VYBERTE SI REGION

Získat značku kvality KLASA není jednoduché

O tom, co všechno musí firma pro červenomodrobílé logo na obalu udělat, jsme si v předvánočním čase povídali se zástupci dvou z nich.

4.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv SZIF

Janě Kasalové, zastupující Pekařství VALAŠSKÉ FRGÁLY s.r.o. ve Velkých Karlovicích a Petru Müllerovi , zástupci firmy CZ FRUIT jsme položili tři stejné otázky:

1. Váš výrobek je označen značkou kvality potravin KLASA. Bylo těžké nebo složité tuto prestižní značku získat?

2. Co vám červenomodrobílé A na obalu přineslo? Např. větší zájem odběratelů atd…?

3. Budete usilovat o získání certifikátu pro další své výrobky?

Odpovědi byly jednoznačné:

J.K.: 1. Se získáním značky kvality KLASA je spojeno hodně pečlivé práce nejen ve smyslu vysoce kvalitního výrobku, ale i kvalitně zpracované veškeré dokumentace s ním související. Příprava dokumentace k našim 12 výrobkům, které jsme měli v roce 2007 certifikovány jako první z našeho širšího sortimentu, mi zabrala několik týdnů práce. Důležité je především získání certifikátu systému kritických bodů výroby, který je základním kamenem k získání značky KLASA. Ostatní dokumenty, které jsou požadovány k předložení, již nejsou pro zkušeného výrobce potravin takovým oříškem a jejich vypracování se dá s přehledem zvládnout za několik dní. Záleží na počtu výrobků, pro které výrobce značku kvality KLASA žádá.

J.K.: 2. Logo značky kvality KLASA pro nás znamená především vysokou prestiž. Naše výrobky reprezentují kvalitní potraviny v České republice. Stále více našich odběratelů i zákazníků reaguje pozitivně na značku KLASA. Jsou si vědomi, že takto označený výrobek je opakovaně kontrolován a musí trvale splňovat požadavky na vysokou kvalitu.

J.K.: 3. Naše výrobky jsou vyráběny ručně a všechny vychází z historických receptur našeho regionu Valašsko. Nesou v sobě vysokou kvalitu a tradici výroby. Určitě budeme usilovat o získání dalších certifikátů značky kvality KLASA. Naše výrobky si to jistě zaslouží a naši zákazníci si zaslouží kvalitní výrobky, na které je značka kvality KLASA dokáže upozornit.

P.M.: 1. My nejsme typickými výrobci, ale producenty ovoce, kteří se zabývají jeho prodejem. Proto bylo pro nás splnění kritérií značky KLASA v některých případech více specifické. Nedomnívám se však, že bychom museli překonávat nějaké těžkosti.

P.M.: 2. „KLASA“ zvýšila u spotřebitelů zájem o tuzemské produkty a dala jim jistou garanci, že pokud si koupí výrobek s „áčkem“, tak nemohou prohloupit. Navíc se společně s projektem „regionální potravina“ zvyšuje zájem o tuzemské výrobky a podporují se čeští producenti. Díky rozsáhlé mediální kampani se postupně mění chování spotřebitelů, kteří si začínají uvědomovat, že když dají přednost kvalitnímu výrobku z českých surovin, tak tím podpoří tuzemské výrobce a zpracovatele. To platí obecně pro všechny výrobky oceněné „KLASOU“.

P.M.: 3. Uvažujeme o tom.

4.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

Předseda ODS Fiala: Zemanův projev ukázal na jeho sbližování s Babišem

Praha - Projev prezidenta Miloše Zemana ve Sněmovně při projednávání státního rozpočtu ukázal na jeho sbližování s ministrem financí Andrejem Babišem (ANO). Novinářům to dnes řekl předseda opoziční ODS Petr Fiala s tím, že to nepokládá za šťastné pro Česko. Zeman podle Fialy svými závěry popřel některé teze, které sám v projevu přednesl.

Babiš obhajoval rozpočet, dle něj je podstatné, že deficit klesá

Praha - Vicepremiér a ministr financí Andrej Babiš (ANO) před jednáním Sněmovny obhajoval navržený deficit státního rozpočtu na příští rok ve výši 60 miliard korun. Podle něj je podstatné, že se od začátku funkčního období vlády daří deficit postupně snižovat, stejně jako státní dluh. Odmítl také výtky opozice, že je v rozpočtu málo investic.

Devatero originálních adventních trhů

S blížícími se Vánocemi zaplavují náměstí evropských měst stánky s rozmanitými vánočními dárky, dekoracemi i místními specialitami. Ne všechny adventní trhy ale nabízejí tu samou atmosféru. Vánoční atmosféra se dá zažít i za polárním kruhem, pod zemí či na vodě, zjistil hotelový vyhledávač trivago.cz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies