Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Nádražní hrůza zmizí z města

Karlovy Vary - Rekonstrukce železniční stanice konečně začíná. Přestavba za desítky milionů bude dokončena do konce roku

25.4.2015
SDÍLEJ:

Horní nádraží v Karlových VarechFoto: Petr Toman

Konečně. Horní nádraží v Karlových Varech jde do opravy. Správa železniční dopravní cesty, která nádraží nyní vlastní, už předala staveniště firmě Skanska, která jej bude opravovat. Na dezolátní stav horního nádraží v Karlových Varech poukazují dlouhodobě nejen obyvatelé města, ale i turisté a lázeňští hosté. A většinou o něm hovoří jako o vředu na tváři města a jedné velké hrůze. Do konce roku 2015, to je lhůta, do níž by mělo být nádraží rekonstruováno, bude ale vše jinak. Magistrát je na zahájení stavby připraven. „Budeme přesouvat zastávku MHD a přesune se i stanoviště taxi," uvedl Jan Kopál, mluvčí magistrátu.

„V rámci stavby dojde k postupné demolici stávající výpravní budovy a na jejím místě bude postavena novostavba vycházející z návrhu architekta Petra Franty, který kromě zajímavého moderního organického vzhledu splní veškeré nároky odpovídající trendům 21. století s dostatečnou kapacitou pro odbavení cestujících. Zároveň zde bude zázemí pro řízení dopravy a správu nádraží," uvedl mluvčí Správy železniční dopravní cesty Jakub Ptačinský. Navrhovaná budova bude překonávat svažitý terén. Má jedno nadzemní a jedno podzemní podlaží. Centrálním prvkem je hala s prosklenou střechou, která přechází přes obě podlaží a symetricky budovu rozděluje.

Podzemní podlaží bude v úrovni stávajícího parkoviště. Sestává ze vstupní haly se schodištěm a výtahem do prvního nadzemního podlaží, veřejných toalet, ploch pro jiné dopravce a prostor technického zázemí objektu, zejména pak prostor pro umístění technologie zabezpečovacího a sdělovacího zařízení pro tratě. které přes horní nádraží vedou. Prostor haly v podzemním podlaží počítá s napojením na podchod propojující jednotlivá nástupiště a nádražní budovu. V nadzemním podlaží se nachází hala s prostorem prodeje jízdenek. Hala rozděluje budovu na dvě administrativní části včetně zázemí. Řešen bude přednádražní prostor, kde má kromě parkoviště vzniknout i autobusové nádraží.

Autor: Ivana Kalinová

25.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Z Brna do Prahy nově jezdí více spojů. Dopravce FlixBus přidal nové autobusy (do zelena). Chce porazit dominantní RegioJet (žluté).
6

Souboj žluté a zelené. Cestující z Brna do Prahy svezou další autobusy

Lázně Bohdaneč. Fontána na Masarykově náměstí.
8

Lázně hlásí plno. Po letech škrtů se pustily i do oprav

Nepřekračujte červenou linii, varuje Jižní Korea severního souseda

Pokud Severní Korea vypustí mezikontinentální raketu s jadernou hlavicí, překročí "červenou hranici", prohlásil ve čtvrtek jihokorejský prezident Mun Če-in. Spojené státy jsou připraveny zasáhnout, ale slíbily, že jakoukoli vojenskou akci si dají schválit jihokorejskou vládou.

Pohledem Stanislava Šulce: Slyšet HDP růst

Výkon ekonomiky je stále obdivuhodnější. Tedy alespoň to tak vypadá u stolů makroekonomů, kteří sledují výlučně růst hrubého domácího produktu. Růst HDP o 4,5 procenta by nám mohli ostatní snad i závidět. Proti tomu však stojí rostoucí počet nespokojených lidí, kterým je růst HDP lhostejný, protože jej jednoduše neprožívají. Kvalita jejich životů stagnuje stejně jako platy, mírný růst vyváží stále sílící zdražování, které se zdaleka neomezuje jen na máslo.

RECENZE: Retro pro tátu. Strniště pro Jana Svěráka

Laskavé retro z těžké doby. Natočené podle klíče Obecné školy. To je v kostce nový film Jana Svěráka Po strništi bos, který režisér natočil spíš kvůli otci nežli kvůli sobě.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení