VYBERTE SI REGION

Silnice letos za mrazu trpěly. Cestáři odhadují první škody

Jihlavsko - Letošní zima opět neblaze zaúřadovala na silnicích a její následky nyní komplikují život řidičům. Opravy začnou příští měsíc.

15.3.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: Slávka Petráková

Správci komunikací a technické služby nyní začínají sčítat škody, které napáchal mráz 
a sněhová kalamita. V Jihlavě mají po zimě slíbeno deset 
milionů korun.

Krajská správa a údržba silnic Vysočiny (KSÚS) hodnotí letošní zimu z hlediska náročnosti zimní údržby jako průměrnou až podprůměrnou. Podle provozního náměstka KSÚS Jiřího Kašpárka přesto budou škody po letošní zimě vysoké. „Na přelomu roku pršelo a následně přišly neobvykle vysoké mrazy, a většina vedlejších silnic nebyla krytá vrstvou zmrzlého ledu a sněhem,“ odůvodnil prvotní odhady škod Kašpárek.

V krátkém období kalamity byly navíc také částečně poškozeny směrové sloupky 
a dopravní značky. „Nyní, 
v předjarním období dochází ke škodám na krajnicích vozovek. Těžká nákladní auta likvidují krajnice především na vnitřním oblouku zatáček,“ doplnil Kašpárek ke škodám, které se nyní nejčastěji na silnicích objevují.

Mezi nejhorší úseky silnic, kde se často tvoří výtluky, patří na Jihlavsku silnice druhých tříd mezi Telčí a Novou Říší, průtah Přísekou, Třeští 
a silnice mezi Hubenovem 
a Dušejovem. Na silnicích třetích tříd se problémy týkají úseku mezi Plandry a Vyskytnou a mezi Lukami nad Jihlavou a Kamenicí.

„Tam, kde to dovolily povětrnostní podmínky, jsme už výtluky opravili v průběhu zimy,“ dodal Kašpárek.

Ani silnice v krajském městě nezůstaly po zimě bez újmy. Služby města Jihlavy (SMJ) budou ve spolupráci s odborem dopravy magistrátu do konce měsíce vytipovávat silnice a chodníky, které jsou po zimě v nejhorším stavu. Město přislíbilo na jejich opravu 
z rozpočtu deset milionů korun. „Pokud se peníze najdou, tak by se chodci mohli dočkat nových chodníků na ulicích 
v centru města,“ podotkl tiskový mluvčí SMJ Martin Málek. Týkat by se to mělo především ulic Brněnské, Židovské, Hradební a Čajkovského.

Nejhorší výtluky, které se 
v Jihlavě po období silných mrazů objevily, jsou už z osmdesáti procent spravené. Klasické opravy začnou ale od dubna, po ukončení zimní údržby. „Otázkou zůstává, co se nakonec za přislíbených deset milionů podaří opravit,“ uvedl Málek. Podle toho, jak to nakonec dopadne s financemi, budou SMJ plánovat větší opravy a pokládání nových vrstev na silnice. Nový „mikrokoberec“ nejspíš letos dostanou komunikace v Seifertově a Sokolovské ulici.

Autor: Jana Kodysová

15.3.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies