VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Na železnici přes hranice se po letech zastavila doprava

Kraslice - Po téměř deseti letech se na hraničním přechodu Kraslice - Klingenthal mezi Českem a Německem zastavila železniční doprava. Stalo se tak po nedohodě přepravců GW Train Regio a Vogtlandbahn. V praxi to znamená, že moderní německé Regiosprintery přestaly od nového roku vozit cestující přes hranice.

7.1.2013
SDÍLEJ:

S moderními Regiosprintery na české straně je zatím kvůli nedohodě přepravců konec. Na snímku připravují náhradní vlak železničáři v hlavní vlakové stanici v Kraslicích.Foto: DENÍK/Jiří Drozdík

Skončila tak bezpřestupová železniční doprava. Dopravci v této chvíli zajišťují náhradní přepravu. Cestující tak z Čech do Německa a naopak vozí buď autobusy, nebo taxi.

„Poslední den uplynulého roku došlo po téměř deseti letech k ukončení bezpřestupové železniční dopravy na hraničním přechodu Kraslice - Klingenthal, která byla zahájena v červenci 2003. Od 1. ledna jsou tak cestující po železnici mezi Českou republikou a Německem nuceni přestupovat v železniční stanici Kraslice," uvedl v tiskové zprávě předseda představenstva GW Train Regio František Kozel.

Důvodem je podle jeho slov vypovězení smlouvy ze strany Vogtlandbahn. „Společnost nám výpověď Smlouvy o spolupráci předala v září roku 2012 a jelikož se do konce roku nepodařilo se společností Vogtlandbahn dohodnout na podmínkách spolupráce na další období, byla bezpřestupová doprava zatím přerušena," stojí ve zprávě s tím, že probíhají nová jednání, aby byla doprava přes hranice co nejdříve obnovena.

Proč přesně Vogtlandbahn smlouvu vypověděl, není zcela patrné. Důvodem může být redukce spolupráce ze strany GW Train Regio. Ten totiž provozuje na české straně ještě železniční trať Karlovy Vary - Mariánské Lázně, na které si od Vogtlandbahn objednával také Regiosprintery. Na trať ale nově nasadil své vlastní soupravy. „Z výpovědi společnosti Vogtlandbahn vyplývá, že redukce spolupráce je jejím důvodem," řekl Pavel Raška, vedoucí střediska Karlovarsko provozování drážní dopravy GW Train Regio. Vyjádření Vogtlandbahn se Deníku zatím sehnat nepodařilo.

Nedohodu přepravců nejvíce pociťují samotní cestující. Pokud jedou ze Sokolova, musí počítat s tím, že v Kraslicích je čeká přestup na autobus nebo taxi. Ten je odveze do třináct kilometrů vzdáleného města Zwotenthal a naopak. Dříve přitom nemuseli vůbec přesedat.

„Cestující zatím moc netuší, proč tomu tak je, ale podivují se. Když jim řekneme, jak se věci mají, jsou alespoň rádi, že je zajištěna náhradní doprava a provoz na železnici není zcela ukončen. Na tuto dopravu jsou totiž za ta léta už zvyklí," řekl jeden ze strojvůdců. Jeho slova potvrzuje i německý cestující Tino Schucht. „Dřív jsme nasedli a vystoupili až v naší zastávce. Teď je to s přestupem. Zatím mi to až tak nevadí, ale obávám se, aby železniční doprava mezi Německem a Českem neskončila. Byl by to krok zpět," řekl.

V to doufá i vedení Kraslic, které nešetří kritikou. „Nedohoda mezi přepravci poškozuje nejen samotné Kraslice, ale i celý kraj. Je v zájmu české i německé strany, aby železniční doprava byla obnovena," konstatoval místostarosta Kraslic na Sokolovsku Otakar Mika.

Autor: Jiří Drozdík

7.1.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto.
10

Chyba za miliony. Pojišťovny platily za léky i dvojnásobek

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

AKTUALIZOVÁNO

Hrad Bouzov zůstává státu, řád s odvoláním neuspěl

Hrad Bouzov zůstává majetkem státu. Krajský soud v Olomouci dnes zamítl odvolání Německého řádu.

Pohledem Jana Kličky: Akademie českých prezidentů

Nuda to nebude. Miloš Zeman má s definitivní platností v prezidentské kampani minimálně dva protikandidáty z „těžší váhy". Oba dva jsou to – i s trochou nadsázky – akademici. Ten první a již dříve potvrzený textař Michal Horáček šéfoval Akademii populární hudby. Druhý, nově potvrzený Jiří Drahoš byl až do minulého týdne předsedou ctihodné Akademie věd ČR.

Legendy vzpomínají na derby: Vítězství 5:0, prohry i plný dům

Včera tomu bylo na den přesně 121 let, kdy se proti sobě poprvé postavili fotbalisté Sparty a Slavie. Nikdo tehdy ještě netušil, že se zrodila největší fotbalová tradice a zároveň také rivalita na našem území. Od 29. března roku 1896 se bitva dvou nesmiřitelných soupeřů odehrála již téměř třísetkrát. Pokračování s pořadovým číslem 287 je na programu v Edenu již tuto neděli.

Poslední rozloučení s loutkoherečkou Helenou Štáchovou, "maminkou" Hurvínka

Ve velké obřadní síni strašnického krematoria v Praze se dnes rodina, přátelé a veřejnost rozloučí s ředitelkou Divadla Spejbla a Hurvínka Helenou Štáchovou. Loutkoherečka, scenáristka, režisérka a dabérka zemřela po těžké nemoci 22. března ve věku 72 let.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies