Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Investor: Těžba kontaminované zeminy Dolní nádraží z provozu nevyřadí

Karlovy Vary /ROZHOVOR/ - Přes sto tisíc kubíků kontaminované zeminy v lokalitě u Dolního nádraží v Karlových Varech hodlá vyčistit společnost Lordship spjatá s developerskou firmou Gamma Property. Ta hodlá na těchto pozemcích v budoucnu vybudovat Central Park.

24.7.2012
SDÍLEJ:

Central ParkFoto: Lordship

Podle investora jde o nadčasový multifunkční projekt, jenž svou architekturou, funkčností, velikostí i celoročním provozem má pomoci získat Karlovým Varům a Karlovarskému regionu image města evropského významu.

Přestože k projektu, do něhož chce Lordship investovat přes šest miliard, má město značné výhrady a k dohodě zatím nedošlo, firma nyní může učinit první krok. Půdu, která je zde zatížena arzenem a ropnými látkami, může vyčistit. A to na svých i přilehlých pozemcích města. Pokud ovšem přijme podmínky magistrátu.

My jsme se proto ředitele firmy Lordship Juraje Šaštinkého zeptali:

Chystáte se dekontaminaci území v okolí karlovarského dolního nádraží. Jaké jsou předpokládané náklady?

V současné době připravujeme rozpočet, rámcově stovky miliónů.

Máte příslib dotací z fondu ministerstva životního prostředí?

Ne, ale plánujeme podat žádost.

V jakém objemu?

Viz výše.

Kdy chcete dekontaminaci provést?

Co nejdříve po případné úspěšné žádosti o dotace z Operačního programu životního prostředí.

Jak dlouho budou práce podle odhadů probíhat?

Přibližně jeden rok včetně veškerých přípravných prací.

Má se údajně odkrýt metr až 1,5 metru vysoká vrstva zeminy a dle podmínek města půdu odvézt vlakem, a ne po silnici, na skládku nebezpečných dopadů v severních Čechách? Které skládky máte vytipovány?

Pokud by sanační, tedy dekontaminační práce byly spolufinancovány z dotace je nutno postupovat dle zákonu o zadávání veřejných zakázek, to znamená. že skládky a způsob dopravy je předmětem výběrového řízení a neumíme tedy na tuto otázku konkrétně odpovědět.

Radní říkají, že pokud s vámi nedohodnou na tom, že vrátíte terén do původní úrovně, nechají své pozemky z plánu dekontaminace vyjmout.

Kromě čtyř odborů magistrátu máme vydaná kladná stanoviska veškerých účastníků územního řízení, tomuto požadavku nerozumíme, pravděpodobně se jedná o nedorozumění o kterém budeme se zástupci vedení města jednat. Máme zájem vyčistit celé území za předpokladu, že o to mají zájem i ostatní vlastníci pozemků.

Bude omezen provoz parkovišť a dopravního terminálu po dobu prací?

Projekt počítá se zachováním stávajícího provozu dopravního terminálu, což dokládají vydaná kladná vyjádření Dopravního podniku Karlovy Vary, policie, Českých drah a Správy dopravní železniční cesta.

Město žádalo pro projekt, který se má realizovat v prostoru dolního nádraží, snížení objemu, podlažnosti zamýšlených objektů, aby nebyl nejvyšší objekt sto metrů vysoký se třiatřiceti podlažími. Už jste projekt přepracovali?

Ano a v nejbližších dnech jej budeme městu prezentovat. Jak mají být objekty nyní vysoké, to vyplyne z jednání s městem, na kterém se chystáme prezentovat masivní redukci výšek projednaných v rámci územní studie.

Autor: Ivana Kalinová

24.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Češi jsou ve srovnání s Evropany ranní ptáčata

Ilustrační foto.
15

Jaké budou moderní sklady? Plné robotů a 40 metrů vysoké

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Nic podobného se prozatím žádnému z českých ministrů nepodařilo, přestože si to všichni přáli: koncentrovat lékařskou péči do velkých nemocnic. Zrušit část malých špitálů nebo je změnit na léčebny dlouhodobě nemocných je totiž politická sebevražda.

Geolog: Sesuvy na trase přes České středohoří nikdy hrozit nepřestanou

Posudky geologické služby v 90. letech umístění dálnice právě sem zásadně zamítaly. Zároveň navrhovaly mnohem bezpečnější řešení. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení