O tom, kdo bude auta dodávat, rozhodne tendr. Nový způsob provozu autoparku má být hospodárnější. Při současném nákupu vozů sice získal region určité množstevní slevy, ovšem samostatně platil například servis automobilů.

Karlovarský kraj a jím zřízené organizace užívají celkem 154 automobilů. Jen provoz vozidel krajského úřadu, jichž je 28, přijde ročně asi na 3,1 milionu korun. Z toho náklady na opravy se pohybují kolem 1,5 milionu korun a zbytek padne na nákup pohonných hmot.

„Když se nový systém pořízení a provozu aut ukáže jako výhodný, nabídneme na něm účast i městům a obcím," uvedl náměstek hejtmana Petr Navrátil.

Testem výhodnosti nového systému bude pořízení prvních osmnáct vozidel, další mají následovat po vyhodnocení. V současnosti by přitom kraj potřeboval pro úřad i příspěvkové organizace zhruba sto osm nových aut. Ze všech dosud provozovaných vozů je přes 70 procent starších přes pět let.

„V autoparku se najdou ještě i auta z roku 1991," podotkl náměstek. „Naprostá většina našich vozů je z produkce mladoboleslavské automobilky. Při pořízení nových ovšem rozhodne výhodnost nabídek," dodal Navrátil.