VYBERTE SI REGION

Letci v Chebu hledali body, bez navigace. Podívejte se!

Cheb - Druhý ročník letecké soutěže přilákal do Chebu devatenáct posádek z Čech i Německa.

31.7.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
62 fotografií
Druhý ročník letecké soutěže přilákal do Chebu devatenáct posádek z Čech i Německa.

Druhý ročník letecké soutěže přilákal do Chebu devatenáct posádek z Čech i Německa.Foto: Deník: Jan Buriánek

V pořadí druhý ročník navigační soutěže pro ultra lehká letadla s názvem Euregio Egrensis NAVI CUP 2013 přilákal na chebské letiště soutěžní posádky z Čech i Německa. Pořadatelem akce byl Ultralight Club Cheb ve spolupráci s aeroclubem z Erbendorfu, Euregiem Egrensis a městem Cheb. Celkem se akce zúčastnilo devatenáct posádek. Loňský ročník se odehrál v Německu.

Úkolem každé z posádek bylo v určitém čase odstartovat a na základě deklarované rychlosti obletět trať, najít místa na trati podle fotografií, které dostanou jako zadání, a v určitém čase se vrátit," uvedl spolupořadatel soutěže Miroslav Rod.

Jestli letci zvládli dobře najít zadané místo, se určuje takzvanými logry.

„Je to zařízení, které tu celou trasu, kterou soutěžící proletí, zmapuje, my si ji poté stáhneme do počítače a provedeme vyhodnocení," vysvětlil Rod.

Na základě vyhodnocení je pak nutné vytvořit bodování a konečné výsledky soutěže.

Všichni soutěžící si let užívali.

„Cítím se bezvadně. Byl jsem tu již minulý rok a užil jsem si to i přesto, že bylo horší počasí než letos," řekl těsně před startem jeden z pilotů, Jaroslav Šlehofer z Plzně. „Zábavné je to celé. Sejdu se tu pokaždé s kamarády, létání v letadle je prostě nádhera. Navíc je v tom i trocha adrenalinu, když musím hledat podle fotografie body, o kterých nic nevím, to je na tom to zajímavé," dodal Šlehofer.

Sami letci nelétají naslepo, jak by se na první pohled mohlo zdát.

„Posádky dostanou mapu, v té jsou vyznačené otočné body a toto zadání obdrží hodinu před odletem," vysvětlil Miroslav Rod. „Trasu musí vždy to letadlo obletět určitou rychlostí, kterou si určí sama posádka podle typu letadla. Rychlostí je následně dáno, v kterém bodě kdy budou. A to je třeba dodržet, pokud to nedodrží, jsou za to strhávány trestné body. GPS navigaci použít letci nemohou, je to zakázané. Řídí se jen pohledem do mapy a ven z okna letadla," dodal Rod s tím, že celá soutěž je spolufinancována Evropskou unií z Evropského fondu pro regionální rozvoj.

A jak celé klání dopadlo? V soutěžní kategorii zvítězila posádka Jonáš Krameriusová výkonem 6 650 bodů a v amatérské kategorii zvítězila posádka Švanda Šinanský z ULC Cheb výkonem 5 798 bodů.

Autor: Jan Buriánek

31.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Orkán Kyrill před deseti lety ničil i zabíjel

Vichr, který se v lednu 2007 prohnal celou Evropou, po sobě zanechal spoušť.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies