Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od hranic už mizí retardéry, úřad rozhodne o nákladních autech

Kraslice - Silniční správní úřad začne již zanedlouho rozhodovat o tom, zda povolí hraničním přechodem v Kraslicích na Sokolovsku průjezd automobilům těžším než 3,5 tuny. O rozšíření hraničního přechodu požádá samotné město Kraslice.

12.6.2012
SDÍLEJ:

Silničáři už u hranic nechali odstranit zpomalovací retardéry. Položit ještě musí nový asfalt. Následně požádá radnice v Kraslicích silniční správní úřad o rozšíření hraničního přechodu.Foto: DENÍK/Jiří Drozdík

Z prostor bývalé celnice už zmizela poslední překážka, která dosud bránila průjezdu nákladních aut. Jsou jí zpomalovací retardéry, které krajští silničáři nechali tento týden odstranit.

Kraslicemi ale nezačnou jezdit těžké nákladní soupravy, nýbrž auta o celkové hmotnosti do 12 tun. To má nahrát a ušetřit peníze za dopravu místním firmám. Na síť dálnic do Německa to totiž přes Klingenthal mají pouhých asi třicet kilometrů.

Na druhou stranu se rozšíření hraničního přechodu obává řada místních. Neztotožňují se s argumenty, že hranicemi budou projíždět jen zdejší podnikatelé. „Kraslice se mohou stát tranzitem pro dopravce z celého kraje," obává se Richard Pavlíček z Kraslic.

Obdobně mluví i specialista na dopravu Josef Bulka. „Na Kraslicko se může stáhnout regionální tranzit, což může v horské oblasti způsobit potíže především v zimě, a to i na německé straně," uvedl Bulka.

Místostarosta Kraslic Otakar Mika si ale myslí, že zásadní dopady na život ve městě rozšíření hraničního přechodu mít nebude. „Hledali jsme kompromisní řešení. Auta do 12 tun jsou větší dodávky, nikoli klasické kamiony. Ty tady jezdit rozhodně nebudou," řekl Mika.

Změna na hraničním přechodu podle jeho slov pomůže ve městě s vysokou nezaměstnaností a nedostatkem pracovních míst podnikatelskému sektoru. To potvrdil i šéf firmy CarTrim Miloslav Vošta. „Ročně ušetříme 700 tisíc korun, protože nebudeme muset už jezdit oklikou, a díky tomu výrobu v Kraslicích udržíme," sdělil.

Rozhodnutí silničního správního úřadu zatím nelze předjímat. Je ale patrné, že průjezdu těžších vozů už v Kraslicích nic nebrání. Kraj za desítky milionů korun nechal opravit hlavní silniční tah. Rozbitá je ale tato tepna v dalších částech Kraslicka. Lidé tak zatím netrpělivě čekají, jak se bude situace dál vyvíjet. ¨

Samotný místostarosta Mika stál před lety v čele demonstrace proti průjezdu kamionů. Tehdy ale vážně hrozilo, že tudy budou jezdit klasické kamiony. Nyní ale obavy mírní a věří, že dopady na život lidí a životní prostředí budou minimální.

Autor: Jiří Drozdík

12.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
18

Žilní roztok může být škodlivý. Musí zmizet z nemocnic

Donald Trump
4

Trump představí americkou strategii pro Afghánistán, vojáků zřejmě přibude

Čechoslováci proti Čechoslovákům. V srpnu 1969 esenbáci mlátili a zatýkali spolu

Miroslav, odmala všude známý jako Kamil Černý, se narodil 16. listopadu 1950 v Praze do chudé, ale výrazně nekomunistické rodiny. Vyučil se jemným mechanikem a poté pracoval na stavbách. Už během učení se v něm probudil zájem o humanitní obory a výtvarné umění, a proto po večerech studoval gymnázium pro pracující. Na vysokoškolské studium mu ale po založení rodiny nezbýval čas ani energie.

Vláda a odbory budou jednat o růstu platů ve veřejném sektoru

Zástupci vlády a odborů budou dnes odpoledne vyjednávat o růstu platů ve veřejném sektoru. Českomoravská konfederace odborových svazů (ČMKOS) žádá pro učitele zvýšení o 15 procent a pro ostatní pracovníky o deset procent, a to od listopadu. Premiér Bohuslav Sobotka odborářský požadavek podporuje.

Trpké výročí. Připomínáme si 49 let od vpádu vojsk Varšavské smlouvy

Výročí 49 let od invaze vojsk Varšavské smlouvy do Československa si dnes lidé připomenou na několika místech České republiky. Oběti okupace lidé uctí tradičně před budovou Českého rozhlasu na pražské Vinohradské třídě. Pietní akce se uskuteční také v Brně, v Liberci nebo na pražském Václavském náměstí u sochy sv. Václava, kde budou předčítána jména obětí.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení