VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dopravní sanitky jsou na šrot. Skončí jejich řidiči na dlažbě?

Karlovarský kraj - Ředitel záchranky předloží krajské radě návrh na zrušení dopravní zdravotní služby. Tentokrát ne krajská záchranka, ale dopravní zdravotní služba, jež je součástí této krajské příspěvkové organizace, se zmítá v problémech.

5.3.2013 AKTUALIZOVÁNO 5.3.2013
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: ÚZZS Karlovarského kraje

Na devět provozuschopných vozů připadá devatenáct řidičů. Výsledek? Propouštění. Dva řidiči už pracovní poměr ukončili dohodou, tři obdrželi výpovědi pro nadbytečnost a osud dalších zaměstnanců je nejistý. Roman Sýkora, ředitel Zdravotnické záchranné služby Karlovarského kraje, totiž krajským radním předloží návrh na její zrušení.

„My jsme už museli odstavit šest tak zvaných taxisanitních vozidel. Mají najeto přes sedm set tisíc kilometrů a jsou v havarijním stavu. Není se co divit, ta auta jezdí už dvanáct let," uvedl ředitel Sýkora.

Zdůraznil však, že je nutné od zdravotní dopravní služby, v hantýrce záchranářů tak zvané drnky, oddělit Krajskou záchrannou službu, která vozy naopak modernizuje, nabírá řidiče, zdravotní týmy a výjezdová stanoviště posiluje.„Zdravotní doprava slouží pouze k odvozu pacientů do a z nemocnice do domácího ošetření či si ji přivolají rodičky a podobně. Jsou to ty bílé sanitky s řidičem a tyto problémy se týkají pouze Karlových Varů. Dopravní služba je naším segmentem, což nás finančně zatěžuje. V jiných krajích tento systém až snad na jednu výjimku neexistuje," vysvětlil ředitel krajské záchranky.

Specializované žluté sanitní vozy, které zasahují u nehod a havárií, v nichž ke zraněným vyjíždí lékař i se zdravotní osádkou, problémy nemají. „Záchranná služba funguje v normálním režimu," doplnil ředitel Sýkora.

Jak se bude dál situace vyvíjet, protože na nové sanitky pro dopravní službu záchranka nemá, to zatím ředitel neví. Uvedl ale, že krajským radním předloží návrh na její zrušení. „Nejsme schopni to táhnout," zdůraznil.

Podle Miloslava Čermáka (ČSSD), krajského náměstka pro zdravotnictví, zatím není jasné, jak se bude celá situace řešit. „Stabilizovat se ale musí. Dopravní služba stojí čtyři miliony ročně. Jednou z variant je, že by dopravní zdravotní službu převzal privátní subjekt. Rada o tom ale ještě nejednala a jaké bude definitivní rozhodnutí, to zatím nemohu předjímat, " uvedl náměstek Čermák.

Autor: Ivana Kalinová

5.3.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Donald Trump
2 4

USA rozšířily možnosti pro deportace migrantů

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

ODS půjde do sněmovních voleb s podporou Strany soukromníků

Opoziční ODS se dohodla na spolupráci se Stranou soukromníků před letošními volbami do Poslanecké sněmovny. Předseda ODS Petr Fiala o tom informoval poté, co dnes odpoledne spolupráci podpořila výkonná rada strany. Soukromníci by měli obsadit zhruba 40 míst na kandidátkách ODS, a to ve všech krajích. Podle Fialy svazek zabrání tříštění sil na pravicové straně politického spektra a posílí pozici obou stran do voleb.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies