Ano, zlepšit financování škol je nesmírně důležité. Podfinancování některých škol je děsivé, totální absence lidí, kteří se starají o školu, její chod i žáky samotné je vedle mizerných platů důvodem, proč se do škol učitelé nehrnou. Snaha paní ministryně prosadit tento zákon je proto pochopitelná a svým způsobem i sympatická. Jen by to nemělo být za cenu, o které možná ani netušíme, jak vysoká bude!
Čtěte také: ANALÝZA: Dalších pět let se Zemanem může českou společnost zcela proměnit
Námitky proti tomu, že bychom měli nejdříve matematiku učit smysluplně, tedy tak aby rozvíjela opravdovou matematickou gramotnost, tak, aby byla pro studenty opravdovým přínosem, upozorňování na naprostý nedostatek učitelů matematiky v našich školách, pochybnosti o správnosti motivace žáků hrozbou maturity, odbyla paní ministryně rázně a nekompromisně. Všechno bude! Máme na to dost času, za čtyři, pět let všechno změníme…
A co když ne? Co když příští vláda bude mít jiné priority než školství, co když přijde ministr s jiným názorem, co když matikáři i nadále budou utíkat ze škol do bank? Budeme maturitu z matematiky zase odkládat? Budeme licitovat, na kterých školách matematika ano a kde ne? Budeme s němým úžasem sledovat, jak tisíce středoškoláků odcházejí ze škol s nedokončeným vzděláním…
Ano, zákonodárci rozhodli jednoznačně. Je to jejich právo, je to ale i jejich zodpovědnost. Protože právě rozhodli o tom, že maturita z matematiky je nezbytná pro všechny – strojaře, gymnazisty, ošetřovatele koní i kuchaře!
Nepřehlédněte: Pohledem Stanislava Šulce: Babišismus s lidskou tváří
Jiří Růžička, senátor (TOP 09) a ředitel gymnázia Jana Keplera