VYBERTE SI REGION

Motorkáři z Lomnice vzdali hold zesnulé italské legendě

Lomnice - Postavili motorku na památku Marca Simoncelliho. Stroj sklidil úspěch po celém světě

11.4.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
8 fotografií
Dílna M&F MOTORCYCLES

Dílna M&F MOTORCYCLESFoto: Roman Cichocki

Asi jinej gang, má kořeny v Lomnici u Sokolova. Hláška herců Pavláska s Kotkem je mnohým lidem známá. Už méně se však ví, že stroje známé z televizní reklamy postavili dva borci z Lomnice. Motorky je baví. Zpočátku na nich jen jezdili. Poté je začali opravovat ostatním motorkářům, pomáhali s tuningem a nakonec se rozhodli, že mašiny začnou stavět. Postaví prakticky jakoukoliv motorku na přání. Sbírají ocenění na tuzemských i evropských akcích. V rozhovoru o svém koníčku hovoří Marek Zatloukal a František Bárta.
Jaké byly vaše začátky?
F.B. Dali jsme se dohromady v roce 2006. Naší strategií vždy bylo být jiní než ostatní motoservisy a shopy, protože sami jsme ortodoxní motorkáři už několik dekád, tak i náš přístup k byznysu a zákazníkům je tak trochu jiný. První zakázky se většinou tvořily pro kamarády a známé, tak jsme se dostali do podvědomí motorkářů našeho kraje. 
M.Z.Vznik naší firmy MF-Motorcycles byl nevyhnutelný. Vždy jsme oba měli individuální stroje, které jsme tvořili společně, a tak přišel nápad vstoupit na trh. I v Čechách lidi touží po individualitě a tady na západě se tím zabývá pár firem (slovy dvě).
Co nabízíte jiného než ostatní?
F.B. Od klasického servisu včetně dodávek originálních dílů, doplňků a oblečení až po stavění strojů na zakázku, které většina lidí zná jen z amerického seriálu. Zde se ale otec se synem více hádají než staví motorky. Stavby a úpravy motocyklů jsme zvolili jako hlavní strategii naší společnosti, a to i přesto, že v našich končinách je to krok přinejmenším riskantní.
M.Z.V rámci vývoje naší společnosti jsme se v roce 2009 hodně zaměřili na značku Harley Davidson. Navzdory tomu, že polovina našeho týmu je zaměřená spíš na ty nejrychlejší a nejsilnější stroje. Instalovali jsme počítačem řízený dynamometr a diagnostické zařízení na nejznámější značky motocyklů. Další podobné zařízení je až v Plzni. U ostatních servisů je dobrým zvykem to dělat takzvaně na ucho, ale my jdeme svou cestou a máme v tomto obrovské možnosti, co se týče ladění a tuningu motorek.V době kdy na motocyklech, už i amerických, hraje prim elektronika(vstřikování paliva) je toto zařízení velmi důležité a hlavně se sním dají tvořit zázraky. Například optimalizace a zvedání výkonu a kroutícího momentu s minimálními a hlavně vratnými zásahy. Je to bez vedlejších účinků, protože jen na dynamometru(po motorkářsku brzdě)můžete tyto skryté hrozby odhalit hlavně u výměn výfuků za otevřené(laděné) které jsou tolik oblíbené.
Jaké jsou vaše největší úspěchy?
M.Z. Co se týče naší nejoblíbenější, i když zároveň paradoxně v našich končinách nejméně výdělečné činnosti úprav a staveb motocyklů na zakázku, jsme se po několika kouskách rozhodli vydat na první soutěž stavitelů a úpravcú motocyklů na celostátní a evropské úrovni. Málokdo ví, že je v zemích střední evropy (Česko,Slovensko,Polsko a Maďarsko, pořádán prestižní seriál soutěží, kterých se pravidelně účastní špička stavitelů nejen z těchto států ale i Německa a ostatních evropských zemí. Finále tohoto seriálu se koná každoročně v Čechách respektive na Moravě. V roce 2011 jsme se zúčastnili prestižního evropského seriálu stavitelů motorek. Mezi velkou konkurencí jsme se strojem HiTec Busa (Suzuki GSXR 1300 Hayabusa) vybojovali dvě pátá místa v kategorii silničních motocyklů. A to v národním kole i v evropském finále. Ale uskutečněným snem pro nás bylo třetí místo v prestižní kategorii modified Harley- Davidson, a to v evropském kole.
F.B. Stavěli jsme ho pro kamaráda a měli jsme, co se týče designu, dost volné ruce. Stroj s názvem Firestarter se velice povedl, a to přijel na 400 kilometrů vzdálenou výstavu jako jediný soutěžní stroj po vlastní ose. Na to jsme byli náležitě hrdí, protože naše filozofie je stavět motorky na ježdění a nejen na koukání, což vás na poli designu značně znevýhodňuje. To nás obrovsky motivovalo k další práci a díky těmto soutěžím přicházeli i zajímavé zakázky.Takže rok 2012 byl pro nás asi nejsladším. V roce 2013 jsme měli rozestavěno několik projektů a na národní kolo jsme vyslali do boje motocykl postavený pro sestru jednoho z teamu, stroj se sice povedl nestál žádné velké peníze jen spoustu práce. Lak byl vytvořen v našich barvách a s naším znakem, proto dostal jméno promo bike. Neměli jsme s nim žádné velké ambice o to sladší bylo první místo v národním kole a druhé místo na evropské scéně a to v konkurenci strojů několikanásobně dražších.Tato klání hodnotí sami účastníci soutěže, takže se penězům vynaloženým na projekt nepřikládá velký význam. Rozhoduje technické řešení a kreativita což asi nejlépe ohodnotí právě lidi, který tyto stroje tvoří. Momentálně máme rozpracovaných několik projektů a určitě se dvěma se vydáme zase reprezentovat naše barvy na evropské klání, které se koná na začátku června na Moravě.

A co účinkování ve známé reklamě Asi jinej gang?
F.B. Přišla zakázka na motocykl ve stylu Café Racer. Po domluvě s majitelem jsme dostali volné ruce k tvorbě. Jako srdce byl vybrán 30 let starý, vzduchem chlazený motor Honda CB 750 a zbytek byl v naší režii. Vznikl nádherný kousek, na který jsme měli obrovské množství nadšených ohlasů z celého světa. Černý stroj, který má více než 50 procent námi vyrobených dílů, byl pojmenován The Memory (vzpomínka). V té době bohužel zahynul italský divočák Marco Simoncelli a my jako velcí příznivci těchto závodů jsme tento stroj věnovali jeho památce.
M.Z. Na celostátní úrovni tento stroj zvítězil a s tímto pro nás velikým úspěchem přišla nabídka od filmařů. Motocykl byl vybrán do notoricky známé série reklam mobilního operátora s Vojtou Kotkem a Lukášem Pavláskem: Asi jinej gang. Natáčení byla velká zábava, ale zároveň vyčerpávající čtyřdenní maratón. V evropském kole jsme pak získali neskutečné druhé místo.
Může k vám do dílny přijet kdokoliv?
F.B. Nám je jedno, jestli krotíte harleye, sportovní mašinu, nebo mopeda, pro nás jsou motorkáři všichni, co mají odvahu řídit tyhle stroje. Tyhle lidi totiž propadli kouzlu motorek natolik, že se nezřídkakdy musí vzdát některých svých potřeb ve prospěch svých strojů a za to mají náš respekt. Takže jestli nás někdy navštívíte tak tady motorky jsou ty největší hvězdy.  
M.Z. Motorkami žijeme, takže si zakládáme na tom, mít co největší záběr na poli služeb pro motorkáře. I v době finanční nestability se držíme, a je to ale především díky našim zákazníkům. Jsou to motorkáři tělem i duší, nebo prostě lidi, kterým učarovalo krotit nádherné stroje v džungli dnešního provozu. Naše firma je pro náš team životním stylem a i když je to někdy těžký, chceme si zachovat náš směr a hlavně otevřený přístup k lidem. Někdy jsou z toho zákazníci zmatený, ale u nás nečekejte školené prodavače, který říkají co chcete slyšet. Tady najdete lidi pro který je motorka životní styl, jsme motorkáři a podle toho se snažíme řídit naší společnost, navzdory tomu že to občas někdo nepochopí.

Autor: Roman Cichocki

11.4.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies