VYBERTE SI REGION

Veřejná doprava je v rukou města

Ostrov - Linky městské hromadné dopravy brázdí Ostrov již několik let. Nyní se ale vedení města rozhodlo, že založí vlastní dopravní podnik. Do toho vstoupí půl na půl se společností Ligneta. Pro cestující občany se ale zatím nic nezmění.

6.2.2016
SDÍLEJ:

AUTOBUSY i řidiče prozatím dodá ostrovskému dopravnímu podniku firma Ligneta. Výhledově by město mohlo koupit vozy vlastní, které by mohly mít i vlastní originální barvy. Foto: Foto Deník new

Od prvního července letošního roku se město Ostrov stane spolumajitelem a zakladatelem Městského dopravního podniku. Co to znamená? „Pro cestující se nezmění vůbec nic. Linky, zastávky i trasy autobusů zůstanou stejné. Stejně tak výše jízdného," uvedl starosta Ostrova Pavel Čekan.

Město v současné chvíli ročně doplácí přibližně 1 200 000 korun, jelikož je provozování městské hromadné dopravy ztrátové. „Dopravní podnik vznikne ve formě společnosti s ručením omezeným. Aktuálně je podán návrh na její zápis do obchodního rejstříku. Město do jejího založení jde půl na půl s firmou Ligneta. Ta dodá autobusy a personál. My bychom časem mohli dosáhnout na dotace, a z nich pořídit vlastní vozy, ideálně ekologické. Účetnictví bude zajišťovat externí firma," pokračuje starosta. Budoucí ředitel dopravního podniku zatím znám není. „Valná hromada bude dvoučlenná, zástupcem města jsem já, coby starosta, Ligneta dosadí druhého člověka. Dozorčí rada bude mít čtyři členy," dokončil Čekan.

Městská hromadná doprava přepraví v Ostrově ročně kolem čtyř tisíc cestujících. Aktuálně ji provozuje společnost Ligneta a město ji financuje. Má vnitřní linky, které obsluhují samotný Ostrov, a linky vnější. Jejich autobusy zajíždějí do Horního a Dolního Žďáru, do Hlubokého, do Kfel a vracejí se zpět do Ostrova. V budoucnu by se počet tras mohl rozšířit o linku do průmyslové zóny. V jednání je prý také trasa do Hroznětína, konkrétně na Velký Rybník a možná je i linka zajíždějící do Merklína. Ostrovské hromadné dopravě se osvědčily menší vozy autobusů. Ty prozatím zůstanou v barvách firmy Ligneta. Podle starosty Čekana zatím není na pořadu dne otázka ohledně jejich barevnosti. Cedule na zastávkách by ale město rádo barevně rozlišilo, aby z nich bylo jasně patrné, do kterých autobusů na nich mohou lidé nastoupit.

Autor: Zdeňka Newiaková

6.2.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Europoslanec Pavel Telička.
AKTUALIZOVÁNO
20 9

Telička se stal místopředsedou Evropského parlamentu

Tesla Model S.
8

Majitel Tesly uvízl v poušti. Auto nestartovalo kvůli ztrátě mobilního signálu

AKTUALIZOVÁNO

Itálii postihla série silných zemětřesení

Řím /FOTOGALERIE/- Střední Itálii dnes postihla série zemětřesení o síle vyšší než pět stupňů. Informovalo o tom seismologické středisko EMSC a italská média. Otřesy pocítili obyvatelé regionů Abruzzi, Marche a Lazio, které postihla série silných zemětřesení už loni. Informace o případných obětech zatím nesou k dispozici, první menší škody ale hlásí například město Amatrice, které ničivé zemětřesení o síle 6,2 stupně postihlo loni v srpnu. Zjišťování následků otřesů komplikuje sníh a mráz.

Poláci o olympiádě v Krkonoších: Velká šance, jakkoli se to může zdát bláznivé

Vášnivé diskuse rozpoutalo prohlášení polských měst Karpacz a Szklarska Poreba uspořádat zimní olympijské hry 2030 v Krkonoších, společně s českými středisky.

Miliardy za bahno. Opravdu lidem pomáhá?

Ani pití, ani lék. Do jaké škatulky patří lázeňské prameny, doposud nikdo v Česku nerozlouskl. Neví se ani, jestli a jak fungují. Pojišťovny přitom posílají na léčbu minerální vodou a rašelinou miliardy. Což se jim nelíbí. „Nejradši bychom výdaje na lázeňství škrtli," přiznal šéf Svazu zdravotních pojišťoven Ladislav Friedrich. To by se ale mohlo brzy změnit.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies