Jako nutné zlo berou v některých případech města a obce nové cyklostezky. V době jejich dostavby se vždy koná velká sláva, s údržbou je to pak horší.

„Nejméně osmkrát jsem se vykoupal, bylo to jako bahenní lázně. A nebyl jsem sám," popsal jednu z posledních vyjížděk na cyklostezce u Lokte u Svatošských skal invalidní cyklista David Zapletal.

Přestože má částečně amputované obě nohy, na kole jezdí pravidelně. „Nakonec jsem si poničil cyklistické boty a spadly mi i protézy. Pomohli mi až kolemjdoucí. Byl jsem tak od bahna, že jsem se musel omýt v Ohři," pokračoval sportovec.

Podle něj majitel zanedbal údržbu. „Byla po deštích rozježděná a samá rýha. Přitom by stačilo dovézt několik fůr štěrku a bylo by to," myslí si Zapletal.

Shodou okolností se v kritizovaném úseku začíná dnes pracovat. „Je zapotřebí odhrnout bahno a povrch zpevnit," řekl Deníku jednatel Loketských městských lesů František Kolář s tím, že cyklostezek je rok od roku více, ale ubývá peněz na jejich údržbu.

„Kilometr stojí skoro milion korun a pak se o to nikdo nechce starat. Nakonec se o to starají ti, co nic nestavěli a mají jen výdaje," uvedla pod podmínkou anonymity jedna z úřednic státní správy na Sokolovsku.

Podobný názor má i loketský radní Petr Zahradníček. „Stezky není tak velký problém vybudovat, ale poté je spravovat. Kraj by měl na údržbu přispívat," poznamenal radní.

Vedení Karlovarského kraje pro letošní rok vyčlenilo na podporu cykloturistiky bezmála tři miliony korun.

Loketské lesy mají z této sumy dostat 336 000. „Peníze půjdou právě na údržbu inkriminovaného místa," slíbil Kolář.

Další peníze půjdou například na vyhledávací studii cyklostezky podél řeky Teplé v úseku Bečov nad Teplou Vodná, na obnovu cyklostezky k Jámě v katastru obce Otovice, na doplnění mobiliáře a značení cyklostezek nebo na rekonstrukci lávky přes Ohři v Šabině na Sokolovsku jako pokračování projektu napojení cyklostezky Ohře na Slavkovský les.

Martin Polák