VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Získat značku kvality KLASA není jednoduché

O tom, co všechno musí firma pro červenomodrobílé logo na obalu udělat, jsme si v předvánočním čase povídali se zástupci dvou z nich.

4.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv SZIF

Janě Kasalové, zastupující Pekařství VALAŠSKÉ FRGÁLY s.r.o. ve Velkých Karlovicích a Petru Müllerovi , zástupci firmy CZ FRUIT jsme položili tři stejné otázky:

1. Váš výrobek je označen značkou kvality potravin KLASA. Bylo těžké nebo složité tuto prestižní značku získat?

2. Co vám červenomodrobílé A na obalu přineslo? Např. větší zájem odběratelů atd…?

3. Budete usilovat o získání certifikátu pro další své výrobky?

Odpovědi byly jednoznačné:

J.K.: 1. Se získáním značky kvality KLASA je spojeno hodně pečlivé práce nejen ve smyslu vysoce kvalitního výrobku, ale i kvalitně zpracované veškeré dokumentace s ním související. Příprava dokumentace k našim 12 výrobkům, které jsme měli v roce 2007 certifikovány jako první z našeho širšího sortimentu, mi zabrala několik týdnů práce. Důležité je především získání certifikátu systému kritických bodů výroby, který je základním kamenem k získání značky KLASA. Ostatní dokumenty, které jsou požadovány k předložení, již nejsou pro zkušeného výrobce potravin takovým oříškem a jejich vypracování se dá s přehledem zvládnout za několik dní. Záleží na počtu výrobků, pro které výrobce značku kvality KLASA žádá.

J.K.: 2. Logo značky kvality KLASA pro nás znamená především vysokou prestiž. Naše výrobky reprezentují kvalitní potraviny v České republice. Stále více našich odběratelů i zákazníků reaguje pozitivně na značku KLASA. Jsou si vědomi, že takto označený výrobek je opakovaně kontrolován a musí trvale splňovat požadavky na vysokou kvalitu.

J.K.: 3. Naše výrobky jsou vyráběny ručně a všechny vychází z historických receptur našeho regionu Valašsko. Nesou v sobě vysokou kvalitu a tradici výroby. Určitě budeme usilovat o získání dalších certifikátů značky kvality KLASA. Naše výrobky si to jistě zaslouží a naši zákazníci si zaslouží kvalitní výrobky, na které je značka kvality KLASA dokáže upozornit.

P.M.: 1. My nejsme typickými výrobci, ale producenty ovoce, kteří se zabývají jeho prodejem. Proto bylo pro nás splnění kritérií značky KLASA v některých případech více specifické. Nedomnívám se však, že bychom museli překonávat nějaké těžkosti.

P.M.: 2. „KLASA“ zvýšila u spotřebitelů zájem o tuzemské produkty a dala jim jistou garanci, že pokud si koupí výrobek s „áčkem“, tak nemohou prohloupit. Navíc se společně s projektem „regionální potravina“ zvyšuje zájem o tuzemské výrobky a podporují se čeští producenti. Díky rozsáhlé mediální kampani se postupně mění chování spotřebitelů, kteří si začínají uvědomovat, že když dají přednost kvalitnímu výrobku z českých surovin, tak tím podpoří tuzemské výrobce a zpracovatele. To platí obecně pro všechny výrobky oceněné „KLASOU“.

P.M.: 3. Uvažujeme o tom.

4.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

David Rath.
17 21

Rath posílá prezidenta Zemana k Ústavnímu soudu

Trend, dobře známý například v Budapešti, představil v Brně Marek Fišer pod názvem Kološkopek.
2 3

Do Brna se řítí cyklohospoda. Lidé si vychutnají pivo při šlapání do pedálů

Děti zůstávají v ústavech. Může za to jejich vyšší věk i stávající krize rodiny

V boskovickém dětském domově momentálně žije čtyřiatřicet dětí. Pracovníci navíc čekají na dvě další, které se vrací od pěstounů. Stejně na tom bylo zařízení ústavní výchovy loni. Tak jako další na Vyškovsku i Blanensku potvrzuje celorepublikový fenomén – počet chovanců v ústavech se nedaří snižovat.

150 milionů korun. Tolik pošle Česko na pomoc s migrací

Česko letos pošle do zahraničí na pomoc uprchlíkům a státům čelícím migračním tlakům 150 milionů korun. Ministerstvo vnitro v tiskové zprávě uvedlo, že částku v rámci jeho koncepce pro asistenci uprchlíkům na dnešním jednání schválila vláda. Prvních 40 milionů korun z této částky by mělo jít na obnovu uprchlického tábora Azrak v Jordánsku.

Stánky ve Znojmě jsou prázdné. Trhovkyně: Nechci se učit novoty kvůli EET

Brambory, cibuli, jablka nebo třeba česnek od místních prodejců si mohli obyvatelé Znojma donedávna koupit na stáncích na Masarykově náměstí. Zhruba desítka prodejců zde nabízela zboží každé dopoledne vždy od pondělí do soboty. Nyní zůstala prodejní místa opuštěná, i když na konci března již vždy trhovci bývali na svých místech.

Výuka venku? Většina dětí i rodičů ji vítá

Učit se občas venku na čerstvém vzduchu místo mezi čtyřmi stěnami učeben? K tomu se kloní ve spoustě škol. Však venkovní učebny se dají využít od jara do podzimu. Jenže ne vždy je na jejich vybudování v městské či obecní kase hned dost peněz.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies