VYBERTE SI REGION

Letiště přišlo o část pasažérů

Karlovarský kraj - Za první pololetí roku 2014 odbavilo Letiště Karlovy Vary celkem 45 488 cestujících. Oproti stejnému období roku 2013, kdy bylo odbaveno celkem 54 670 lidí, to byl pokles o 16,7 procenta. Díky mimořádně dobrým hospodářským výsledkům za rok 2013 ale společnost Letiště Karlovy Vary nemusí zásadně omezovat své investiční plány. Deník o tom informoval obchodní a marketingový ředitel letiště Radek Zábranský.

30.7.2014
SDÍLEJ:

Počet odbavených cestujících se na karlovarském letišti v prvním pololetí snížil.Foto: Ilustrační foto Deník

Při srovnávání přepravních výkonů letiště za období leden až červen 2014 se stejným obdobím loňského roku je třeba brát v úvahu, že v prvním pololetí roku 2013 byly oproti roku 2014 v provozu linky ČSA do Samary, Ural Airlines létal do Ťumeně a také linka společnosti Rossiya do Petrohradu. Provoz těchto linek byl právě koncem pololetí 2013 zastaven.

„Na celkovém poklesu počtu cestujících v prvním pololetí roku 2014 se výše zmíněné linky podílejí téměř ze tří čtvrtin.

Pouze zbylá čtvrtina z celkového poklesu počtu cestujících jde na vrub nižší obsazenosti na linkách z Moskvy, Petrohradu a Jekatěrinburgu," poznamenal Zábranský.

Důvodem poklesu je především nižší poptávka ruské klientely po cestách do České republiky, která je zapříčiněna zejména oslabením rublu a přetrvávajícími problémy s udělováním krátkodobých víz, ale také známými událostmi na Ukrajině a hrozbou sankcí EU vůči Ruské federaci a dalšími faktory. Jejich důsledkem je omezení zájmu ze strany ruské klientely o cesty do našeho regionu.

„Nejsilnějšími měsíci z hlediska objemu odbavených cestujících byly v prvním pololetí tradičně březen a duben. Naopak relativně silný pokles by zaznamenán v měsících květnu a červnu, kdy se již plně projevily nepříznivé dopady ukrajinské krize. Přestože společnost v prvním pololetí předpokládala mírný pokles přepravních výkonů, realita tento předpoklad bohužel překonala," konstatoval Zábranský.

Negativními faktory, které dále poznamenaly provozní výkony v prvním pololetí, byl krach projektu, který uvažoval o zavedení charterové linky z Düsseldorfu, a omezení frekvence linek společností Ural Airlines z Jekatěrinburgu, která od června 2014 létá již jen ve čtrnáctidenní frekvenci. V obou případech společnost Letiště Karlovy Vary počítala s tím, že počet cestujících na těchto linkách částečně nahradí výpadek z linek, které ukončily provoz v prvním pololetí roku 2013.

„S ohledem na aktuální situaci a zejména na nepříznivou předpověď pro další období, kdy podle dostupných informací nelze očekávat rychlé vyřešení nepříznivých faktorů ovlivňujících poptávku po cestách ze strany ruské klientely, se vedení společnosti Letiště Karlovy Vary rozhodlo reagovat okamžitými opatřeními. Ta mají za cíl snížit náklady v oblastech, které nejsou z hlediska zajištění provozu letiště zcela nezbytné. Současně společnost připravuje variantní řešení, umožňující realizaci schváleného investičního výhledu do roku 2017," podotkl Zábranský.

Financování běžného provozu společnosti Letiště Karlovy Vary však není podle Zábranského nikterak ohroženo. Letiště Karlovy Vary za rok 2013 plánovalo dosažení zisku ve výši 12 milionů korun. Ve skutečnosti dosáhlo zisku před zdaněním ve výši 13,2 milionu korun a zisk po zdanění dosáhl téměř 10,3 milionu korun při celkových výnosech přes 74,9 milionu korun.

Na dobrém hospodářském výsledku za rok 2013 měly nejvýznamnější podíl tržby z leteckých činností, které v roce 2013 dosáhly celkem 43 milionů korun. Společnost Letiště Karlovy Vary tak má dostatečné finanční rezervy na překonání současného nepříznivého období. Není nucena snižovat mzdové náklady či výrazně omezovat realizaci již započatých investičních projektů vedoucích k další modernizaci letištní infrastruktury.

Zejména jde o projekt stavby nové stanice záchranné a požární služby a nové hlavní trafostanice letiště.

Autor: Vladimír Meluzín

30.7.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Divocí koně v Milovicích zvládají zimu dobře
14

Divokým koním nevadí mráz, ale vlhko

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies