VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Odborníci stále zjišťují příčinu prasklin na novém mostě

Sokolovsko - Nedávno otevřený poslední úsek silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem nemá stále vyřešený problém s prasklinami na 300 metrů dlouhém mostě přes řeku Ohři na Sokolovsku. Silničáři sice vědí, že použitý materiál byl v pořádku. Co však nevědí, je právě příčina prasklin v asfaltu.

13.6.2012 1
SDÍLEJ:

Odborníci zjišťují, proč se na mostě přes údolí u bývalého Transmotelu objevily praskliny v asfaltuFoto: Roman Cichocki

Bývalý šéf Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech Pavel Rödl uvedl, že odborníci z pražského ČVUT příčinu odhalí co nejdříve, a silničáři by tak mohli začít s opravami. „Do té doby nemá smysl nic opravovat nějakým zásadním způsobem. Znamenalo by to uzavírky, které by se za půl roku mohly opakovat, a to by řidiči nesli asi nelibě," řekl krátce před svým odstoupením Rödl.

Prozatím tedy silničáři zalili spáry asfaltem a na několika místech vyspravili vozovku záplatami. Zatím se prý nedělalo další nové zaměření, zda se spáry rozšiřují či nějaké přibyly. „Až nám ČVUT sdělí, kde je problém, můžeme začít s opravami. Víme jen, že vlastnosti materiálů jsou takové, jaké měly být. Doufám, že to budeme vědět ještě v létě," dodal Rödl.

Proč jsou na mostě praskliny, se stále zjišťuje. „Bylo odebráno deset vzorků. V laboratořích se tyto vzorky prozkoumávají," řekl technický dozor investora Jaroslav Korbelář. Jak upřesnil, zkoumá se vlastní materiál, kamenivo, asfalty nebo izolace. Poté se informace předá na ČVUT, sejde se jakési konzilium od odborníků z fakulty přes projektanta až po investora a přijmou se opatření.

Jednou z možných příčin může být fakt, že se na mostě pracovalo v zimních měsících a na jaře asfaltový povrch popraskal. Svou roli mohla sehrát i ocelová konstrukce mostu, která se možná roztahuje rychleji než na ní položený asfalt.

Úsek rychlostní silnice mezi Sokolovem a Novým Sedlem stál 2,5 miliardy korun bez DPH a řidičům začal sloužit 18. dubna. Ředitelství silnic a dálnic stavbu sice převzalo, ale pětiletá záruční lhůta začne běžet až po úplné opravě. Samotní řidiči jen nechápavě kroutí hlavou.

„Jezdím za prací do Karlových Varů a silnice je plná dopravních omezení, zvlněná a vypadá stále jako nedodělaná," říká Kamil Magát ze Sokolova. Jak upřesnil, fakt, že si celoroční známku musel koupit koncem dubna, nebude radši ani komentovat.

Autor: Roman Cichocki

13.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Salman Abádí
AKTUALIZOVÁNO
21

Útok v Manchesteru: Britská policie přerušila spolupráci s Američany

Ústavní Soud v Brně
1 7

Černý den pro biologického otce z Nigérie. Ústavní soud mu neuznal otcovství

Jak proběhl atentát na Heydricha? Nebylo to jako ve filmu

/VIDEO/ V sobotu 27. května to bude tři čtvrtě století, co českoslovenští parašutisté potrestali tehdejšího zastupujícího protektora Reinharda Heydricha za zločiny, kterých se dopustil nejen u nás.

Kandidát na šéfa fotbalu: Já a mimozemšťan? Hlásím se

Mnozí ho rovnou pasovali do role outsidera. Možná i vy jste se divili, kdo to je Libor Duba. Muž, jenž chce vést český fotbal. Odpověď? Krizový manažer několika společností miliardáře Pavola Krúpy.

Němci a Rakušané se dohodli o nás bez nás, zlobí se ČEPS

Německý a rakouský regulátor přenosové soustavy se tento týden dohodli na rozdělení jednotné obchodní zóny. Ta již 15 let znevýhodňuje okolní státy, zejména Česko a Polsko. Podle společnosti ČEPS, která má na starosti českou přenosovou soustavu, ale dohoda žádnou změnu k lepšímu nepřináší.

AKTUALIZUJEME

Dálnice D1 na Brno je zavřená kvůli nehodě

Provoz na dálnici D1 zastavila nehoda. Stala se ve směru na Brno na 132. kilometru. Policie dopravu odklání na souběžnou silnici druhé třídy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies