VYBERTE SI REGION

Rozhodnuto. Budovy u nádraží půjdou k zemi nakonec všechny

Sokolov - Polovina sokolovského vlakového nádraží září novotou, druhá dělá městu akorát ostudu

16.4.2015
SDÍLEJ:

Jedna z budov vedle sokolovského nádraží, kterou čeká demoliceFoto: Roman Cichocki

Město koupilo od Českých drah tři nemovitosti, které nádražáci již nevyužívali. Nabídková cena byla 2,187 milionu korun. Původně chtělo město dva objekty zbourat a jeden si nechat. Umístit by do něj mohlo některou z neziskových organizací. Po zevrubné prohlídce stavu objektů však vedení města zavelelo jednoznačně: Zbourat! Místo se poté nechá upravit a osázet zelení, a výrazně tak prokoukne.

„Koupili jsme tři objekty za více než dva miliony korun. Byli jsme se tam podívat a zjistili, že oprava by byla nákladná. Proto jsme se vrátili k původnímu záměru. Vytvořit travnatou plochu a celkově zlepšit vzhled nádraží jak pro místní, tak cestující, kteří do města přijíždí," řekl starosta Sokolova Jan Picka.

S Českými drahami Sokolov jedná o odkoupení i dalších budov a pozemků směrem na Karlovy Vary, k vlakovému depu. Na opačnou stranu, směr Cheb, ostudu nádraží nedělá. Je zde nový dopravní terminál včetně opravené hlavní budovy , takzvané věže. Prostranství zdobí zeleň, koleje jsou oddělené prosklenou stěnou. Před nádražím je nově vybudované parkoviště. Polovina září novotou, druhá půlka straší. Demolice má, podle odhadů vedení města, stát zhruba tři miliony korun.

Naději na rekonstrukci má i samotná hlavní budova nádraží. Majetek Českých drah (ČD) se má totiž převádět na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Záměr však musí posvětit Evropská komise. Pokud se tak stane, je SŽDC připravena jednat s městem. Podle svých slov chce správa rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb s nimi spojených.

„S vlastníkem budovy jedná město již léta. Po případném prodeji budovy na SŽDC bychom mohli být jedni z prvních, kdo bude mít opravené nádraží. Naší výhodou jsou již nové perony. Projekt existuje," potvrdil Picka.

„V posledních letech ČD prováděly jen minimální údržbu a opravy. Počítáme proto s tím, že náklady u nás budou v prvních letech vyšší, po převzetí odhadujeme 1,2 miliardy korun. Průměrně to vychází 1,2 milionu korun na stanici za rok," vyčíslil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Jasným cílem je podle něj dlouhodobě zlepšit technický stav železničních stanic, rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb.

Autor: Roman Cichocki

16.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Ústavní soud ve středu rozhodne o stížnosti vyhoštěného Iráčana

Brno - Ústavní soud (ÚS) ve středu vyhlásí nález s přímou vazbou na uprchlickou krizi a právní úpravu azylu v Česku. Rozhodne o stížnosti Iráčana zajištěného loni v listopadu a brzy poté vyhoštěného do vlasti. České orgány se podle stížnosti vůbec nezabývaly jeho obavami z mučení a násilí. Policie údajně také nezohlednila jeho úmysl požádat o mezinárodní ochranu.

Povstalci v Halabu řekli Američanům, že město neopustí

Damašek - Povstalci v syrském Halabu oznámili Spojeným státům, že obléhanou východní část města neopustí. Reagovali tak na výzvu Moskvy, která je prý připravena jednat s Washingtonem o stažení všech rebelů. Informovala o tom agentura Reuters. Podle syrského vojenského zdroje má Damašek v plánu získat plnou kontrolu nad Halabem během několika týdnů.

Z izraelského nákupu ponorek prý bude profitovat i Írán

Tel Aviv - Aféra kolem nákupu dalších tří ponorek pro izraelskou armádu nabrala nové obrátky. Objevily se totiž informace, že v německé společnosti ThyssenKrupp, která je měla dodat, má podíl i úhlavní nepřítel židovského státu Írán. Informovala o tom agentura AFP.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies