VYBERTE SI REGION

Letiště přišlo o část pasažérů

Karlovarský kraj - Za první pololetí roku 2014 odbavilo Letiště Karlovy Vary celkem 45 488 cestujících. Oproti stejnému období roku 2013, kdy bylo odbaveno celkem 54 670 lidí, to byl pokles o 16,7 procenta. Díky mimořádně dobrým hospodářským výsledkům za rok 2013 ale společnost Letiště Karlovy Vary nemusí zásadně omezovat své investiční plány. Deník o tom informoval obchodní a marketingový ředitel letiště Radek Zábranský.

30.7.2014
SDÍLEJ:

Počet odbavených cestujících se na karlovarském letišti v prvním pololetí snížil.Foto: Ilustrační foto Deník

Při srovnávání přepravních výkonů letiště za období leden až červen 2014 se stejným obdobím loňského roku je třeba brát v úvahu, že v prvním pololetí roku 2013 byly oproti roku 2014 v provozu linky ČSA do Samary, Ural Airlines létal do Ťumeně a také linka společnosti Rossiya do Petrohradu. Provoz těchto linek byl právě koncem pololetí 2013 zastaven.

„Na celkovém poklesu počtu cestujících v prvním pololetí roku 2014 se výše zmíněné linky podílejí téměř ze tří čtvrtin.

Pouze zbylá čtvrtina z celkového poklesu počtu cestujících jde na vrub nižší obsazenosti na linkách z Moskvy, Petrohradu a Jekatěrinburgu," poznamenal Zábranský.

Důvodem poklesu je především nižší poptávka ruské klientely po cestách do České republiky, která je zapříčiněna zejména oslabením rublu a přetrvávajícími problémy s udělováním krátkodobých víz, ale také známými událostmi na Ukrajině a hrozbou sankcí EU vůči Ruské federaci a dalšími faktory. Jejich důsledkem je omezení zájmu ze strany ruské klientely o cesty do našeho regionu.

„Nejsilnějšími měsíci z hlediska objemu odbavených cestujících byly v prvním pololetí tradičně březen a duben. Naopak relativně silný pokles by zaznamenán v měsících květnu a červnu, kdy se již plně projevily nepříznivé dopady ukrajinské krize. Přestože společnost v prvním pololetí předpokládala mírný pokles přepravních výkonů, realita tento předpoklad bohužel překonala," konstatoval Zábranský.

Negativními faktory, které dále poznamenaly provozní výkony v prvním pololetí, byl krach projektu, který uvažoval o zavedení charterové linky z Düsseldorfu, a omezení frekvence linek společností Ural Airlines z Jekatěrinburgu, která od června 2014 létá již jen ve čtrnáctidenní frekvenci. V obou případech společnost Letiště Karlovy Vary počítala s tím, že počet cestujících na těchto linkách částečně nahradí výpadek z linek, které ukončily provoz v prvním pololetí roku 2013.

„S ohledem na aktuální situaci a zejména na nepříznivou předpověď pro další období, kdy podle dostupných informací nelze očekávat rychlé vyřešení nepříznivých faktorů ovlivňujících poptávku po cestách ze strany ruské klientely, se vedení společnosti Letiště Karlovy Vary rozhodlo reagovat okamžitými opatřeními. Ta mají za cíl snížit náklady v oblastech, které nejsou z hlediska zajištění provozu letiště zcela nezbytné. Současně společnost připravuje variantní řešení, umožňující realizaci schváleného investičního výhledu do roku 2017," podotkl Zábranský.

Financování běžného provozu společnosti Letiště Karlovy Vary však není podle Zábranského nikterak ohroženo. Letiště Karlovy Vary za rok 2013 plánovalo dosažení zisku ve výši 12 milionů korun. Ve skutečnosti dosáhlo zisku před zdaněním ve výši 13,2 milionu korun a zisk po zdanění dosáhl téměř 10,3 milionu korun při celkových výnosech přes 74,9 milionu korun.

Na dobrém hospodářském výsledku za rok 2013 měly nejvýznamnější podíl tržby z leteckých činností, které v roce 2013 dosáhly celkem 43 milionů korun. Společnost Letiště Karlovy Vary tak má dostatečné finanční rezervy na překonání současného nepříznivého období. Není nucena snižovat mzdové náklady či výrazně omezovat realizaci již započatých investičních projektů vedoucích k další modernizaci letištní infrastruktury.

Zejména jde o projekt stavby nové stanice záchranné a požární služby a nové hlavní trafostanice letiště.

Autor: Vladimír Meluzín

30.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Co bylo cílem razie armády a policie na skládce u Lovosic? Šlo o bifenyly

Lovosice – Na začátku listopadu jsme čtenáře Deníku informovali o zátahu, který probíhal na skládce patřící firmě Ladeo u Lukavce. Na místě zasahovali policisté, pyrotechnici, vojenské síly, ale také Česká inspekce životního prostředí (ČIŽP), která skládku prověřovala několik dní. Kriminalisté si od Městského úřadu dokonce k prověření vyžádali dokumentaci o skladování odpadu. Nyní má celá situace rozuzlení.

Muž našel v autě zaseknutý krumpáč. Je to pomsta, myslí si

Klatovy – Pořádný šok čekal na muže z Klatov. Když přišel ke svému autu, zjistil, že v něm má zaseknutý krumpáč.

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies