VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Značka KLASA má zcela nový kabát

Český spotřebitel se stává stále sofistikovanějším a jeho orientace na kvalitu potravin začíná být patrná. S rostoucí kupní silou roste chuť dopřávat si něco dobrého a kvalitního. V posledních pěti letech rostla preference kvalitnějších a „originálních“ potravin a celkově tak poptávka po tradičních, lokálních výrobcích a značkách. Čeští spotřebitelé rádi a často vaří a více jak 35 % z nich se snaží kupovat pouze velmi kvalitní potraviny.

4.4.2009
SDÍLEJ:

TermohrnekFoto: archiv Klasa

Značka KLASA v následujícím období roku 2009 zaměřuje své aktivity novým směrem. Podle hesla „Výjimečná kvalita zaručena“ se snaží spotřebitelům ukázat a naučit je poznávat rozdíly v kvalitě potravin.

Podle průzkumů je značka kvality KLASA v podvědomí více než 80 procent zákazníků, třetina z nich ji pro výjimečnou kvalitu oceněných produktů přímo vyhledává. „Snažíme se zákazníkům ukázat jasná měřítka kvality a vysvětlit jim, proč je nejen důležité, ale i výhodné upřednostňovat při nákupu kvalitní potraviny, označené logem KLASA,“ říká tisková mluvčí Potravinářské komory ČR Dana Večeřová.

„KLASA se za uplynulých téměř pět let určitě se ctí zhostila svého prvotního úkolu, a to zvýšit povědomí veřejnosti o výrobcích, které se od ostatních liší nadstandardní kvalitou,“ uvádí Dana Večeřová a dodává: „Na trhu není žádný jiný nástroj, který by spotřebitele upozorňoval na nadstandardní kvalitu potravinářských výrobků.“

Národní značka kvality KLASA je udělována pouze prověřeným potravinářským výrobkům, které splňují kvalitativní a bezpečnostní kritéria i příslušné normy ČR a EU. Požadavky pro udělení značky KLASA jsou přísnější než běžné hygienické a potravinářské normy. Značka je udělována již šestým rokem a v uplynulém roce získalo tuto certifikaci 130 produktů od 55 výrobců. To dokládá i nadále stoupající zájem o tento certifikát kvality.

Výběr kvalitních produktů

Důležité je maximální přiblížení značky spotřebitelům a podpora kvality potravin oceňováním výjimečných výrobků. V neposlední řadě pak pomoc konečným spotřebitelům s lepším výběrem kvalitních produktů.

Mezi další aktivity značky KLASA se v tomto roce mimo jiné zařadí také připravované veletrhy nebo Road Show KLASA. Na této akci stejně jako v předešlých letech přiblíží spotřebitelům v regionech nabídku kvalitních potravin, které na sobě nesou logo této značky.

KLASA při udělování certifikátu dbá na vysokou úroveň oceňovaných produktů. Kvalita výrobků je následně kontrolována Státní zemědělskou a potravinářskou inspekcí a Státní veterinární správou ČR. Cílem této kontroly kvality je podpora výrobků, které vykazují výjimečné kvalitativní charakteristiky, jež zvyšují jejich přidanou hodnotu a zaručují jedinečnost oproti běžným výrobkům dostupným na trhu. Výsledky výzkumů jasně ukazují rostoucí trend znalosti značky KLASA a především její smysluplnost při prosazování kvalitních potravin v České republice. „KLASA se za uplynulých téměř pět let určitě se ctí zhostila svého prvotního úkolu, a to zvýšit povědomí veřejnosti o výrobcích, které se od ostatních liší nadstandardní kvalitou,“ říká tisková mluvčí.

Kvalita zaručena

Právě proto v tomto období KLASA rozjíždí novou kampaň s názvem „Výjimečná kvalita zaručena“, čímž by chtěla navázat na svou dosavadní činnost. KLASA je unikátní značka výjimečné kvality a mělo by být v zájmu každého nakupujícího, aby to věděl, protože se značkou KLASA může být velmi snadné orientovat se v široké nabídce potravinářských produktů. Spotřebitel se jen těžko vyzná v jednotlivých segmentech potravin. Rozdíly ve výrobě, v ingrediencích a v kvalitě nejsou na první pohled vidět. Proto je tu KLASA, státní garance kvality, která upozorňuje na výjimečné produkty. Z výsledků průzkumu vyplývá, že orientace spotřebitelů na kvalitu potravin je patrná a certifikát kvality působí na konečné spotřebitele kladně.

„Snažíme se podpořit známost značky, ale také dát spotřebitelům důvod takto označené výrobky vyhledávat,“ vysvětluje Večeřová. Inovací prošla také grafika kampaně. Spotřebitelům tak budou představeny nové vizuály, které na první pohled upozorňují na rozdíly potravin.

Produkty vypadají sice stejně, protože odlišnosti ve výrobě a v kvalitě rozhodně nemůže zákazník pouhým okem rozpoznat, a je právě proto je tu KLASA poukazující na výjimečné výrobky. Což jistě ocení zákazníci, kteří raději vybírají dobré a kvalitní potraviny. Nárůst takových zákazníků je v posledních letech evidentní.

Okvalitách produktů s oceněním KLASA budou spotřebitelé informováni také prostřednictvím roadshow, putujících po českých městech. V hypermarketech budou probíhat akce, kde se lidé o rozdílech v potravinách dozví a budou je moci také ochutnat. KLASA neopomíjí ani komunikaci s výrobci, a to jak se stávajícími držiteli certifikátu, tak s těmi potencionálními. A to například formou prezentace výrobků KLASA na různých veletrzích.Národní značka kvality KLASA je udělována pouze prověřeným potravinářským výrobkům, které splňují nadstandardní kvalitativní kritéria i legislativní požadavky ČR a EU.

Příloha byla vyrobena ve spolupráci se značkou KLASA.
Příloha obsahuje i komerční informace.

4.4.2009 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Infografika: Škoda vyrobila miliontý Superb. Připomeňte si příběh vozu

Vlajkové lodi automobilky Škoda se daří skvěle. Nedávno totiž z výrobní linky sjel miliontý Superb.

DOTYK.CZ

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí života současné generace. Ačkoli Facebook ovládá tento trh téměř neomezeně, pořád se objevují nové a nové sítě, které bojují o přežití. A to především mobilními aplikacemi. 

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies