VYBERTE SI REGION

Sokolov odmítl krýt ztrátu městské hromadné dopravy

Sokolov - Sto tisíc korun. Přesně takovou sumou se měl Sokolov podílet na dokrytí ztráty firmy Autobusy Karlovy Vary, která ve městě provozuje městskou hromadnou dopravu. Zastupitelům se to však nelíbilo a rozhodnutí odložili na konec letošního roku.

11.4.2013
SDÍLEJ:

Městská hromadná doprava v Sokolově.Foto: DENÍK/Roman Cichocki

V Sokolově byly celkové ztráty v MHD odhadnuty na 410 tisíc korun. Zbylých 310 tisíc si byla firma ochotna pokrýt z vlastních zdrojů, ale také z upraveného letního provozu spojů. Radě města se to zdálo fér a zastupitelům doporučila schválit doplatek. Zastupitelé to odmítli.

„Firma Autobusy Karlovy Vary, která sokolovskou MHD provozuje, požadovala dokrýt ztrátu vzniklou v letošním roce. Zastupitelé chtějí počkat až na konec roku, jak vše dopadne. Proto své rozhodnutí odložili a v listopadu se k tématu vrátíme," řekl starosta Sokolova Zdeněk Berka.

„Někteří zastupitelé totiž namítali, jak může firma vědět v březnu, jakou ztrátu bude mít za celý rok. Může prý například zlevnit nafta. Až provozovatel dokáže, že skutečně došlo ke ztrátě, pak rozhodnou," konstatoval místostarosta Karel Jakobec.

Již ke konci loňského roku chtěly Autobusy KV navýšit příspěvek o 810 tisíc korun. Sokolov souhlasil s polovinou. Nyní požadovala firma zbylých 410 tisíc. Přišli s kompromisním řešením. Z vlastních zdrojů dají 200 tisíc korun, 110 tisíc korun ušetří letním provozem a zbylých 100 tisíc korun dá Sokolov.

„Jevilo se nám to jako vstřícný krok, a proto rada města doporučila zastupitelům doplatek schválit. Ti však rozhodnutí odložili z výše uvedených důvodů," dodal Jakobec. Ročně nyní platí Sokolov za MHD 8,1 milionu korun. Ředitel společnosti Autobusy Karlovy Vary Zdeněk Suchan tvrdí, že je důležité se k problému v listopadu vrátit. Zároveň vysvětluje, proč vyčíslili ztráty již na začátku roku.

„Každý rok musíme zpracovat předběžný odhad. Nejen se Sokolovem, ale i dalšími pěti obcemi se scházíme každého čtvrt roku a řešíme městskou hromadnou dopravu," řekl Suchan. Vysvětlil také, co si představují pod pojmem úprava letního provozu. „Na mysli jsme měli to, že bychom nasazovali o jeden autobus méně. Jde především o prázdninový režim, kdy nejezdí školáci a studenti. Samozřejmě to nesmí narušit dopravní obslužnost," upřesnil Suchan.

Sokolov zakoupil autobusy před lety z dotace. Ty poté pronajímal. Nyní vlastní čtyři autobusy provozující firma a splácí je. Po ostatních obcích Autobusy Karlovy Vary doplatek nechtějí, protože ty jej na konci loňského roku navýšily tak, jak po nich firma požadovala.

Autor: Roman Cichocki

11.4.2013 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Babiš: Jsem manažer obyvatel této země a mám co nabídnout

Spuštění první fáze EET i snahy o zavedení různých výjimek udaly tón veřejné debatě končícího týdne. Kromě toho byl přijat zákon o střetu zájmů, který bude mít pro Andreje Babiše dalekosáhlé důsledky. Není divu, že během rozhovoru občas křičel, odbíhal pro různé materiály a maily od občanů, kroutil hlavou, ale také se srdečně smál. I když tvrdí, že je naštvaný, hlavně na Bohuslava Sobotku, evidentně je odhodlaný poprat se o vítězství ve volbách a další čtyři roky vést zemi.  

Martin Svoboda: Za jedovatý alkohol má být potrestán výrobce, ne prodejce

/ROZHOVOR/ Když v září 2012 pacient havířovské nemocnice řekl lékařům, že oslepl po vypití alkoholu, který koupil jeho bratr ve stánku pod náměstím TGM v Havířově-Šumbarku, byl to stánek, kde byl provozní Martin Svoboda a kde šťárou policie, hygieniků a celníků začala metylová kauza, která zasáhla celou republiku a dokonce překročila její hranice.

Muž, který postupně přestává ovládat své nohy a ruce: Chci žít naplno

Pracuje jako právník a každý den několik hodin cvičí, aby kvůli své nemoci neskončil nehybný na lůžku. Bojuje, a přes všechny obtíže s postupující ztrátou hybnosti rukou a nohou, které mu způsobuje nemoc nazvaná Charcot-Marie-Tooth (C-M-T), považuje svůj život za šťastný.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies