VYBERTE SI REGION

Odborníci stále zjišťují příčinu prasklin na novém mostě

Sokolovsko - Nedávno otevřený poslední úsek silnice R6 mezi Karlovými Vary a Chebem nemá stále vyřešený problém s prasklinami na 300 metrů dlouhém mostě přes řeku Ohři na Sokolovsku. Silničáři sice vědí, že použitý materiál byl v pořádku. Co však nevědí, je právě příčina prasklin v asfaltu.

13.6.2012 1
SDÍLEJ:

Odborníci zjišťují, proč se na mostě přes údolí u bývalého Transmotelu objevily praskliny v asfaltuFoto: Roman Cichocki

Bývalý šéf Ředitelství silnic a dálnic v Karlových Varech Pavel Rödl uvedl, že odborníci z pražského ČVUT příčinu odhalí co nejdříve, a silničáři by tak mohli začít s opravami. „Do té doby nemá smysl nic opravovat nějakým zásadním způsobem. Znamenalo by to uzavírky, které by se za půl roku mohly opakovat, a to by řidiči nesli asi nelibě," řekl krátce před svým odstoupením Rödl.

Prozatím tedy silničáři zalili spáry asfaltem a na několika místech vyspravili vozovku záplatami. Zatím se prý nedělalo další nové zaměření, zda se spáry rozšiřují či nějaké přibyly. „Až nám ČVUT sdělí, kde je problém, můžeme začít s opravami. Víme jen, že vlastnosti materiálů jsou takové, jaké měly být. Doufám, že to budeme vědět ještě v létě," dodal Rödl.

Proč jsou na mostě praskliny, se stále zjišťuje. „Bylo odebráno deset vzorků. V laboratořích se tyto vzorky prozkoumávají," řekl technický dozor investora Jaroslav Korbelář. Jak upřesnil, zkoumá se vlastní materiál, kamenivo, asfalty nebo izolace. Poté se informace předá na ČVUT, sejde se jakési konzilium od odborníků z fakulty přes projektanta až po investora a přijmou se opatření.

Jednou z možných příčin může být fakt, že se na mostě pracovalo v zimních měsících a na jaře asfaltový povrch popraskal. Svou roli mohla sehrát i ocelová konstrukce mostu, která se možná roztahuje rychleji než na ní položený asfalt.

Úsek rychlostní silnice mezi Sokolovem a Novým Sedlem stál 2,5 miliardy korun bez DPH a řidičům začal sloužit 18. dubna. Ředitelství silnic a dálnic stavbu sice převzalo, ale pětiletá záruční lhůta začne běžet až po úplné opravě. Samotní řidiči jen nechápavě kroutí hlavou.

„Jezdím za prací do Karlových Varů a silnice je plná dopravních omezení, zvlněná a vypadá stále jako nedodělaná," říká Kamil Magát ze Sokolova. Jak upřesnil, fakt, že si celoroční známku musel koupit koncem dubna, nebude radši ani komentovat.

Autor: Roman Cichocki

13.6.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Na soudní jednání ohledně sporu o nošení šátku dorazili i odpůrci islámu.
17 19

Vykázání veřejnosti i zpěv hymny: v Praze pokračuje soud proti hidžábu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

Prezident Zeman se pozastavil nad rozsudkem v kauze Ratha

Praha - Prezident Miloš Zeman se pozastavil nad rozsudkem v korupční kauze bývalého středočeského hejtmana Davida Ratha. Když se u někoho najdou miliony korun v krabici od vína, diskuse o vině považuje za nepatřičné. Řekl to ve středu novým soudcům, které jmenoval na Pražském hradě.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies