VYBERTE SI REGION

Dopravní sanitky jsou na šrot. Skončí jejich řidiči na dlažbě?

Karlovarský kraj - Ředitel záchranky předloží krajské radě návrh na zrušení dopravní zdravotní služby. Tentokrát ne krajská záchranka, ale dopravní zdravotní služba, jež je součástí této krajské příspěvkové organizace, se zmítá v problémech.

5.3.2013 AKTUALIZOVÁNO 5.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ÚZZS Karlovarského kraje

Na devět provozuschopných vozů připadá devatenáct řidičů. Výsledek? Propouštění. Dva řidiči už pracovní poměr ukončili dohodou, tři obdrželi výpovědi pro nadbytečnost a osud dalších zaměstnanců je nejistý. Roman Sýkora, ředitel Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje, totiž krajským radním předloží návrh na její zrušení.

„My jsme už museli odstavit šest tak zvaných taxisanitních vozidel. Mají najeto přes sedm set tisíc kilometrů a jsou v havarijním stavu. Není se co divit, ta auta jezdí už dvanáct let," uvedl ředitel Sýkora.

Zdůraznil však, že je nutné od zdravotní dopravní služby, v hantýrce záchranářů tak zvané drnky, oddělit Krajskou záchrannou službu, která vozy naopak modernizuje, nabírá řidiče, zdravotní týmy a výjezdová stanoviště posiluje.„Zdravotní doprava slouží pouze k odvozu pacientů do a z nemocnice do domácího ošetření či si ji přivolají rodičky a podobně. Jsou to ty bílé sanitky s řidičem a tyto problémy se týkají pouze Karlových Varů. Dopravní služba je naším segmentem, což nás finančně zatěžuje. V jiných krajích tento systém až snad na jednu výjimku neexistuje," vysvětlil ředitel krajské záchranky.

Specializované žluté sanitní vozy, které zasahují u nehod a havárií, v nichž ke zraněným vyjíždí lékař i se zdravotní osádkou, problémy nemají. „Záchranná služba funguje v normálním režimu," doplnil ředitel Sýkora.

Jak se bude dál situace vyvíjet, protože na nové sanitky pro dopravní službu záchranka nemá, to zatím ředitel neví. Uvedl ale, že krajským radním předloží návrh na její zrušení. „Nejsme schopni to táhnout," zdůraznil.

Podle Miloslava Čermáka (ČSSD), krajského náměstka pro zdravotnictví, zatím není jasné, jak se bude celá situace řešit. „Stabilizovat se ale musí. Dopravní služba stojí čtyři miliony ročně. Jednou z variant je, že by dopravní zdravotní službu převzal privátní subjekt. Rada o tom ale ještě nejednala a jaké bude definitivní rozhodnutí, to zatím nemohu předjímat, " uvedl náměstek Čermák.

Autor: Ivana Kalinová

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies