A to za 35 milionů korun na jeden rok, hodnota zakázky tedy za pět let činí 175 milionů korun. Firma, která zakázku vyhraje, bude tedy město uklízet od roku 2014 do roku 2019.

„Nechceme zavazovat příští zastupitelstvo smlouvou na údržbu a úklid města na neúměrně dlouhé období. Ať si práci úklidové firmy pak zhodnotí oni. Technický pokrok navíc postupuje mílovými kroky, takže pak požadavky mohou noví zastupitelé nastavit ještě lépe," vysvětlil náměstek Jaroslav Růžička.

Město chce za stejné peníze, jaké na úklid a údržbu města dosud vydává, daleko vyšší standard než dosud. Proto daleko podrobněji specifikuje i podmínky připravovaného tendru.

„Všechny nedostatky současné zimní údržby i úklidu města jsme vyhodnotili a shodli jsme se na tom, že požadujeme rychlejší zásah po sněhové kalamitě, změnili jsme pořadí důležitosti jednotlivých ulic v úklidu a některé jsme do seznamu přidali. Chceme, aby všechna vozidla údržby byla vybavena GPS a uklízecí čety že budou v každé čtvrti. Území pro ruční úklid navíc rozšiřujeme a chceme mít jistotu, že ruční úklid bude probíhat v každé čtvrti," uvedl náměstek.

Režim zimní údržby by se tedy už od letošního podzimu mohl změnit. Prioritně budou čištěny trasy městské hromadné dopravy, ovšem místo původních šesti hodin bude časový limit úklidu zkrácen na jednu hodinu po ukončení sněžení. I u dalších ulic začne úklid o polovinu dříve než dosud.

Od požadavku na vybavení vozidel GPS si radní slibují, že město bude mít přehled o tom, že posádky sypacích vozů skutečně práci provedly, a navíc uvidí, kdy sypaly. Signály GPS budou totiž automaticky přenášeny do kontrolního stanoviště údržby.

Se změnami v požadavcích na tendr na úklid a zimní údržbu města, které připravila pracovní skupina složená ze zástupců všech zastupitelských klubů, budou seznámeni zastupitelé na svém jednání 29. ledna.