VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po vlečce z Kyselky vyjel dvoustý vlak s vodou

Kyselka - Karlovarské minerální vody (KMV) vypravily z Kyselky již dvoustý vlak vezoucí 16 plně naložených nákladních vagónů s jejich produkty na 470 kilometrů dlouhou trasu až do distribučního centra na Moravě.

7.3.2015 1
SDÍLEJ:

DVOUSTÝ VLAK, který vyjel po obnovené železniční vlečce z Kyselky směrem na Moravu.Foto: Foto KMV

Nasazení vlakových souprav od léta roku 2012 již nahradilo 4 461 kamionů a KMV tímto krokem výrazně přispěly k ochraně životního prostředí. Díky pozitivním zkušenostem počítají KMV s železniční přepravou i do budoucnosti.

Všechny tyto výrobky směřují ke spotřebitelům na Moravě, kam v naprosté většině putují právě po 470 kilometrů dlouhé železniční trase, která spojuje podnikovou vlečku v Kyselce s distribučním centrem v Prostějově na Moravě.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Nyní KMV zpravidla vypravují mimo hlavní sezónu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i dva až tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.

Tento projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes velmi opomíjené železnici. Svým pojetím a hlavně objemem přepravených výrobků je projekt obnovení železniční přepravy produktů KMV ojedinělý v celém svém odvětví a výjimečný také v celoevropském měřítku.

„Nasazením vlakových souprav jsme už nahradili jízdu celkem 4 461 kamionů. Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru," říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV. „Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí, která je součástí námi dlouhodobě prosazovaného zdravého životního stylu. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti," dodal Pasquale.

O projektu železniční vlečky

Z Kyselky vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů zdejší minerální vody po obnovené železniční vlečce 28. srpna v roce 2012. Vlečku vybudoval a v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, jejímž nástupcem jsou Karlovarské minerální vody.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Symbolický první pražec položil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale spolu s bývalým hejtmanem Josefem Novotným. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic.

Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749.

V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

Obnovená vlečka umožnila společnosti KMV zásobovat po kolejích spotřebitele na Moravě, čímž nahradila už více než 4 461 kamionů, a prospěla tak životnímu prostředí.

Projekt železniční vlečky z Kyselky získal roku 2012 prestižní ocenění Logistického fóra LOG-IN, které se zaměřuje na nejefektivnější řešení, inovace, nové projekty a případové studie v logistice na českém trhu.

Autor: Vladimír Meluzín

7.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
188

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, tisíce domácností bez proudu

Čeští opraváři zemědělských strojů pojedou na dva roky se Zetorem do Zambie

/VIDEO/ Zambie je novou zemí na africkém kontinentu, kamspolečnost Zetor Tractors bude dovážet své stroje. Značka Zetor nově navázala spolupráci s partnerem Agriserve Agro. K symbolickému stvrzení spolupráce došlo na veletrhu Agritech EXPO 2017 konaném koncem dubna v zambijské Chisambě, kde byly předány první stroje novým majitelům.

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Stockholmský atentát nákladním vozem má pátou oběť

Počet mrtvých, které má na svědomí uzbecký atentátník ve Stockholmu ze 7. dubna 2017, se zvýšil na pět. V nemocnici podlehla dnes ráno zraněním šedesátileté žena.

AKTUALIZUJEME / EXKLUZIVNĚ

Východ Moravy ve střehu: noční déšť zvedl hladiny řek, akutně hrozí vylití

Vydatné noční dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři zvýšili odtok z některých přehrad. U některých řek hrozí vylití z koryt.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies