VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Levnější doprava po R6? Prý by pomohla soustava mýtných bran

Karlovarský kraj - O nesmyslnosti placení roční dálniční známky je přesvědčena řada motoristů z regionu. Proč by také měli ochotně hradit 1500 korun, když k dispozici přitom mají necelých 38 kilometrů R6? Proto také koluje známá petice, podporující zavedení levných krajských dálničních kuponů.

12.7.2013
SDÍLEJ:

PRÁVĚ MÝTNÉ BRÁNY by údajně mohly sehrát důležitou roli v možnosti levnější přepravy osobními vozy po komunikaci R6.Foto: Deník/ Jan Buriánek

Ovšem na řešení tohoto problému by však i podle odborníků mohl stačit systém využívající stávající mýtné brány.

Jeden z přemýšlivých Chebanů u elektronické verze petice totiž už myšlenku konkretizoval: „Nejsem přesvědčen, že krajská známka něco vyřeší, jednodušší řešení by bylo využít současné mýtné brány, které jsou plně funkční. Chceš na dálnici? Zajeď na pumpu, nabij si kreditem ‚krabičku', kterou používají ´kamioňáci´, a po cestě zase krabičku na nějaké pumpě vrátíš. Oni ti dají zpět zálohu a proplatí případné nevyčerpané peníze. Nebylo by to praktičtější?"

Podle krajské zastupitelky Hany Hozmanové z Chebu se rozhodně nejedná o nesmyslný způsob řešení. „Ovšem nejsem technik, ale ekonom," podotkla Hozmanová. „Zatím neumím vyčíslit, zda by pořízení a zavedení takového systému, využívajícího současných mýtných bran, nebylo příliš nákladné," dodala.

Obecně platí, že placení za dálnice a rychlostní silnice podle ujetých kilometrů je spravedlivější než paušální časové dálniční známky. „Dlouhodobé výhody pak pociťují zejména takzvaní sváteční řidiči, využívající dálnice jen několikrát v roce," vyjádřil se mluvčí mýtného systému Mýto CZ David Šimoník. „Mýtné pro osobní automobily je už realitou ve většině evropských zemí, čeští turisté ho znají nejen ze Španělska, Francie či Itálie, ale také z populárního Chorvatska.

Cheban má pravdu, že tuzemský kamionový mýtný systém lze jednoduše použít rovněž pro placení mýta za osobní vozidla, právě například pomocí malých elektronických krabiček, jako tomu je v již zmíněném Chorvatsku. „Motorista pak jednoduše nabije svou krabičku umístěnou na čelním skle, z ní se mu odečítají ujeté kilometry a zbytek buď projede příště, nebo si nechá na čerpací stanici vrátit. V České republice zatím ale mýtné pro osobní auta není podle mne blízkou budoucností," upřesnil.

Autor: Vladimír Kučera, Martin Rejsek

12.7.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Chystá se bič na soukromé lékaře

Ilustrační foto.
34 8

Zpátky do hospod. Lidé se vrací k točenému pivu

EET? Prázdné výlohy a strach

Po restauracích, barech a hotelech, které už mají za sebou skoro tři měsíce zkušeností, míří elektronická evidence tržeb (EET) do dalších provozoven. Od začátku letošního března čeká živnostníky podnikající v maloobchodě i velkoobchodě. Někteří jsou už teď dokonale připraveni, jiní podlehli strachu a s podnikáním raději končí.

Politolog Kubáček: Voličům hromadění postů vadí čím dál méně

Praha /ROZHVOR/ - Podle politologa Jana Kubáčka lidem kombinování funkcí příliš nevadí. Politik ale podle něj musí zůstat v kontaktu s místními problémy a tématy, jinak ho voliči potrestají.

Trump vs. média. Podle novináře americký prezident překročil hranici

Prezident Spojených států Donald Trump označením médií za nepřítele lidu podle komentátora a moderátora americké zpravodajské televize Fox News Chrise Wallaceho zašel v kritice tisku příliš daleko. Wallace poznamenal, že s novináři se potýkali všichni američtí prezidenti, ale nový šéf Bílého domu překročil hranici.

AUTOMIX.CZ

Nejhezčí moderní Škoda ohromila před 15 lety svět. Do výroby se přesto nedostala

Před 15 lety se české automobilce Škoda podařilo dokonale ohromit svět. Na březnovém autosalonu v Ženevě totiž tehdy představila koncept Tudor, velké kupé, které mnozí považují za nejpohlednější auto, jaké v moderní éře značky vzniklo. Ani úspěch studie ale nestačil k zahájení sériové výroby.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies