VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Po vlečce z Kyselky vyjel dvoustý vlak s vodou

Kyselka - Karlovarské minerální vody (KMV) vypravily z Kyselky již dvoustý vlak vezoucí 16 plně naložených nákladních vagónů s jejich produkty na 470 kilometrů dlouhou trasu až do distribučního centra na Moravě.

7.3.2015 1
SDÍLEJ:

DVOUSTÝ VLAK, který vyjel po obnovené železniční vlečce z Kyselky směrem na Moravu.Foto: Foto KMV

Nasazení vlakových souprav od léta roku 2012 již nahradilo 4 461 kamionů a KMV tímto krokem výrazně přispěly k ochraně životního prostředí. Díky pozitivním zkušenostem počítají KMV s železniční přepravou i do budoucnosti.

Všechny tyto výrobky směřují ke spotřebitelům na Moravě, kam v naprosté většině putují právě po 470 kilometrů dlouhé železniční trase, která spojuje podnikovou vlečku v Kyselce s distribučním centrem v Prostějově na Moravě.

Obnovení železniční vlečky z Kyselky do Vojkovic nad Ohří a následné oživení dopravy po železnici v srpnu 2012 se ukázalo jako životaschopné a železniční doprava je nyní významnou součástí distribučního řetězce KMV.

Nyní KMV zpravidla vypravují mimo hlavní sezónu jeden až dva vlaky týdně, v sezónní špičce to bývají i dva až tři vlaky týdně, což záleží na aktuální poptávce.

Tento projekt dokazuje, že i rychloobrátkové zboží lze přepravovat rychle a kvalitně po dnes velmi opomíjené železnici. Svým pojetím a hlavně objemem přepravených výrobků je projekt obnovení železniční přepravy produktů KMV ojedinělý v celém svém odvětví a výjimečný také v celoevropském měřítku.

„Nasazením vlakových souprav jsme už nahradili jízdu celkem 4 461 kamionů. Kdyby tyto kamionové soupravy stály seřazené za sebou, vytvořily by řadu o celkové délce 71,37 kilometru," říká Alessandro Pasquale, generální ředitel KMV. „Nahrazení tak velkého množství kamionů ekologičtější přepravou po železnici je naším dalším krokem k ochraně životního prostředí, která je součástí námi dlouhodobě prosazovaného zdravého životního stylu. Vzhledem k pozitivním zkušenostem s přepravou po železnici s ní počítáme i do budoucnosti," dodal Pasquale.

O projektu železniční vlečky

Z Kyselky vyjel první vlak s nákladem 556 416 litrů zdejší minerální vody po obnovené železniční vlečce 28. srpna v roce 2012. Vlečku vybudoval a v roce 1895 uvedl do provozu Heinrich Mattoni, zakladatel stejnojmenné společnosti, jejímž nástupcem jsou Karlovarské minerální vody.

Rekonstrukce železniční vlečky na devítikilometrové trase Kyselka Vojkovice nad Ohří trvala necelé čtyři měsíce. Symbolický první pražec položil generální ředitel KMV Alessandro Pasquale spolu s bývalým hejtmanem Josefem Novotným. Zaměstnanci společnosti Rutr, která rekonstrukci prováděla, vyměnili 560 pražců a nahradili 820 metrů kolejnic.

Manipulaci s železničními vozy na vlečkách a jejich dopravu do předávacích železničních stanic zajišťuje společnost Rail system s vlastními dieselelektrickými lokomotivami řady 749.

V předávacích stanicích si vlakové soupravy přebírají elektrické lokomotivy společnosti ČD Cargo, které je přepravují na další trase.

Obnovená vlečka umožnila společnosti KMV zásobovat po kolejích spotřebitele na Moravě, čímž nahradila už více než 4 461 kamionů, a prospěla tak životnímu prostředí.

Projekt železniční vlečky z Kyselky získal roku 2012 prestižní ocenění Logistického fóra LOG-IN, které se zaměřuje na nejefektivnější řešení, inovace, nové projekty a případové studie v logistice na českém trhu.

Autor: Vladimír Meluzín

7.3.2015 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Útok před britským parlamentem
AKTUALIZUJEME
18 10

Teror před britským parlamentem: Útočník čtyři lidi zabil a 40 zranil

Ilustrační foto.
29

EET a fitness: trenéry čeká existenční dilema, zákazníky fronty

Zrychlí stavby? Politici chtějí vyšachovat ekology i spolky

Kuňkání žab zřejmě ještě více než dnes zanikne v hluku stavebních strojů. Důvod? Výhrady, které ke stavbám vyjadřují ekologové či různé občanské spolky, už brzy úřady nebudou tolik poslouchat. Připravit je o slovo může chystaná novela zákona o posuzování vlivů na životní prostředí (tzv. EIA), která má omezit možnost vyjadřovat se tak jako dosud k chystaným velkým stavbám, jako jsou dálnice nebo továrny.

Katastrofa: Zelenina zdražila!

„Brutální zdražení potravin." „Salátová krize!" „Zákazníci zuří: Zelenina je moc drahá!" „Oběti letošní zimy: okurky, cukety, ledový salát." Češi jsou od počátku roku zásobováni katastrofickými zprávami o tom, jak letos zdražuje zelenina. Jeden by snad začal okopávat zanedbaný záhumenek či navezl na balkon pytle plné hlíny, aby si mohl vypěstovat pár rajčátek a nějakou tu okurku.

Poruchy spánku trápí stále více dětí. Mohou za to i chytré telefony

Ráno nedokážou vstát z postele a ze školy nosí horší známky. Neporadí si s běžným výkladem, který nedoprovází obraz. Ordinace dětských neurologů se stále častěji plní školáky, kteří jsou unavení a neudrží pozornost. Důvod je jednoduchý: české děti trpí poruchami spánku. Ty jim způsobují mobily a tablety.

Spíme málo. Trpíme proto nadváhou a depresemi

Spánek? Na ten jsem dlouho neměla čas, přiznává osmatřicetiletá manažerka Lenka Procházková. Snažila se totiž stihnout úplně všechno – práci si nosila domů, děti dirigovala hlavně přes telefon, k tomu se starala o nemohoucí rodiče. Během pracovního týdne strávila v posteli sotva pět hodin denně. Někdy musely stačit i čtyři hodiny. Dokud nepřišel zvrat.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies