VYBERTE SI REGION

Od hranic už mizí retardéry, úřad rozhodne o nákladních autech

Kraslice - Silniční správní úřad začne již zanedlouho rozhodovat o tom, zda povolí hraničním přechodem v Kraslicích na Sokolovsku průjezd automobilům těžším než 3,5 tuny. O rozšíření hraničního přechodu požádá samotné město Kraslice.

12.6.2012
SDÍLEJ:

Silničáři už u hranic nechali odstranit zpomalovací retardéry. Položit ještě musí nový asfalt. Následně požádá radnice v Kraslicích silniční správní úřad o rozšíření hraničního přechodu.Foto: DENÍK/Jiří Drozdík

Z prostor bývalé celnice už zmizela poslední překážka, která dosud bránila průjezdu nákladních aut. Jsou jí zpomalovací retardéry, které krajští silničáři nechali tento týden odstranit.

Kraslicemi ale nezačnou jezdit těžké nákladní soupravy, nýbrž auta o celkové hmotnosti do 12 tun. To má nahrát a ušetřit peníze za dopravu místním firmám. Na síť dálnic do Německa to totiž přes Klingenthal mají pouhých asi třicet kilometrů.

Na druhou stranu se rozšíření hraničního přechodu obává řada místních. Neztotožňují se s argumenty, že hranicemi budou projíždět jen zdejší podnikatelé. „Kraslice se mohou stát tranzitem pro dopravce z celého kraje," obává se Richard Pavlíček z Kraslic.

Obdobně mluví i specialista na dopravu Josef Bulka. „Na Kraslicko se může stáhnout regionální tranzit, což může v horské oblasti způsobit potíže především v zimě, a to i na německé straně," uvedl Bulka.

Místostarosta Kraslic Otakar Mika si ale myslí, že zásadní dopady na život ve městě rozšíření hraničního přechodu mít nebude. „Hledali jsme kompromisní řešení. Auta do 12 tun jsou větší dodávky, nikoli klasické kamiony. Ty tady jezdit rozhodně nebudou," řekl Mika.

Změna na hraničním přechodu podle jeho slov pomůže ve městě s vysokou nezaměstnaností a nedostatkem pracovních míst podnikatelskému sektoru. To potvrdil i šéf firmy CarTrim Miloslav Vošta. „Ročně ušetříme 700 tisíc korun, protože nebudeme muset už jezdit oklikou, a díky tomu výrobu v Kraslicích udržíme," sdělil.

Rozhodnutí silničního správního úřadu zatím nelze předjímat. Je ale patrné, že průjezdu těžších vozů už v Kraslicích nic nebrání. Kraj za desítky milionů korun nechal opravit hlavní silniční tah. Rozbitá je ale tato tepna v dalších částech Kraslicka. Lidé tak zatím netrpělivě čekají, jak se bude situace dál vyvíjet. ¨

Samotný místostarosta Mika stál před lety v čele demonstrace proti průjezdu kamionů. Tehdy ale vážně hrozilo, že tudy budou jezdit klasické kamiony. Nyní ale obavy mírní a věří, že dopady na život lidí a životní prostředí budou minimální.

Autor: Jiří Drozdík

12.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Švýcaři otevírají nejdelší tunel světa

Historický moment. V neděli 11. prosince 2016 se pro pravidelný provoz otevře Gotthardský železniční tunel. V jeho případě se podařilo něco neskutečného – stavitelé dodrželi rozpočet schválený už na počátku 90. let.

Spisovatel Jiří Stránský: Škoda každého dobrého slova, které se neřeklo

Praha /ROZHOVOR/ - Autorem oblíbených dětských knih O dešťovém kameni, Povídačky pro moje slunce nebo Perlorodky je spisovatel a scénárista Jiří Stránský (85). Čtenáři a diváci jej přitom znají více jako autora filmů Zdivočelé země, Bumerangu či Štěstí, zachycujících atmosféru komunistického režimu a života politických vězňů v kriminálech a lágrech. „Slíbil jsem ve vězení básníkovi Honzovi Zahradníčkovi, že podám svědectví o lidech, kteří s námi seděli," říká Jiří Stránský, který připravuje další tři scénáře, povídkové knížky a prozrazuje, že brzo vyjde kniha Doktor vězeňských věd, kterou napsali s novinářkou Renatou Kalenskou.

Starosta Pískové Lhoty na Nymbursku byl obviněn z rozkrádání obecních peněz

Písková Lhota /FOTOGALERIE/ - Zpronevěra a zneužití pravomoci úřední osoby. To jsou dva trestné činy, z nichž policie obvinila šestačtyřicetiletého starostu Pískové Lhoty na Nymbursku Radovana Staňka. Obecní peníze měl rozkrádat ve spolupráci s účetní obce.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies