VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádraží: Vespod i navrch fuj

Karlovy Vary - Rekonstrukci České dráhy znovu odložily. Vstupní železniční brána do města tak zůstává ostudou lázní

10.8.2014
SDÍLEJ:

Horní nádraží v Karlových VarechFoto: Petr Toman

Ostuda, hanba, špína, hnus. Tak se o horním nádraží v Karlových Varech vyjadřují Karlovaráci, a nejen ti. Lidé, kteří do lázeňského města přijíždějí vlakem, mají pocity vesměs obdobné. A na zvracení z této špeluňky, jinak vstupní železniční brány do Karlových Varů, bude všem ještě dlouho.

České dráhy (ČD), kterým železniční nádraží patří, jeho rekonstrukci znovu odkládají. „České dráhy mají připravený projekt nové výpravní budovy v Karlových Varech horní nádraží. V souvislosti s připravovaným prodejem části závodu provozovateli dráhy Správy železniční dopravní cesty (SŽDC) je však realizace tohoto projektu odložena," uvedla Radka Pistoriusová, mluvčí ČD.

České dráhy ani v jiných krajích nezačaly s investičními akcemi. „O prodeji výpravních budov na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) rozhodne česká vláda," doplnila mluvčí.

Neustálé odkládání opravy nádraží ale komplikuje situaci i karlovarskému magistrátu. Lávka, která spojuje železniční uzel s městem, je v havarijním stavu a začátkem srpna musela být uzavřena. A na to zase doplácejí lidé, kteří musí uzávěru složitě obcházet. Magistrát zde sice plánuje dílčí opravu a lávku chce do konce srpna otevřít, její důkladnou rekonstrukci a úpravu vedlejších ploch musí odložit také. „Aby měla smysl, hodláme ji zahájit až po opravě železničního nádraží," vysvětlil Jan Kopál, mluvčí magistrátu.

Karlovy Vary, které ročně navštíví tisíce hostů, tak v kraji zůstávají mezi posledními lázeňskými městy, jejichž nádraží je v tak zoufalém stavu. Ačkoliv plány na jeho obnovu začaly už před lety, kdy nádraží chtěla opravit italská společnost Grande Stacione. Ta od tohoto záměru později odstoupila, což se ovšem netýkalo nádraží v Mariánských Lázních. To vyšvihla do moderního dopravního uzlu s veškerým komfortem pro cestující.A to chebské, ačkoliv neopravené, tak hroznou ostudu městu nedělá.

Komplikace kolem opravy karlovarského nádraží vadí i krajskému náměstkovi Petru Navrátilovi (ČSSD). „Například chebské nádraží není krásné, ale s Karlovými Vary se srovnat nedá. Právě proto jsme tuto rekonstrukci vnímali jako hlavní prioritu. Výběrové řízení na zhotovitele vyhlásily České dráhy už vloni v prosinci, a dokonce se odevzdaly i obálky, ale pak bylo odloženo. A následně se začalo jednat o tom, aby je převzala Správa železniční dopravní cesty. Jenomže jeden státní podnik by je prodával druhému a to nebude snadné. Dají se očekávat námitky ostatních podnikatelských subjektů, minimálně o neoprávněné podpoře," vysvětlil náměstek.

Jenomže pokud by nádraží získala právě SŽDC, pak by se cesta k opravě otevřela jak dálnice. Právě SŽDC totiž podle krajského náměstka Navrátila může získat dotace z kapitoly Doprava ve výši 85 procent, zatímco České dráhy mají limit pouze 25 procent. „Toto nařízení platí od 1. července. Předtím mohly ČD získat dotace ve výší 40 procent," uzavřel náměstek.

Autor: Ivana Kalinová

10.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Asi pětasedmdesát zaměstnanců firmy Bauhaus protestovalo proti pomalému rozhodování soudu.
AKTUALIZUJEME
12

Bauhaus stojí neoprávněně. Inspektor nejednal s vlastníky pozemků

Michaela Marksová
1 5

Marksová: Opatření vůči řidičům hraničí se šikanou. Oplatíme stejnou mincí

Zemina zasypala dva dělníky, nehodu nepřežili

Dva muže zasypal a usmrtil sesuv zeminy u statku v Zahořanech nedaleko Přestavlk u Čerčan. Na pomoc dělníkům, které při výkopových pracích zasypal nenadálý sesuv svahu, pod nímž kopali, přijeli do Zahořan, hasiči ze širokého okolí.

AKTUALIZOVÁNO

Rusnok: Konec intervencí může nastat prakticky kdykoli

/ANKETA/- Konec režimu devizových intervencí může nastat kdykoliv po konci tzv. tvrdého závazku, tedy od dubna, řekl dnes guvernér ČNB Jiří Rusnok. Zároveň upozornil, že centrální banka již nebude zveřejňovat možné scénáře načasování konce kurzového závazku.

Youtuber před soudem: Dostal podmínku za vulgarismy

Petr Jelínek z Jihlavy s přezdívkou Pstruh103 je na Vysočině vůbec prvním tvůrcem videí na internetu, takzvaným youtuberem, který skončil před soudem.

Divoké ráno na dálnici D1: nehoda auta s kamionem i hořící motor

Nehoda osobního auta a kamionu zkomplikovala cestu do práce řidičům jedoucím ve čtvrtek ráno po dálnici D1 ve směru z Vyškova na Brno. Kvůli střetu dvou aut byla dálnice u obce Luleč na Vyškovsku na čas uzavřená a tvořily se kolony.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies