VYBERTE SI REGION

Němci i Češi chtějí zakázat vjezd nákladních vozidel do měst

Cheb - Odpůrci jihovýchodního obchvatu z Chebu a z německého Waldsassenu se setkali ve Svatém Kříži. Chtěli se podělit o názory k chystanému obchvatu u chebské čtvrti Háje. Vzájemně také diskutovali o tom, jak by se průjezd kamionů centrem Chebu a německého Waldsassenu mohl omezit.

28.4.2013
SDÍLEJ:
Fotogalerie
103 fotografií
VE SVATÉM KŘÍŽI U CHEBU se setkali čeští a němečtí odpůrci kamionové dopravy a jihovýchodního obchvatu Chebu.

VE SVATÉM KŘÍŽI U CHEBU se setkali čeští a němečtí odpůrci kamionové dopravy a jihovýchodního obchvatu Chebu. Foto: Deník: Jan Buriánek

Ze setkání vzešlo, že němečtí občané proti nákladní dopravě v centru bojují prý již také několik let.

„Dopravní zátěže, které způsobují jemný polétavý prach, zplodiny z dieselových motorů a které také způsobují rakovinu a všudypřítomný hluk, ohrožují naše zdraví," uvedl mluvčí Ludwig Wolf z 'Občanské akce Účast se vyplácí pravý obchvat skutečné odlehčení'. „Dotčeni jsou nejen ti, kteří žijí bezprostředně u zdroje, ale jedovaté zplodiny a hluk se šíří také v přilehlých městských částech a ohrožují tak mnoho lidí," dodal.

Podle studie, kterou si nechali němečtí spoluobčané zpracovat, bude na budoucí spojnici mezi Chebem a Mitterteichem projíždět až čtyřicet tisíc nákladních vozidel každý měsíc. „Podle mého by se mohlo město Cheb pokusit odklonit náklaďáky na severní obchvat Chebu, který byl v minulosti vybudovaný u Pomezí. A následně nato uzavřít vjezd aut nad 7,5 tuny od Waldsassenu pro nákladní vozidla," upřesnil Ludwig Wolf s tím, že o uzavírku už zažádalo i město Waldsassen.

Podobného názoru jsou i iniciátoři z české strany. „Především jsme si u památníku obětem železné opony chtěli připomenout dobu, kdy po této silnici nejezdila žádná auta, ale jen cyklisté a následně byl provoz povolený pouze pro osobní automobily," řekl Pavel Pagáč z Občanské iniciativy Proti stavbě jihovýchodního obchvatu Chebu a pro odklonění tranzitní dopravy.

„Hlavním cílem dnešního setkání je projevit společný česko-německý protest proti kamionové tranzitní dopravě přes města Cheb a Waldsassen. Usilujeme o to, aby se zakázal vjezd nákladních automobilů nad 7,5 tuny do centra Chebu a aby se tato vozidla přesměrovala na stávající tranzitní trasu po R6 na hraniční přechod v Pomezí nad Ohří," dodal Pavel Pagáč.

V německém městě Waldsassen je pro odklonění nákladní dopravy mnoho obyvatel. „Souhlas k tomu, aby se nákladní kamionová doprava odklonila z Waldsassenu, vyjádřilo přes 52% občanů města," řekl radní německého Waldsassenu Johannes Schuster.

Autor: Jan Buriánek

28.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
David Rath
1 18

Rathova korupční kauza: Soud vrátil k došetření druhou větev

Joe Biden
2

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Kavárník Ondřej Kobza: Jsem jezuitský podnikatel

V pražském kavárenském podhoubí nenajdete známější jméno. Ondřej Kobza má hrst plnou nápadů. Jeho tvář, nejprve spojenou s vršovickým podnikem Café V lese, začíná poznávat celá země, kterou v posledních letech rozehrál projekt Piána na ulici. Kobza má originální pohled na byznys, podporuje levicové ideje, věří v občanskou společnost i v sílu jednotlivce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies