VYBERTE SI REGION

Po vlečce z Kyselky vyjel dvoustý vlak s vodou

Kyselka - Karlovarské minerální vody (KMV) vypravily z Kyselky již dvoustý vlak vezoucí 16 plně naložených nákladních vagónů s jejich produkty na 470 kilometrů dlouhou trasu až do distribučního centra na Moravě.

7.3.2015 1
SDÍLEJ:

DVOUSTÝ VLAK, který vyjel po obnovené železniční vlečce z Kyselky směrem na Moravu.Foto: Foto KMV

Nasazení vlakových souprav od léta roku 2012 již nahradilo 4 461 kamionů a KMV tímto krokem výrazně přispěly k ochraně životního prostředí. Díky pozitivním zkušenostem počítají KMV s železniční přepravou i do budoucnosti.

Všechny tyto výrobky směřují ke spotřebitelům na Moravě, kam v naprosté většině putují právě po 470 kilometrů dlouhé železniční trase, která spojuje podnikovou vlečku v Kyselce s distribučním centrem v Prostějově na Moravě.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Nyní KMV zpravidla vypravují mimo hlavní sezónu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i dva až tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.

Tento projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes velmi opomíjené železnici. Svým pojetím a hlavně objemem přepravených výrobků je projekt obnovení železniční přepravy produktů KMV ojedinělý v celém svém odvětví a výjimečný také v celoevropském měřítku.

„Nasazením vlakových souprav jsme už nahradili jízdu celkem 4 461 kamionů. Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru," říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV. „Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí, která je součástí námi dlouhodobě prosazovaného zdravého životního stylu. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti," dodal Pasquale.

O projektu železniční vlečky

Z Kyselky vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů zdejší minerální vody po obnovené železniční vlečce 28. srpna v roce 2012. Vlečku vybudoval a v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, jejímž nástupcem jsou Karlovarské minerální vody.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Symbolický první pražec položil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale spolu s bývalým hejtmanem Josefem Novotným. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic.

Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749.

V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

Obnovená vlečka umožnila společnosti KMV zásobovat po kolejích spotřebitele na Moravě, čímž nahradila už více než 4 461 kamionů, a prospěla tak životnímu prostředí.

Projekt železniční vlečky z Kyselky získal roku 2012 prestižní ocenění Logistického fóra LOG-IN, které se zaměřuje na nejefektivnější řešení, inovace, nové projekty a případové studie v logistice na českém trhu.

Autor: Vladimír Meluzín

7.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ministr financí a předseda hnutí ANO Andrej Babiš.
15 18

Poslanec ČSSD chce od Babiše vědět, kde vzal peníze na dluhopisy

Platforma Bez komunistů.cz. uspořádala v Praze shromáždění k odkazu Jana Palacha.
3 3

Na památku Palacha, v den jeho smrti, si lidé zapalovali svíčky

AKTUALIZOVÁNO

Podívejte se na pustý stadion před zbouráním. Nástupce je ve hvězdách

Nadšený řev fanoušků vítězného týmu se rozléhal brněnským zimním stadionem za Lužánkami, když domácí hokejisté Rudé hvězdy, dnešní Komety, poprvé doma před Brňany přebírali mistrovský titul. Tehdy se psal rok 1957 a stadion měl za sebou deset let fungování a před sebou ještě mnoho radosti i smutků fanoušků brněnských hokejistů. Nyní, sedmdesát let od slavnostního otevření stadionu, už na něj odkazuje jen název zastávky hromadné dopravy. Slibovaná nová aréna je v nedohlednu.

Obamovi balí, prezidentští úředníci vyklízejí Bílý dům

Odcházející americký prezident Barack Obama se loučí s Bílým domem, v němž jako hlava státu bydlel osm let. Oficiální akce, projevy a tiskové konference má za sebou a dnes je jeho program podle poradců volnější, byť Bílý dům ještě neopouští. Hlavou státu je do pátku 12:00 místního času (18:00 SEČ), kdy složí přísahu jeho nástupce Donald Trump.

AKTUALIZOVÁNO

Lavina na italský hotel spadla, když už hosté měli sbaleno

Řím - Hosté italského hotelu Rigopiano měli v okamžiku pádu ničivé laviny sbalené kufry a budovu na úpatí pohoří Gran Sasso se chystali opustit. Museli ale počkat, dokud sněžný pluh neodstraní sníh, který zablokoval přístupovou cestu. Italskému listu La Repubblica to dnes řekl Quintino Marcella, přítel a zaměstnavatel jednoho ze dvou přeživších, kuchaře Giampiera Pareteho, který byl v hotelu s rodinou na dovolené.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies