rok a skoro rok bude trvat výběrové řízení," vysvětlil chebský starosta Petr Navrátil. Zatím ale není jasné, jakým směrem by se mělo výběrové řízení ubírat. „Možností je více a my bychom si rádi vyčlenili čas na jeho přípravu," podotkl starosta s tím, že by se příští rok řešila naráz výpověď i výběrové řízení.

Podle Navrátila není za výpovědí smlouvy žádný zásadní problém, jak naznačil, jde o získání lepších podmínek. „Od roku 2007 se částka, kterou město společnosti platí, zvedla o 8 na 12 milionů korun, navíc ubyli cestující," uvedl a upozornil, že podle nařízení Evropské komise by se výběrové řízení muselo stejně konat nejdéle v roce 2018.

„Rozhodně bych ale nechtěl momentálně tvrdit, že chceme nějaké linky úplně zrušit, to by bylo velmi předčasné," ubezpečil starosta chebské cestující.

„Město je velmi dobře situované, takže je zde dobrá docházková vzdálenost. Mnoho lidí navíc jezdí autem," vysvětlil některé možné příčiny odlivu cestujících. Rozhodně není podle starosty řešením třeba zneprůjezdnění města pro auta. „Takovým směrem se vydat rozhodně nechceme," řekl Navrátil. Nalákat občany zpět do autobusů by ale podle něj mohla třeba výměna vozového parku.

„To je jedna z věcí, kterou bychom chtěli v rámci výběrového řízení řešit," dodal.

V Sokolově o změně dopravce v MHD neuvažují. „Minulý týden proběhla jednání s dopravcem Autobusy KV. Jsme ochotni akceptovat cenu jako v roce 2014 2015. Ročně dáváme na provoz MHD ve městě zhruba 8,5 milionu korun," řekl místostarosta Sokolova Karel Jakobec. Starosta Jan Picka připomněl, že před třemi čtyřmi lety se v Sokolově bavili o možnosti provozovat MHD sami, případně změnit dopravce. „Zjistili jsme však, že by to bylo dražší, a tak jsme od toho ustoupili," konstatoval Picka. Zatímco ve většině předchozích případů se řešilo navyšování ceny pohonných hmot, nyní je podle Picky problém jinde. „Je jím úbytek cestujících městskou hromadnou dopravou," dodal.

Krajské město Karlovy Vary to má s MHD jasné. Už řadu let ji provozuje a dál provozovat bude Dopravní podnik Karlovy Vary, jehož jediným vlastníkem je město. Přesto od ledna dojde k významné změně. Platit začne Karlovarská karta. Ta nahradí dosavadní systém předplatného s klasickými papírovými průkazkami a v budoucnu ji bude možné využívat i například jako elektronickou peněženku. S Karlovarskou kartou pro Karlovy Vary přišlo město letos a projekt byl schválen radou doslova za pět minut dvanáct, měsíc před komunálními volbami. Radnice se rozhodla neexperimentovat a využít vzoru Plzně, kde už obdobná karta slouží od roku 2004 ke spokojenosti většiny veřejnosti.

Právě ze zkušenosti provozovatelů Plzeňské karty a především jimi využívané technologie budou Karlovy Vary těžit. Podle primátora Petra Kulhánka budou Karlovy Vary v podstatě hradit pouze provozní náklady.

„Vstupní investice do spuštění projektu Karlovarské karty je kolem 6,2 milionu korun. Přes 1,2 milionu korun dostal Dopravní podnik města na pořízení karet, jichž bude patrně kolem 25 000. Za dalších pět milionů si Dopravní podnik města ze svého rozpočtu pořídí odbavovací terminály do autobusů. Do tohoto zařízení by ale stejně musel postupně investovat, i kdyby se s kartou nepočítalo," poznamenal mluvčí magistrátu Jan Kopál.

Autor: Redakce

10.12.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Setkání k zahájení senátní a komunální kampaně hnutí ANO za účasti předsedy hnutí Andreje Babiše a pražských kandidátů do zastupitelstva a Senátu proběhlo 1. září v Praze.
10

Kandidátky ANO: mandát nebude obhajovat třetina poslanců

Manželka prezidenta Ivana Zemanová informovala 16. srpna v Praze o aktuálním stavu podpisů pod petici za opětovnou kandidaturu Miloše Zemana na prezidenta ČR.
AKTUALIZOVÁNO
1 4

Prezident Zeman může obhajovat svůj post. Má více než 50 tisíc podpisů

Německo: Větší než malé množství otrávených vajec, 28 milionů v Dolním Sasku

Aféra s vejci obsahujícími jedovatou látku fipronil ani zdaleka nekončí. Deník Neue Osnabrücker Zeitung (NOZ) píše, že jen v Dolním Sasku bylo distribuováno 28,1 milionu jedovatých vajíček. Původní zjištění na začátku aféry hovořila o deseti milionech kontaminovaných vajec v celé Spolkové republice.

Okamura je nejvíce oblíbený politický předseda, druhý je Babiš

Největší oblibě se z 16 předsedů politických stran a hnutí těší šéf SPD Tomio Okamura následován Andrejem Babišem, stávající premiér Bohuslav Sobotka skončil až na sedmém místě. Vyplývá to ze srpnového průzkumu společnosti SANEP.

Ryanairu se nelíbí, že Air Berlin dostal úvěr od vlády. Je to komplot, zlobí se

Irská letecká společnost Ryanair se v úterý ohradila proti státní podpoře pro společnost Air Berlin a podala stížnost k německým a evropských úřadům. Nelíbí se jí jednání vlády, jež leteckému dopravci poskytla úvěr a také to, že se do jednání již zapojila Lufthansa. Ta dala najevo, že v případě oddlužení bude mít o převzetí svého konkurenta zájem. Ryanair tento vývoj událostí hodnotí jako „očividné spiknutí.“

Zapomnětlivý úředník s 300 tisíci eur přišel o funkci

Slovensko prožilo nedávno povedený příběh roztržitého exředitele slovenských železnic Štefana Hlinky. Ten zapomněl na čerpací stanici batoh, ve kterém bylo 300 tisíc eur v hotovosti (asi 7,8 milionu korun). Případ se vyvíjí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení