Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Karlovy Vary dokončují územní plán, počítá i se silničním obchvatem

Karlovy Vary - Karlovy Vary dokončují koncepci nového územního plánu města. Jeho definitivní podoba by měla být hotová do poloviny roku 2014. Zásadní dokument pro další rozvoj lázeňské metropole počítá mimo jiné s trasou pro severní silniční obchvat města.

3.11.2012
SDÍLEJ:

Karlovy VaryFoto: Deník/Petr Toman

Promítne se do něj patrně rovněž fakt, že město usiluje o zapsání na seznam světového dědictví UNESCO. Současný územní plán vznikl v roce 1997 a je ho třeba nahradit. Novinářům to sdělil náměstek primátora Jaroslav Růžička (nez.).

Pro dokončení územního plánu nadchází jedna z nejdůležitějších etap, a to jeho veřejné připomínkování. To by mělo trvat zhruba do 18. prosince. Poté všechny připomínky, ať už od obyvatel města nebo od různých institucí a subjektů, zpracuje magistrátem vybraná firma. V územním plánu se nejspíš změní využití některých ploch ve vztahu k bydlení, výrobě nebo dalšímu využití, uvedl náměstek. „Veřejnost se může seznámit nejen s textovou částí, ale i přehlednými mapami," poznamenal Růžička.

Pokud jde o silniční obchvat města, o jehož případném vzniku se debatuje už několik desetiletí, zanesení trasy do územního plánu umožní stavbu teoreticky realizovat, pokud na ni budou peníze. Přes město už sice vznikl průtah, řada lidí by však raději viděla, že automobily se Karlovým Varům v budoucnu úplně vyhnou. S obchvatem města počítá také územní plán Karlovarského kraje, kde se při jeho zpracování uvažovalo o dvou trasách. Přednost nakonec dostala ta, která Karlovy Vary obchází poblíž Otovic.

Stavbu silničního obchvatu Karlových Varů prosazovalo před několika lety sdružení Kamiony mimo město a bylo také největším kritikem dostavby průtahu městem. Dokonce se stavbu snažilo zastavit soudně, ale bez úspěchu. Sdružení tvrdilo, že exhalace z průtahu zasáhnou celé okolí Městské tržnice, dolního nádraží, nemocnice i hlavní obchodní třídy. Průtah byl však nakonec postaven, navázal na dva už dříve dokončené úseky a nyní je součástí rychlostní silnice R6. Stál kolem čtyř miliard korun.

V případě snahy města o zápis na seznam UNESCO se v územním plánu nejspíše objeví rozšíření zóny, jež má chránit památky před necitlivými zásahy. Mnohem větší bude zejména takzvaná nárazníková zóna před památkovou rezervací. Nově zasáhne rovněž významné části čtvrtí Tuhnice a Drahovice v místech, kde je řada vil z dob první republiky. Pro vlastníky objektů by to znamenalo přísnější režim například při stavebních úpravách.

Autor: ČTK

3.11.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Povodeň v Ústí nad Labem v roce 2002 objektivem Františka Ročka
23

Povodně před patnácti lety vyždímaly z lidí jen to nejlepší. Vládla solidarita

Zakladatel Flixbusu André Schwämmlein
DOTYK.CZ
6

Radši více místa, než mizerná káva, říká zakladatel FlixBusu

Dva trůny, dvě Češky. Vydrží?

Od včerejška jsou světovými jedničkami ve dvouhře a čtyřhře Karolína Plíšková a Lucie Šafářová.

Režisér Tomáš Svoboda: Svatba je pro mne takový divně kostýmovaný mejdan

/ROZHOVOR/ Režisér a scenárista Tomáš Svoboda působí jako recesista, kterému není nic svaté – když například v televizním Dobrém ránu propagoval obnovenou premiéru své drsné inscenace Popcorn, s vážnou tváří před kamerami tvrdil, že k přezkoušení titulu došlo proto, že všichni hlavní představitelé byli během repríz omylem postříleni. Se stejnou „neuctivostí“ vůči autoritám režíroval i své politické kabarety.

Výbava pro školáky? Nákup vyjde výhodněji než před lety

/INFOGRAFIKA/ Pořídit vybavení pro dítě školou povinné lze výhodněji než před deseti lety. Většina školních pomůcek, poplatků ve školní jídelně či v základní umělecké škole sice zdražila, ale platy rostly rychleji. 

Trump: V Afghánistánu zůstaneme a budeme bojovat

Prezident Donald Trump řekl, že urychlené stažení USA z Afghánistánu by zanechalo vakuum, které by zaplnili teroristé. Jeho původním instinktem podle jeho slov bylo stáhnout americké síly, ale místo toho se rozhodl zůstat a "bojovat o výhru."

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení