VYBERTE SI REGION

Více než čtyři desítky veteránů brázdily o víkendu silnice Chebska

Cheb /FOTOGALERIE/ - Druhý ročník závodu „Chebská veterán rallye" nezaskočilo ani nepřejícné počasí. Opravdu na co se dívat bylo v sobotu v chebských Hájích. Díky druhému ročníku závodu s názvem ‚Chebská veterán rallye' se sem sjely desítky starých aut, motorek a traktorů.

9.7.2012
SDÍLEJ:
Fotogalerie
32 fotografií
Více než čtyři desítky veteránů brázdily o víkendu silnice Chebska

Více než čtyři desítky veteránů brázdily o víkendu silnice Chebska Foto: Deník/Martin Rejsek

Návštěvníci byli z celé akce velice nadšeni. Mnozí například zavzpomínali na své mládí.

„Po veteránských akcích jezdím už dvacet let a tak jsem se rozhodl, že uděláme něco podobného i v Chebu," řekl pořadatel akce Radek Slavík. „Toto je už druhý ročník závodu ‚Chebská veterán rallye'. Máme několik kategorií. Jsou to auta do roku 1945, motorky do roku 1945, auta do roku 1970, motorky do roku 1975, traktory a kamiony. Trasy se pro některé kategorie liší. Traktory pojedou přibližně 30 kilometrů a ostatní 80 kilometrovou trasu po okrese Cheb. Na trase plní závodníci různé úkoly jako je jízda zručnosti nebo znalost historie," dodal.

Sám pořadatel Slavík vlastní asi pět veteránů. Nejstarší je z roku 1933 - Praga Piccolo, nejmladší kousek je Tatra 603. „Když jsem přišel z vojny, tak jsem si koupil Felicii z roku 1960, což byl totální vrak, takže jsem ho musel celý renovovat. Je to moje vášeň," upřesnil Slavík.

„Já jsem tu se svojí Tatrou 603 z roku 1972, je to vzduchem chlazený osmiválec s obsahem 2480 kubických centimetrů," řekl sběratel Václav Šístek. „Toto auto leželo ve stodole asi deset let a majitel si ho vůbec nevšímal. Opravovali jsme ho s otcem a dalšími lidmi, kteří mi pomohli. Nedovedu si představit, že bych ho musel prodat. Na této veterán rallye jsem už podruhé. Je škoda, že letos přijelo méně veteránů než loni. Vysvětluji si to horším počasím," dodal.

Dalším skvostem, který se na veterán rallye ukázal byl Triumph MK3 poslední ze série 1969. „Je to čistokrevný angličan s pravostranným řízením," prozradil hrdý majitel Jan Zachovský. „Tři roky jsme se synem pracovali na jeho renovaci. Mimo sedaček, které dělal čalouník jsme zvládli všechno. Celá renovace mě stála asi 150 tisíc. Není to však o penězích, ale o lásce ke starým věcem. Mám ještě starou škodovku z roku 1929. Auto jsem sehnal přímo z Anglie přes německo. Mám ho od původního majitele," dodal.

„Moc se mi tu líbilo, je to skvělá akce," řekl návštěvník Zdeněk Hostej. „Jsem tu s tchánem a se synem. Bohužel jsme nepřijeli s naším autem. Vlastníme Mercedes Benz Pagoda z roku 1964. Je škoda, že zde není více aut. Je to zřejmě kvůli horšímu počasí," dodal.

Autor: Martin Rejsek

9.7.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Záchranné práce u hotelu Rigopiano, který zavalila lavina.
25

Klienti mají strach. Šéf hotelu žádal hodiny před lavinou o pomoc

Přemysl Šíma.
5

Soud se začal zabývat prodejem pozemků v pražském Zeleném údolí

Fašistický převrat měl začít v Brně. Cíl? Totalitní stát podobný Itálii

Brno - Čtyřiaosmdesát let uplynulo v neděli od neúspěšného pokusu o fašistický převrat v brněnských Židenicích. Událost si na místě připomenou lidé v prvorepublikových uniformách.

Desátek už nestačí. Církvi mají pomoci vyšší příspěvky od farníků

Církvím v Česku sice začal stát v posledních letech vracet majetek, který jim od padesátých let minulého století zestátňoval komunistický režim, ale na druhou stranu nyní církvím postupně klesají státní příspěvky určené na jejich chod a dále budou klesat až k nule.

Motorový surf z Moravy dobyl svět, výroba se blíží továrnám formule 1

Holdujete surfování? Pak máte na českých rybnících problém. Ale jde to i bez mořského příboje. Brněnský inženýr Martin Šula vsadil na vývoj motorizovaného surfu, který si poradí bez vln. Dnes dominuje světovému trhu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies