VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovarské lázeňské lesy opět přivítají pestrobarevný peloton bikemaratonu

Karlovy Vary – K nejlepším sportovním tradicím Karlovarska patří nesporně karlovarský bikemaraton.

13.8.2012
SDÍLEJ:

AM bikemaratonFoto: DENÍK/Jiří Linhart

Pod občas se měnícími jmény se jezdí v závěru prázdnin od roku 2000, letos se tedy pod názvem „Karlovarský AM Bikemaraton Škoda Auto" koná už po třinácté. Odstartuje v sobotu 18. srpna v pravé poledne v centru Karlových Varů na třídě T.G. Masaryka.

Karlovarský bikemaraton patří k závodům s vysokou popularitou, za kterou může děkovat především jedinečným kulisám, ve kterých se jede. Pestrobarevný had bikerů krátce po startu na nejživější ulici Karlových Varů zamíří do lázeňských lesů, kde na bikery čekají tratě vyznačující se pestrostí povrchů, výrazným převýšením, náročnou dynamičností a romantickými, dech beroucími panoramaty. Díky tomu, i díky odpovědné práci zkušených pořadatelů z karlovarského sdružení cyklistů A.M.bike no limits se počty účastníků každoročně blíží tisícovce.

Tradice je tradice, ale změna je život, a proto i letos přináší Karlovarský AM bikemaraton řadu novinek. Tou nejzásadnější je změna tras. „Po zralé úvaze jsme se rozhodli nevypisovat letos závod na sto kilometrů, protože o něj byl minimální zájem a kladl přitom neúměrně vysoké nároky na práci pořadatelů na tratích. Na druhou stranu jsme chtěli vyjít vstříc všem, kdo by si chtěli náš bikemaraton vyzkoušet a přitom se necítí na padesátku. Pro ně je nově zavedená trasa 35 kilometrů," vysvětluje změny tratí ředitel závodu Michal Metelka.

Další změny v organizaci závodu si vynutila dosud neujasněná situace kolem areálu AC Start, kde byl v minulých ročnících cíl všech tras se vším potřebným zázemím a kde se odehrával ceremoniál vyhlašování výsledků. „Centrem závodu, kde bude závodní kancelář pro prezentaci závodníků, středisko pro výpočty výsledků a cíl všech tras, bude přírodní park Meandr Ohře," prozradil Metelka.

Zájemci o účast na Karlovarském AM bikemaratonu mohou tedy letos volit ze tří tras. Nejdelší má 50 km s převýšením 1489 metrů a určena je technicky i fyzicky dobře vybaveným cyklistům, kratší trasa měří 35 km s převýšením 1338 metrů a měl by ji zvládnout každý alespoň trochu zkušený cyklista, a pro nejméně zdatné je připravena nesoutěžní Fitness jízda na trase dlouhé 18 km s převýšením 487 metrů. Pořadatelé tradičně myslí i na děti, pro které je připravena celá řada závodů a soutěží s obtížností odstupňovanou podle věku dětí.

Závod, který je tradičně součástí seriálu Kolo pro život, je vypsán jako veřejný, tedy přihlásit se může každý, i neregistrovaný cyklista. Formulář přihlášky je na webových stránkách Kolo pro život (www.kolopro.cz), uzávěrka pro elektronické podání je v pondělí 13. srpna.

Dodatečné přihlášky (s vyšším startovným) a prezentace budou v závodní kanceláři v Přírodním parku Meandr Ohře v pátek 17. srpna od 18:00 do 20:00 a v sobotu od 08:00 do 11:00 hodin.

Hromadný start závodu na 50 km bude na třídě TGM ve 12:00, závod na 35 km a Fitnes jízda odstartují společně o hodinu později ve 13:00 hodin.

Autor: Jiří Linhart

13.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

EET ilustrační foto
5

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.
6

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

DOTYK.CZ

Evropa, daňový ráj to na pohled

Španělsko a další země EU by podle MMF hospodařily s přebytkem. Kdyby část jejich daní nemizela za hranicemi.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies