Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Získat značku kvality KLASA není jednoduché

O tom, co všechno musí firma pro červenomodrobílé logo na obalu udělat, jsme si v předvánočním čase povídali se zástupci dvou z nich.

4.12.2010
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: archiv SZIF

Janě Kasalové, zastupující Pekařství VALAŠSKÉ FRGÁLY s.r.o. ve Velkých Karlovicích a Petru Müllerovi , zástupci firmy CZ FRUIT jsme položili tři stejné otázky:

1. Váš výrobek je označen značkou kvality potravin KLASA. Bylo těžké nebo složité tuto prestižní značku získat?

2. Co vám červenomodrobílé A na obalu přineslo? Např. větší zájem odběratelů atd…?

3. Budete usilovat o získání certifikátu pro další své výrobky?

Odpovědi byly jednoznačné:

J.K.: 1. Se získáním značky kvality KLASA je spojeno hodně pečlivé práce nejen ve smyslu vysoce kvalitního výrobku, ale i kvalitně zpracované veškeré dokumentace s ním související. Příprava dokumentace k našim 12 výrobkům, které jsme měli v roce 2007 certifikovány jako první z našeho širšího sortimentu, mi zabrala několik týdnů práce. Důležité je především získání certifikátu systému kritických bodů výroby, který je základním kamenem k získání značky KLASA. Ostatní dokumenty, které jsou požadovány k předložení, již nejsou pro zkušeného výrobce potravin takovým oříškem a jejich vypracování se dá s přehledem zvládnout za několik dní. Záleží na počtu výrobků, pro které výrobce značku kvality KLASA žádá.

J.K.: 2. Logo značky kvality KLASA pro nás znamená především vysokou prestiž. Naše výrobky reprezentují kvalitní potraviny v České republice. Stále více našich odběratelů i zákazníků reaguje pozitivně na značku KLASA. Jsou si vědomi, že takto označený výrobek je opakovaně kontrolován a musí trvale splňovat požadavky na vysokou kvalitu.

J.K.: 3. Naše výrobky jsou vyráběny ručně a všechny vychází z historických receptur našeho regionu Valašsko. Nesou v sobě vysokou kvalitu a tradici výroby. Určitě budeme usilovat o získání dalších certifikátů značky kvality KLASA. Naše výrobky si to jistě zaslouží a naši zákazníci si zaslouží kvalitní výrobky, na které je značka kvality KLASA dokáže upozornit.

P.M.: 1. My nejsme typickými výrobci, ale producenty ovoce, kteří se zabývají jeho prodejem. Proto bylo pro nás splnění kritérií značky KLASA v některých případech více specifické. Nedomnívám se však, že bychom museli překonávat nějaké těžkosti.

P.M.: 2. „KLASA“ zvýšila u spotřebitelů zájem o tuzemské produkty a dala jim jistou garanci, že pokud si koupí výrobek s „áčkem“, tak nemohou prohloupit. Navíc se společně s projektem „regionální potravina“ zvyšuje zájem o tuzemské výrobky a podporují se čeští producenti. Díky rozsáhlé mediální kampani se postupně mění chování spotřebitelů, kteří si začínají uvědomovat, že když dají přednost kvalitnímu výrobku z českých surovin, tak tím podpoří tuzemské výrobce a zpracovatele. To platí obecně pro všechny výrobky oceněné „KLASOU“.

P.M.: 3. Uvažujeme o tom.

4.12.2010 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

V rohovém rodinném domě na ulici Metodějova ve Starém Městě se v pátek 28. července ozývala střelba. Proti šedesátiletému muži musela zakročit zásahová jednotka policistů.
5

Ve Starém Městě střílel muž, zadržela ho zásahovka

Útok nožem v hamburském supermarketu
3 5

Útok 50centimetrovým nožem v Hamburku oživil ostrou debatu o uprchlících

Ve Starém Městě střílel muž, zadržela ho zásahovka

Dramatické okamžiky se v pátek 28. července v podvečer odehrály ve Starém Městě u Uherského Hradiště. V jednom z rodinných domů se střílelo. Při zásahu policie nebyl nikdo zraněn.

Německé ženy zase rodí. Počet bezdětných stagnuje nebo klesá

Dlouhodobý trend, který trápil Spolkovou republiku, kdy přibývalo bezdětných žen, se zřejmě zastavil. Německé ženy zase začaly rodit, stoupl i počet matek-vysokoškolaček. Po téměř třiceti letech od sjednocení dvou německých států zaznamenali Němci opět zvýšenou porodnost.

DOTYK.CZ

Dandy – umělecké dílo „Já“

Potřeba „být svůj“ a zároveň strach z toho, aby se člověk neocitl stranou své doby – tenhle vnitřní svár, který s chutí podporují média a reklama, dnes prožívá kdekdo. Snaha o výlučnost, která u hipsterů dospěla k takřka předpisovému vzhledu, není nová a trochu připomíná myšlenku dandysmu. Ta byla však mnohem silnější a zásadně odlišná.

Pět jeskyní, 25 milionů návštěvníků. Moravský kras láká stále víc turistů

/FOTOGALERIE/ Úlek a poté radost. Taková byla reakce pětadvacetimilionté návštěvnice Moravského krasu. Zdeňka Richterová z obce Mokrá-Horákov přijela v pátek do jeskyně Balcarkas vnoučaty a manželem.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení