VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozhodnuto. Budovy u nádraží půjdou k zemi nakonec všechny

Sokolov - Polovina sokolovského vlakového nádraží září novotou, druhá dělá městu akorát ostudu

16.4.2015
SDÍLEJ:

Jedna z budov vedle sokolovského nádraží, kterou čeká demoliceFoto: Roman Cichocki

Město koupilo od Českých drah tři nemovitosti, které nádražáci již nevyužívali. Nabídková cena byla 2,187 milionu korun. Původně chtělo město dva objekty zbourat a jeden si nechat. Umístit by do něj mohlo některou z neziskových organizací. Po zevrubné prohlídce stavu objektů však vedení města zavelelo jednoznačně: Zbourat! Místo se poté nechá upravit a osázet zelení, a výrazně tak prokoukne.

„Koupili jsme tři objekty za více než dva miliony korun. Byli jsme se tam podívat a zjistili, že oprava by byla nákladná. Proto jsme se vrátili k původnímu záměru. Vytvořit travnatou plochu a celkově zlepšit vzhled nádraží jak pro místní, tak cestující, kteří do města přijíždí," řekl starosta Sokolova Jan Picka.

S Českými drahami Sokolov jedná o odkoupení i dalších budov a pozemků směrem na Karlovy Vary, k vlakovému depu. Na opačnou stranu, směr Cheb, ostudu nádraží nedělá. Je zde nový dopravní terminál včetně opravené hlavní budovy , takzvané věže. Prostranství zdobí zeleň, koleje jsou oddělené prosklenou stěnou. Před nádražím je nově vybudované parkoviště. Polovina září novotou, druhá půlka straší. Demolice má, podle odhadů vedení města, stát zhruba tři miliony korun.

Naději na rekonstrukci má i samotná hlavní budova nádraží. Majetek Českých drah (ČD) se má totiž převádět na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Záměr však musí posvětit Evropská komise. Pokud se tak stane, je SŽDC připravena jednat s městem. Podle svých slov chce správa rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb s nimi spojených.

„S vlastníkem budovy jedná město již léta. Po případném prodeji budovy na SŽDC bychom mohli být jedni z prvních, kdo bude mít opravené nádraží. Naší výhodou jsou již nové perony. Projekt existuje," potvrdil Picka.

„V posledních letech ČD prováděly jen minimální údržbu a opravy. Počítáme proto s tím, že náklady u nás budou v prvních letech vyšší, po převzetí odhadujeme 1,2 miliardy korun. Průměrně to vychází 1,2 milionu korun na stanici za rok," vyčíslil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Jasným cílem je podle něj dlouhodobě zlepšit technický stav železničních stanic, rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb.

Autor: Roman Cichocki

16.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Obyvatelé vchodu, kde hořelo, se ještě vrátit nesmějí. Čekají ale až je hasiči vyzvou, aby si mohli z bytů vzít aspoň pár věcí.
9

Požár paneláku v Jirkově: "Včera jsem se hroutila, dnes to beru s nadhledem"

Ministryně školství, mládeže a tělovýchovy Kateřina Valachová.
AKTUALIZOVÁNO
4 17

Valachová chce maturitu SOŠ z matematiky do roka po gymnáziích

Druhá vlna přináší větší nároky na technické zabezpečení

Zatímco v první vlně EET podnikatelům postačil často tablet a vhodný program, nyní by měly firmy vybírat pečlivěji. Je jich totiž mnohem více a s náročnějšími podmínkami podnikání.

Rakouskou star zabila sláva. Falco by oslavil šedesátku

Jako první německy zpívající interpret dobyl Ameriku. Liboval si v extrémech a měl sklon k přehánění. Jeho sláva byla vrtkavá a zářil krátce, přesto se stal jedním z největších umělců rakouské hudební scény 80. a 90. let.V neděli by Falco, občanským jménem Johann Hölzel, oslavil 60. narozeniny. Zemřel po autonehodě, která byla možná sebevraždou. Řidič autobusu byl odsouzen, Falco měl v sobě koktejl drog a alkoholu. Dožil se pouhých 40 let.

VIDEO: Legendární "vejtřaska" slaví, před 65 lety byl vyroben první prototyp

Před 65 lety, 18. února 1952, byl v pražských Vysočanech vyroben první prototyp terénního nákladního automobilu Praga V3S. Legendární "vejtřaska", jak se autu přezdívá, byla vojenským třítunovým speciálem, ale své místo si našla i v zemědělství nebo na stavbách.

Nizozemský publicista: Wilders volby vyhrál už před hlasováním

Klíčovým úkolem pro nizozemské politiky by měla být snaha zasypat příkopy, které se mezi občany vytvářejí v souvislosti s březnovými parlamentními volbami. Myslí si to nizozemský učitel a publicista s tureckými kořeny Halil Karaaslan. Krajně pravicová Strana pro svobodu (PVV) Geerta Wilderse podle něj v zásadě vyhrála už před samotným hlasováním, neboť ostatním stranám dokázala vnutit svůj pohled na situaci v zemi a svou velmi vyhraněnou interpretaci problémů, s nimiž se teď Nizozemsko potýká.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies