VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na nové jízdenky nesmí svítit přímé slunce

Chebsko - Nové jízdní doklady překvapily i cestující na Chebsku. České dráhy (ČD) totiž jízdenky tisknou na jiný druh papíru, než byli doposud lidé zvyklí. Ten se podle některých cestujících snadněji ohýbá a celkově je náchylnější k poškození než předchozí doklady.

13.3.2013 2
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/Jan Jelínek

Podle Českých drah se cestující musí k této jízdence chovat podle určitých pravidel, aby se nepoškodila.

Staré tiskárny dosluhovaly

„Nedávno když jsem jel vlakem, překvapilo mě, na jakém papíře mi pracovnice Českých drah vyjela jízdenku," řekl Miroslav Veselý z Chebu. „Podle mě je velice nestálá. Stačí, aby si ji člověk dal do kapsy, a snadno se zmuchlá," dodal Veselý.

Podle zástupců státního dopravce se nyní jízdenky tisknou takzvaným termotiskem. „V loňském roce jsme přistoupili k postupné výměně tiskáren v rámci celé sítě ČD," uvedla tisková mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová. „Tehdejší jehličkové tiskárny byly v provozu už deset let, a to jak vnitrostátní, tak i mezinárodní. Nebyly už u nich k dostání ani náhradní díly. Byly tedy na hranici životnosti," upřesnila mluvčí.

Proto si vedení ČD zvolilo novou technologii s dlouhodobou perspektivou (termotiskem) a tomu byl rovněž přizpůsoben vnitrostátní i mezinárodní jízdní doklad (vzhled, druh papíru a ochranné prvky).

Jízdenky nyní obsahují i ochranné prvky

Najdou se však i lidé, kteří s novým jízdním dokladem nemají problém. „Nová podoba lístků mi nevadí. Naopak si myslím, že se dají mnohem snadněji dát například do peněženky, než to bylo v případě těch starých dokladů," uvedla Jana Fischerová z Chebu.

Jízdenky na novém dokladu mají i nové ochranné prvky. „U mezinárodního jízdního dokladu bylo již vyhověno novým požadavkům EU (TAP TSI) a normám, vyhláškám UIC (Mezinárodní železniční unie) na zabezpečení jízdního dokladu 2D aztéckým kódem, který byl následně aplikován i pro vnitrostátní doklady," vyjmenovala Radka Pistoriusová.

Jízdní doklady z nových tiskáren mají zachované bezpečnostní prvky, jako například mikroperforaci, barvu, která svítí v UV oboru spektra, oranžovou reflexní barvu, anebo obsahují i mikropísmo. „Papír je použit termoreaktivní, s garancí stálosti tisku 10 let při zachování určitých podmínek daných výrobcem," informovala Radka Pistoriusová.

„Jízdní doklad z termocitlivého papíru by neměl přijít do styku s přímým slunečním svitem, s teplotou nad 40 stupňů Celsia, s měkčeným PVC, s organickými lepidly a rozpouštědly. Nové tiskárny jsou méně hlučné, potřebují méně prostoru na pracovišti pokladníka a náklady na provoz a údržbu jsou nižší než u předcházejících, dosluhujících tiskáren," dodala mluvčí. 

Autor: Jan Buriánek

13.3.2013 VSTUP DO DISKUSE 2
SDÍLEJ:
EET ilustrační foto

Zmatení řezníci či pekaři. Nevědí, zda mají povinně dávat účtenky

Ilustrační foto.

Policie v Porsche. Muži zákona jezdí zabavenými auty

Pohledem Realistů: Naše ambice jsou realistické

V minulých dnech jsme začali s představováním naší strany. Máme za sebou Prahu, Ostravu a Brno, další místa nás čekají. Svým příznivcům i široké veřejnosti podrobně vysvětlujeme svá východiska, plány i cíle. I naše ambice. 

Zrychlíme převody peněz, plánují banky

Místo pár sekund trvá platba na účet v jiném finančním ústavu až dny. Rýsuje se změna.

Deště a tající sníh zvedají na desítce mít v Česku hladiny toků

Povodňový stupeň pohotovosti dnes brzo ráno hlásily tři měřicí stanice, Dalečín a Veverská Bítýška na Svratce a Pertoltice na Liberecku na Panenském potoce. V některých případech za to může nahromaděný led. Vyplývá to z informací Českého hydrometeorologického ústavu (ČHMÚ).

Zákaz vjezdu starým autům. Brno zvažuje nízkoemisní zónu uvnitř velkého okruhu

Brno /INFOGRAFIKA, ANKETA/ – Změnit trasu při cestování po Brně budou muset řidiči starých automobilů pokud magistrát zavede nízkoemisní zóny. Jejich studii v úterý brněnští radní schválili. Auta s vysokým množstvím škodlivin ve výfukových plynech podle plánu čeká zákaz vjezdu do významné části města.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies