VYBERTE SI REGION

Železniční trať z Aše do Selbu se má otevřít v roce 2013

Aš /FOTOGALERIE/ - „Byl nejvyšší čas znovu tuto trať obnovit," řekl Gerd Güttler z Hofu. Reagoval tak na podpis memoranda českého náměstka ministra dopravy Iva Vykydala a bavorského ministra hospodářství, infrastruktury, dopravy a technologie Martina Zeila.

24.4.2012 1
SDÍLEJ:
Fotogalerie
18 fotografií
Český náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal a bavorský ministr hospodářství, infrastruktury, dopravy a technologie Martin Zeil podepsali na hlavním nádraží v německém Hofu memorandum o železničním propojení obcí Aš a Selb.

Český náměstek ministra dopravy Ivo Vykydal a bavorský ministr hospodářství, infrastruktury, dopravy a technologie Martin Zeil podepsali na hlavním nádraží v německém Hofu memorandum o železničním propojení obcí Aš a Selb. Foto: Deník: Jan Buriánek

Akce se týkala obnovení železniční tratě z Aše na Chebsku do Selbu. Ta by měla podle předběžných informací být obnovena již v roce 2013. Náklady na celou rekonstrukci přijdou na české straně na 22,5 milionu korun, na straně německé pak na 13 milionů eur.

Němečtí i čeští občané se znovuotevřením tratě souhlasí. „Město Aš jsem navštívil již mnohokrát. Dokonce tam mám i přítelkyni, za kterou do tohoto města pravidelně jezdím. Vlakem to bude ještě více snazší,“ pokračoval Gerd Güttler. „Jedinou nevýhodou, kterou na této záležitosti vidím, je, že z vlakového nádraží v Aši je to poměrně daleko do centra města,“ posteskl si.

Provoz na trati Aš Selb by měl podle zákonodárců vytvořit konkurenceschopné nabídky pro pravidelnou dojížďku a turistickou dopravu, včetně cestování za obchodem, a zlepšit například i přeshraniční spojení tří mezinárodních letišť v Mnichově, Norimberku a Praze. A to i přesto, že před dvěma lety česká strana uvažovala o úplném odstranění zbývajících kusů kolejnicového svršku na úseku tratě Aš Aš státní hranice. Proti tomu se právě již v minulosti postavila německá strana.

„Osobní doprava zde nebyla provozována od roku 1945,“ řekl již dříve tehdejší mluvčí Ministerstva dopravy České republiky Jakub Ptačinský. „Od roku 1995 přestala sloužit i pro nákladní dopravu. Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) tuto trať navrhla na zrušení z důvodu dlouhodobého neobjednání osobní dopravy ze strany Karlovarského kraje,“ upřesnil Ptačinský.

Následně německé ministerstvo dopravy oslovilo Českou republiku s tím, že by tuto trasu chtělo zprovoznit. „Znovuobnovení tratě je výsledkem spolupráce mezi českým ministerstvem dopravy a Karlovarským krajem a na druhé straně bavorským ministerstvem a bavorskou vládou,“ řekl Ivo Vykydal, náměstek ministra dopravy ČR. „Oběma stranám se povedlo nakonec domluvit, a je tak logické, že tyto záležitosti vyústily ve znovuobnovení tratě,“ upřesnil Vykydal.

„Věřím v to, že koncem roku 2013 bude možné cestovat mezi Aší a Selbem po železnici, tak jak to bylo kdysi dávno v minulosti,“ informoval Vykydal s tím, že česká strana za rekonstrukci zaplatí 22,5 milionu korun a německá pak 13 milionů eur, což je přibližně 325 milionů korun českých.

Na české straně se však rozsáhlé práce dělat nebudou. Zde se koleje v délce 2 kilometrů od Aše jen obnoví pro provoz a vybuduje se zde zabezpečovací zařízení. „Složitější situace nastává na straně německé. Tam se musí vybudovat například přemostění obce Erkehrstreuth, prodloužit železniční nadjezd a mnoho dalšího,“ upřesnil náměstek Vykydal.

Ašští občané se na obnovenou trať už nyní těší. „Určitě budu ráda, když se naskytne příležitost jet vlakem do Selbu nebo do Hofu,“ řekla Jana Veselá z Aše. „Nakupování tam vyjde mnohem levněji než u nás a je tam více kvalitního zboží, takže se na otevření kolejí těším,“ usmála se.

Starosta města Aš věří, že trať přivede nejen do Aše více lidí. „Jedná se o významný posun v otázce obnovení tratě. Tímto memorandem byl dán jakýsi příslib českého a německého ministerstva, že se v roce 2013 vlaky na trase Aš Selb znovu rozjedou. Pro nás to znamená zejména rozvoj cestovního ruchu a zlepšení například i cestování za zaměstnáním do německého města Rehau,“ podotkl starosta.

Autor: Jan Buriánek

24.4.2012 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

AKTUALIZOVÁNO

Norský Barnevernet versus český dědeček. Jiří Pavelka podává v Norsku žalobu

Praha - Do boje s norským Barnevernetem se pustil dědeček dvou chlapců, které úřady v roce 2011 odebraly české matce Evě Michalákové a jejímu manželovi Josefovi. Důvodem mělo být údajné zanedbávání, fyzické týrání a sexuální zneužívání. Podle tamní policie a lékařů se podezření Barnevernu nepotvrdilo. Úřady a následně soudy ale považovaly zjištění za natolik vážná, že děti ponechaly u pěstounů. Dnes devítiletý David a jedenáctiletý Denis žijí odděleně, každý v jiné pěstounské rodině.

Protikuřácký zákon má Kalousek za další regulaci živnostníků

Praha - Předseda opoziční TOP 09 Miroslav Kalousek má dnes schválený protikuřácký zákon za další regulaci podnikání. Novinářům ve Sněmovně řekl, že za normálních okolností by pro normu hlasoval, dnes ale postupoval opačně kvůli tomu, že jde o další z regulačních opatření namířených kabinetem ČSSD, ANO a KDU-ČSL proti živnostníkům. Sněmovní klub jeho strany neměl k hlasování stanoven jednotný postup.

Neomezený tarif za hubičku! Nemocnice dohodla extrémně levné volání

Olomouc – Zaměstnanci Vojenské nemocnice Olomouc mohou telefonovat bez obav o provolané minuty. Vedení nemocnice se totiž podařilo uzavřít s operátorem O2 mimořádně výhodnou smlouvu. 

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies