Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Silnice letos za mrazu trpěly. Cestáři odhadují první škody

Jihlavsko - Letošní zima opět neblaze zaúřadovala na silnicích a její následky nyní komplikují život řidičům. Opravy začnou příští měsíc.

15.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Slávka Petráková

Správci komunikací a technické služby nyní začínají sčítat škody, které napáchal mráz 
a sněhová kalamita. V Jihlavě mají po zimě slíbeno deset 
milionů korun.

Krajská správa a údržba silnic Vysočiny (KSÚS) hodnotí letošní zimu z hlediska náročnosti zimní údržby jako průměrnou až podprůměrnou. Podle provozního náměstka KSÚS Jiřího Kašpárka přesto budou škody po letošní zimě vysoké. „Na přelomu roku pršelo a následně přišly neobvykle vysoké mrazy, a většina vedlejších silnic nebyla krytá vrstvou zmrzlého ledu a sněhem,“ odůvodnil prvotní odhady škod Kašpárek.

V krátkém období kalamity byly navíc také částečně poškozeny směrové sloupky 
a dopravní značky. „Nyní, 
v předjarním období dochází ke škodám na krajnicích vozovek. Těžká nákladní auta likvidují krajnice především na vnitřním oblouku zatáček,“ doplnil Kašpárek ke škodám, které se nyní nejčastěji na silnicích objevují.

Mezi nejhorší úseky silnic, kde se často tvoří výtluky, patří na Jihlavsku silnice druhých tříd mezi Telčí a Novou Říší, průtah Přísekou, Třeští 
a silnice mezi Hubenovem 
a Dušejovem. Na silnicích třetích tříd se problémy týkají úseku mezi Plandry a Vyskytnou a mezi Lukami nad Jihlavou a Kamenicí.

„Tam, kde to dovolily povětrnostní podmínky, jsme už výtluky opravili v průběhu zimy,“ dodal Kašpárek.

Ani silnice v krajském městě nezůstaly po zimě bez újmy. Služby města Jihlavy (SMJ) budou ve spolupráci s odborem dopravy magistrátu do konce měsíce vytipovávat silnice a chodníky, které jsou po zimě v nejhorším stavu. Město přislíbilo na jejich opravu 
z rozpočtu deset milionů korun. „Pokud se peníze najdou, tak by se chodci mohli dočkat nových chodníků na ulicích 
v centru města,“ podotkl tiskový mluvčí SMJ Martin Málek. Týkat by se to mělo především ulic Brněnské, Židovské, Hradební a Čajkovského.

Nejhorší výtluky, které se 
v Jihlavě po období silných mrazů objevily, jsou už z osmdesáti procent spravené. Klasické opravy začnou ale od dubna, po ukončení zimní údržby. „Otázkou zůstává, co se nakonec za přislíbených deset milionů podaří opravit,“ uvedl Málek. Podle toho, jak to nakonec dopadne s financemi, budou SMJ plánovat větší opravy a pokládání nových vrstev na silnice. Nový „mikrokoberec“ nejspíš letos dostanou komunikace v Seifertově a Sokolovské ulici.

Autor: Jana Kodysová

15.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Pohřešované dívky
AKTUALIZOVÁNO

Policie díky všímavým lidem našla obě zmizelá děvčátka

Slávistický kotel
7

Cizinci v Česku? Sparta je v klidu, Slavia má problém

Ceny chat a chalup vystřelily vzhůru. Za rok se zvýšily o téměř 200 tisíc korun

/INTERAKTIVNÍ INFOGRAFIKA/ Domek se zahradou vhodný k rekreaci seženete v průměru za 1,3 milionu korun.

Andrzej Duda podepsal jeden ze sporných zákonů polské soudní reformy

Polský prezident Andrzej Duda podepsal zbývající z trojice nedávno parlamentem schválených zákonů, které jsou součástí reformy polské justice. Tu kritizovala Evropská unie i domácí opozice.

Pohledem Stanislava Šulce: Oč jde v Polsku

V souvislosti s Polskem se v posledních dnech vypráví několik příběhů. Jeden vykresluje skvělou hrdou zemi, která si dělá doma pořádek a zlá Evropská unie jí při tom hází byrokratické klacky pod nohy. A v ulicích stojí desítky tisíc lidí, kteří vládní stranu Právo a spravedlnost (PiS) nevolili, tedy jsou menšinou populace a sice můžou demonstrovat, ale jejich požadavky jsou tak nějak nepodstatné.

Německé automobilky soupeřily jen naoko, hrozí jim miliardové pokuty

Místo větších nádrží adBlue na močovinu, která částečně eliminuje škodliviny vycházející z dieselových motorů, se němečtí výrobci soustředili na to, aby jejich auta měla větší zavazadlový prostor pro golfové hole zákazníků nebo více místa pro hi-fi aparatury. Jak se ukazuje, na obalamucení kontrol emisí nebo v logistice a nákupu surovin tajně spolupracovaly značky, které si na první pohled na trhu nelítostně konkurují. A to po dlouhou dobu, už od začátku 90. let minulého století.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení