VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Od hranic už mizí retardéry, úřad rozhodne o nákladních autech

Kraslice - Silniční správní úřad začne již zanedlouho rozhodovat o tom, zda povolí hraničním přechodem v Kraslicích na Sokolovsku průjezd automobilům těžším než 3,5 tuny. O rozšíření hraničního přechodu požádá samotné město Kraslice.

12.6.2012
SDÍLEJ:

Silničáři už u hranic nechali odstranit zpomalovací retardéry. Položit ještě musí nový asfalt. Následně požádá radnice v Kraslicích silniční správní úřad o rozšíření hraničního přechodu.Foto: DENÍK/Jiří Drozdík

Z prostor bývalé celnice už zmizela poslední překážka, která dosud bránila průjezdu nákladních aut. Jsou jí zpomalovací retardéry, které krajští silničáři nechali tento týden odstranit.

Kraslicemi ale nezačnou jezdit těžké nákladní soupravy, nýbrž auta o celkové hmotnosti do 12 tun. To má nahrát a ušetřit peníze za dopravu místním firmám. Na síť dálnic do Německa to totiž přes Klingenthal mají pouhých asi třicet kilometrů.

Na druhou stranu se rozšíření hraničního přechodu obává řada místních. Neztotožňují se s argumenty, že hranicemi budou projíždět jen zdejší podnikatelé. „Kraslice se mohou stát tranzitem pro dopravce z celého kraje," obává se Richard Pavlíček z Kraslic.

Obdobně mluví i specialista na dopravu Josef Bulka. „Na Kraslicko se může stáhnout regionální tranzit, což může v horské oblasti způsobit potíže především v zimě, a to i na německé straně," uvedl Bulka.

Místostarosta Kraslic Otakar Mika si ale myslí, že zásadní dopady na život ve městě rozšíření hraničního přechodu mít nebude. „Hledali jsme kompromisní řešení. Auta do 12 tun jsou větší dodávky, nikoli klasické kamiony. Ty tady jezdit rozhodně nebudou," řekl Mika.

Změna na hraničním přechodu podle jeho slov pomůže ve městě s vysokou nezaměstnaností a nedostatkem pracovních míst podnikatelskému sektoru. To potvrdil i šéf firmy CarTrim Miloslav Vošta. „Ročně ušetříme 700 tisíc korun, protože nebudeme muset už jezdit oklikou, a díky tomu výrobu v Kraslicích udržíme," sdělil.

Rozhodnutí silničního správního úřadu zatím nelze předjímat. Je ale patrné, že průjezdu těžších vozů už v Kraslicích nic nebrání. Kraj za desítky milionů korun nechal opravit hlavní silniční tah. Rozbitá je ale tato tepna v dalších částech Kraslicka. Lidé tak zatím netrpělivě čekají, jak se bude situace dál vyvíjet. ¨

Samotný místostarosta Mika stál před lety v čele demonstrace proti průjezdu kamionů. Tehdy ale vážně hrozilo, že tudy budou jezdit klasické kamiony. Nyní ale obavy mírní a věří, že dopady na život lidí a životní prostředí budou minimální.

Autor: Jiří Drozdík

12.6.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Návštěva ministra financí Andreje Babiše v obci Vysočina
6

Starostové se bojí, že EET zničí společenský život na vesnicích

Michaela Marksová
AKTUALIZUJEME
4

Vláda chce pomoci rodinám trojčat, schválila návrh novely

AUTOMIX.CZ

Škoda ukázala koncept Vision E. Jde o kupé-SUV budoucnosti

Již za dva týdny přiveze Škoda do Šanghaje elektrický koncept Vision E, postavený na koncernové platformě MEB se zabudovanými bateriemi v podlaze. Studie prý naznačuje budoucnost značky v oblasti elektrického pohonu.

DOTYK.CZ

Po Rohlíku zasahovala cizinecká policie také v Amazonu

Cizinecká policie provedla v pondělí 28. března kontrolu v distribučním a logistickém centru firmy Amazon v Dobrovízi. Podobně jako při nedávné kontrole ve skladu firmy Rohlík zadržela část pracovníků pocházejících ze zahraničí.

Pohledem Davida Vagadaye: Babiš se naštval

Miliardáře a ministra financí Andreje Babiše naštval komentář našeho redakčního kolegy. V reakci pak jeho styl psaní nazval amatérským a přidal hodně dlouhý výčet počinů, které se mu ve vládě povedly.

Alkohol za volantem ohrožuje koalici v Ostravě

/FOTOGALERIE/ Další osud vedení města visí na vlásku. Důvod? ODS vsadila na vyčkávací taktiku v otázce rezignace svého náměstka primátora Martina Štěpánka, který byl přistižen opilý za volantem. To se však přestalo líbit koaličním partnerům.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies