VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boris Čajánek: Snažíme se na věci dívat novýma očima

Jindřichův Hradec, Pelhřimovsko – Změny ve vedení akciové společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), které opustil Jan Šatava, vyvolaly řadu otázek ohledně budoucnosti dopravy na úzkokolejce.

30.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Nový předseda představenstva Boris Čajánek v rozhovoru pro Deník ujišťuje, že prioritou na obou tratích úzkokolejky je  dopravní obslužnost regionu.

Hovoří se o tom, že jste se rozcházeli v názorech s dnes již bývalým ředitelem a předsedou představenstva Janem Šatavou. V čem?
Základní rozpor byl v dalším směrování společnosti. Jan  Šatava předpokládal, že JHMD bude s úzkokolejkou provozovat i jiné tratě. Názor většiny akcionářů však upřednostňuje uskutečnit  tyto projekty v dceřiných společnostech JHMD. Nechceme jimi ohrozit stabilitu úzkokolejky. Vážíme si práce, kterou pro společnost pan Šatava vykonal. Vnímáme, že inženýr  Šatava se cítil a vystupoval jako majitel úzkokolejky. Ale jejím vlastníkem  od roku 1998 je akciová společnost. Pokud pan Šatava chce podnikat v oblasti železniční dopravy mimo JHMD,  nebudeme mu v tom bránit. Společnost nemůže stát a padat s jednou osobou.

Lidé v regionu, a to nejenom Jindřichohradecka, ale i Pelhřimovska nyní mají obavy o osud úzkokolejky. Jaké jsou do budoucna záměry v provozování osobní dopravy na obou tratích?
Základním úkolem společnosti je dopravní obslužnost na obou tratích, obrataňské i novobystřické. V současné době pracujeme na projektu modernizace motorových jednotek s cílem nabídnout cestujícím vyšší komfort. To je v současné době náš největší investiční záměr.

Chystáte nějaké změny či opravy na obrataňské trati?
V letošním roce chystáme v úseku u Kamenice nad Lipou výstavbu dvou chráněných přejezdů se zabezpečovacím zařízením a signalizací. Tato investice jistě přispěje k bezpečnosti provozu na silnicích a v neposledním ke zvýšení dopravní rychlosti na trati.

Na Pelhřimovsku se proslýchá, že bude omezen provoz depa v Kamenici nad Lipou, mluví se i o propouštění. Jaké tedy jsou záměry nového vedení z hlediska jednotlivých provozů a v oblasti personální otázky?
Provoz kamenického depa využívala v minulosti zejména společnost Družstvo Rekova. Tato firma však nikdy žádné zaměstnance neměla. V letošním roce jsme tuto firmu koupili a tím jsme vyřešili část problémů z minulosti. Máme naopak zájem o rozšíření provozu depa v Kamenici. Do budoucna si totiž chceme maximum práce při opravách vlakových souprav zajišťovat  sami.

Jak hodláte spolupracovat s vedeními jednotlivých měst a obcí na Pelhřimovsku, kterými úzkokolejka vede? Někteří představitelé měst byli po vašem nástupu do funkce poněkud rozpačití z toho, že je nikdo o změně vedení neinformoval.
Už jsem se sešel s některými starosty a vysvětlil jim situaci, ve které se společnost v současné době nachází. Hovořili jsme o tom, že se jedná o vnitřní změny ve společnosti v souvislosti s odchodem pana Šatavy z vedení. V průběhu loňského roku dozorčí rada zjistila u Jana Šatavy flagrantní porušení zákazu konkurence. Uvedené chování poškozovalo společnost v samém základu, akcionářům nezbylo než na situaci adekvátně reagovat. Změny ve vedení společnosti se v určité míře projevily i ve vnitřním chodu společnosti.Ale situace se již stabilizovala.

Pomyslným pilířem úzkokolejky jsou parní vlaky, které do regionu ročně lákají velké množství turistů. Jak to bude do budoucna vypadat s párou a se speciálními jízdami?
Parní vlaky k úzkokolejce neodmyslitelně patří, stejně tak speciální jízdy. Naši společnost vnímáme jako určitý turistický fenomén celého Jindřichohradecka i Pelhřimovska. V budoucnu i v této oblasti předpokládáme zlepšení a rozšíření služeb. V současné době zpracováváme nový koncept, kterým bychom chtěli návštěvníky v letní sezoně oslovit. Snažíme se na spoustu věcí podívat novýma očima a doufáme, že cestující a turisté budou se změnami spokojeni.

Autor: Lenka Novotná, Nela Kyselová

30.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Dětská skupina. Ilustrační foto.
14

Dvouleté děti nejsou do školek zralé. Potřebují individuální péči

Konvoj vozidel armády USA na dálnici D5 nedaleko Plzně.
AKTUALIZOVÁNO
10 32

Vojenský konvoj dnes opustí ČR. Před kasárnymi zasahovala policie

AUTOMIX.CZ

Zapomenuté české automobilky: Wikov nabízel luxus, zaujal i první "kapkou"

Tatru a Škodu zná v naší zemi každý. Jsou tu ale i další, méně známé automobilky, mezi které spadá například Wikov. Strojírenský podnik původně vyrábějící zemědělské stroje vdechnul život vozům, kterým se dnes přezdívá „československý Rolls-Royce".

Ministryně Valachová: Škola musí zveřejnit přijatého žáka s nejhorším výsledkem

Střední školy budou muset v rámci jednotných přijímacích zkoušek anonymně zveřejnit skóre přijatého žáka s nejhoršími výsledky testů. V pořadu Partie televize Prima to dnes řekla ministryně školství Kateřina Valachová (ČSSD). Podle ní to bude ukazatel kvality dané školy pro rodiče a zájemce o studium. Jednotné přijímací zkoušky se letos plošně konají poprvé, a to na maturitní obory středních škol.

Kvůli EET nemají kamberští prodejnu potravin

Závažný problém řeší aktuálně již měsíc obec Kamberk. Obyvatelé této vsi nemají, kde v obci nakoupit základní potraviny. Provozovatelka krámku na konci února skončila. Nechtěla kupovat drahou pokladnu pro EET.

Zvoník Ladislav Leksa: Změna času je proti přírodě

/ROZHOVOR/ V noci na neděli se mění čas ze zimního na letní. Kdo by si myslel, že všechny kostelní hodiny potřebují při změně času ručně seřídit, ten by se mýlil. Hodiny v klášterním kostele sv. Josefa v Obořišti má na starosti místní řemeslník a také zvoník Ladislav Leksa. Už zhruba sedm let na nich přesný čas řídí družice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies