VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Rozhodnuto. Budovy u nádraží půjdou k zemi nakonec všechny

Sokolov - Polovina sokolovského vlakového nádraží září novotou, druhá dělá městu akorát ostudu

16.4.2015
SDÍLEJ:

Jedna z budov vedle sokolovského nádraží, kterou čeká demoliceFoto: Roman Cichocki

Město koupilo od Českých drah tři nemovitosti, které nádražáci již nevyužívali. Nabídková cena byla 2,187 milionu korun. Původně chtělo město dva objekty zbourat a jeden si nechat. Umístit by do něj mohlo některou z neziskových organizací. Po zevrubné prohlídce stavu objektů však vedení města zavelelo jednoznačně: Zbourat! Místo se poté nechá upravit a osázet zelení, a výrazně tak prokoukne.

„Koupili jsme tři objekty za více než dva miliony korun. Byli jsme se tam podívat a zjistili, že oprava by byla nákladná. Proto jsme se vrátili k původnímu záměru. Vytvořit travnatou plochu a celkově zlepšit vzhled nádraží jak pro místní, tak cestující, kteří do města přijíždí," řekl starosta Sokolova Jan Picka.

S Českými drahami Sokolov jedná o odkoupení i dalších budov a pozemků směrem na Karlovy Vary, k vlakovému depu. Na opačnou stranu, směr Cheb, ostudu nádraží nedělá. Je zde nový dopravní terminál včetně opravené hlavní budovy , takzvané věže. Prostranství zdobí zeleň, koleje jsou oddělené prosklenou stěnou. Před nádražím je nově vybudované parkoviště. Polovina září novotou, druhá půlka straší. Demolice má, podle odhadů vedení města, stát zhruba tři miliony korun.

Naději na rekonstrukci má i samotná hlavní budova nádraží. Majetek Českých drah (ČD) se má totiž převádět na Správu železniční dopravní cesty (SŽDC). Záměr však musí posvětit Evropská komise. Pokud se tak stane, je SŽDC připravena jednat s městem. Podle svých slov chce správa rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb s nimi spojených.

„S vlastníkem budovy jedná město již léta. Po případném prodeji budovy na SŽDC bychom mohli být jedni z prvních, kdo bude mít opravené nádraží. Naší výhodou jsou již nové perony. Projekt existuje," potvrdil Picka.

„V posledních letech ČD prováděly jen minimální údržbu a opravy. Počítáme proto s tím, že náklady u nás budou v prvních letech vyšší, po převzetí odhadujeme 1,2 miliardy korun. Průměrně to vychází 1,2 milionu korun na stanici za rok," vyčíslil mluvčí SŽDC Jakub Ptačinský. Jasným cílem je podle něj dlouhodobě zlepšit technický stav železničních stanic, rozšířit možnosti využití budov a zvýšit kvalitu služeb.

Autor: Roman Cichocki

16.4.2015 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Základní škola v Plánici, kde došlo k incidentu mezi učitelem a hajlujícím žákem.
38

Učitel neunesl hajlování romského žáka, teď má obavy z jeho rodiny

Silnice ze Lhenic do Prachatic. Víc se stojí než jede.
EXKLUZIVNĚ / AKTUALIZUJEME
188

Jižní Čechy trápí sněhová kalamita, tisíce domácností bez proudu

Čeští opraváři zemědělských strojů pojedou na dva roky se Zetorem do Zambie

Zambie je novou zemí na africkém kontinentu, kamspolečnost Zetor Tractors bude dovážet své stroje. Značka Zetor nově navázala spolupráci s partnerem Agriserve Agro. K symbolickému stvrzení spolupráce došlo na veletrhu Agritech EXPO 2017 konaném koncem dubna v zambijské Chisambě, kde byly předány první stroje novým majitelům.

EXKLUZIVNĚ

Babiš vrací úder, píše poslancům. Bude jim to stačit?

Deník získal dopis, v němž se předseda hnutí ANO a donedávna majitel Agrofertu Andrej Babiš vyjadřuje ke svým finančním transakcím. Dnes ho odešle předsedovi sněmovny Janu Hamáčkovi.

Stockholmský atentát nákladním vozem má pátou oběť

Počet mrtvých, které má na svědomí uzbecký atentátník ve Stockholmu ze 7. dubna 2017, se zvýšil na pět. V nemocnici podlehla dnes ráno zraněním šedesátileté žena.

AKTUALIZUJEME / EXKLUZIVNĚ

Východ Moravy ve střehu: noční déšť zvedl hladiny řek, akutně hrozí vylití

Vydatné noční dešťové srážky mají na svědomí zvýšené hladiny vodních toků na severu Moravy a ve Slezsku. Vodohospodáři zvýšili odtok z některých přehrad. U některých řek hrozí vylití z koryt.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies