VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Železniční trať z Aše do Selbu se má otevřít v roce 2013

Aš /FOTOGALERIE/ - „Byl nejvyšší čas znovu tuto trať obnovit," řekl Gerd Güttler z Hofu. Reagoval tak na podpis memoranda českého náměstka ministra dopravy Iva Vykydala a bavorského ministra hospodářství, infrastruktury, dopravy a technologie Martina Zeila.

24.4.2012 1
SDÍLEJ:

Český náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal a bavorský ministr hospodářství, infrastruktury, dopravy a technologie Martin Zeil podepsali na hlavním nádraží v německém Hofu memorandum o železničním propojení obcí Aš a Selb. Foto: Deník: Jan Buriánek

Akce se týkala obnovení železniční tratě z Aše na Chebsku do Selbu. Ta by měla podle předběžných informací být obnovena již v roce 2013. Náklady na celou rekonstrukci přijdou na české straně na 22,5 milionu korun, na straně německé pak na 13 milionů eur.

Němečtí i čeští občané se znovuotevřením tratě souhlasí. „Město Aš jsem navštívil již mnohokrát. Dokonce tam mám i přítelkyni, za kterou do tohoto města pravidelně jezdím. Vlakem to bude ještě více snazší,“ pokračoval Gerd Güttler. „Jedinou nevýhodou, kterou na této záležitosti vidím, je, že z vlakového nádraží v Aši je to poměrně daleko do centra města,“ posteskl si.

Provoz na trati Aš Selb by měl podle zákonodárců vytvořit konkurenceschopné nabídky pro pravidelnou dojížďku a turistickou dopravu, včetně cestování za obchodem, a zlepšit například i přeshraniční spojení tří mezinárodních letišť v Mnichově, Norimberku a Praze. A to i přesto, že před dvěma lety česká strana uvažovala o úplném odstranění zbývajících kusů kolejnicového svršku na úseku tratě Aš Aš státní hranice. Proti tomu se právě již v minulosti postavila německá strana.

„Osobní doprava zde nebyla provozována od roku 1945,“ řekl již dříve tehdejší mluvčí Ministerstva dopravy České republiky Jakub Ptačinský. „Od roku 1995 přestala sloužit i pro nákladní dopravu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tuto trať navrhla na zrušení z důvodu dlouhodobého neobjednání osobní dopravy ze strany Karlovarského kraje,“ upřesnil Ptačinský.

Následně německé ministerstvo dopravy oslovilo Českou republiku s tím, že by tuto trasu chtělo zprovoznit. „Znovuobnovení tratě je výsledkem spolupráce mezi českým ministerstvem dopravy a Karlovarským krajem a na druhé straně bavorským ministerstvem a bavorskou vládou,“ řekl Ivo Vykydal, náměstek ministra dopravy ČR. „Oběma stranám se povedlo nakonec domluvit, a je tak logické, že tyto záležitosti vyústily ve znovuobnovení tratě,“ upřesnil Vykydal.

„Věřím v to, že koncem roku 2013 bude možné cestovat mezi Aší a Selbem po železnici, tak jak to bylo kdysi dávno v minulosti,“ informoval Vykydal s tím, že česká strana za rekonstrukci zaplatí 22,5 milionu korun a německá pak 13 milionů eur, což je přibližně 325 milionů korun českých.

Na české straně se však rozsáhlé práce dělat nebudou. Zde se koleje v délce 2 kilometrů od Aše jen obnoví pro provoz a vybuduje se zde zabezpečovací zařízení. „Složitější situace nastává na straně německé. Tam se musí vybudovat například přemostění obce Erkehrstreuth, prodloužit železniční nadjezd a mnoho dalšího,“ upřesnil náměstek Vykydal.

Ašští občané se na obnovenou trať už nyní těší. „Určitě budu ráda, když se naskytne příležitost jet vlakem do Selbu nebo do Hofu,“ řekla Jana Veselá z Aše. „Nakupování tam vyjde mnohem levněji než u nás a je tam více kvalitního zboží, takže se na otevření kolejí těším,“ usmála se.

Starosta města Aš věří, že trať přivede nejen do Aše více lidí. „Jedná se o významný posun v otázce obnovení tratě. Tímto memorandem byl dán jakýsi příslib českého a německého ministerstva, že se v roce 2013 vlaky na trase Aš Selb znovu rozjedou. Pro nás to znamená zejména rozvoj cestovního ruchu a zlepšení například i cestování za zaměstnáním do německého města Rehau,“ podotkl starosta.

Autor: Jan Buriánek

24.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto

Z letáků za rok zmizela půlka "českých" potravin

Hromadná nehoda kamionů na dálnici D1 u Brna ve směru na Vyškov. Měla tragické následky.
AKTUALIZOVÁNO
21

Hromadná nehoda na D1: zemřel řidič dodávky, za tragédii může stojící kolona

AUTOMIX.CZ

Lidé si utahují ze jména Karoq. Škodě navrhují jiné názvy, třeba Kardiaq a Svejq

Až česká automobilka Škoda představí nástupce kompaktního SUV Yeti, je možné, že už neponese lehce upravené jméno mýtického sněžného muže, ale poněkud zvláštní název Karoq. Ten si škodovka registrovala na patentovém úřadě začátkem března.

Dvě tváře břečťanu

Plevel, nebo požehnání, vítaná výživa, nebo alergizující rostlina. Všechno je v jednom. Něco jiného ovšem platí pro včely a ptactvo nebeské a něco jiného pro lidi.

Na západě Čech může v noci napadnout i několik centimetrů sněhu

Vlnící se studená fronta přinese dnes v noci do Česka déšť, který bude v polohách nad 600 metrů přecházet ve sněžení. Nejvydatnější srážky meteorologové předpovídají pro západ Česka. 

Na Facebooku vysílal vraždu své dcerky. Pak spáchal sebevraždu

Podle thajské policie se mladý muž natáčel při vraždě své dcery a celou událost přenášel živě na sociální síť Facebook. Nakonec si vzal život.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies