Lidé marně vyhlížející svůj vlak na chebském nádraží. Tak včera vypadal první den rekordně dlouhé stávky německých strojvedoucích a dalšího personálu. V Německu včera začala stávka strojvůdců nákladních vlaků, k nim se v noci připojili i jejich kolegové v osobní dopravě. Protestní akce potrvá do nedělního rána. Jedná se o nejdelší stávku v dějinách Deutsche Bahn (DB). Stávka se citelně dotkla i chebských cestujících, kteří vlaky jezdí za prací do německého Norimberka. Tyto spoje totiž byly úplně zrušeny.

„Spěšné vlaky na železniční trati Cheb Norimberk, jejichž provoz má na starost právě Deutsche Bahn, byly zrušeny bez náhrady," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

„Lidé, kteří těmito spoji jezdili například za zaměstnáním, museli využít nějaký jiný způsob dopravy," informovala Radka Pistoriusová. „Náhradní autobusová doprava za tyto spoje tedy vůbec nejezdila," upřesnila. „Osobní vlaky, které však provozuje soukromý dopravce na železničním spojení Marktredwitz Cheb a zpět, nebyly stávkou dotčeny," uvedla mluvčí Českých drah Radka Pistoriusová.

Cestující se tak mohli dostat maximálně do německého města Marktredwitz. Tam se na další způsoby dopravy dále do vnitrozemí museli informovat u německého personálu.

„Osobní vlaky, které zajišťují přepravu cestujících mezi Karlovými Vary a městem Johanngeorgenstadt, vyjely bez omezení, protože jejich provoz mají na starosti České dráhy," doplnila Radka Pistoriusová.

A proč vlastně stávka vypukla? Svaz německých strojvůdců se dlouhodobě dohaduje s vedením DB o pracovních podmínkách strojvůdců. Tamní zaměstnanci požadují zvýšení mezd o pět procent, zkrácení pracovní doby z 39 na 38 hodin a omezení přesčasů. Dopravce odborům nabídl zvýšení mezd o maximálně 4,7 procenta a vyplacení jednorázové prémie 27 400 korun. Svaz strojvůdců však tyto podmínky odmítl.