VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boris Čajánek: Snažíme se na věci dívat novýma očima

Jindřichův Hradec, Pelhřimovsko – Změny ve vedení akciové společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), které opustil Jan Šatava, vyvolaly řadu otázek ohledně budoucnosti dopravy na úzkokolejce.

30.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Nový předseda představenstva Boris Čajánek v rozhovoru pro Deník ujišťuje, že prioritou na obou tratích úzkokolejky je  dopravní obslužnost regionu.

Hovoří se o tom, že jste se rozcházeli v názorech s dnes již bývalým ředitelem a předsedou představenstva Janem Šatavou. V čem?
Základní rozpor byl v dalším směrování společnosti. Jan  Šatava předpokládal, že JHMD bude s úzkokolejkou provozovat i jiné tratě. Názor většiny akcionářů však upřednostňuje uskutečnit  tyto projekty v dceřiných společnostech JHMD. Nechceme jimi ohrozit stabilitu úzkokolejky. Vážíme si práce, kterou pro společnost pan Šatava vykonal. Vnímáme, že inženýr  Šatava se cítil a vystupoval jako majitel úzkokolejky. Ale jejím vlastníkem  od roku 1998 je akciová společnost. Pokud pan Šatava chce podnikat v oblasti železniční dopravy mimo JHMD,  nebudeme mu v tom bránit. Společnost nemůže stát a padat s jednou osobou.

Lidé v regionu, a to nejenom Jindřichohradecka, ale i Pelhřimovska nyní mají obavy o osud úzkokolejky. Jaké jsou do budoucna záměry v provozování osobní dopravy na obou tratích?
Základním úkolem společnosti je dopravní obslužnost na obou tratích, obrataňské i novobystřické. V současné době pracujeme na projektu modernizace motorových jednotek s cílem nabídnout cestujícím vyšší komfort. To je v současné době náš největší investiční záměr.

Chystáte nějaké změny či opravy na obrataňské trati?
V letošním roce chystáme v úseku u Kamenice nad Lipou výstavbu dvou chráněných přejezdů se zabezpečovacím zařízením a signalizací. Tato investice jistě přispěje k bezpečnosti provozu na silnicích a v neposledním ke zvýšení dopravní rychlosti na trati.

Na Pelhřimovsku se proslýchá, že bude omezen provoz depa v Kamenici nad Lipou, mluví se i o propouštění. Jaké tedy jsou záměry nového vedení z hlediska jednotlivých provozů a v oblasti personální otázky?
Provoz kamenického depa využívala v minulosti zejména společnost Družstvo Rekova. Tato firma však nikdy žádné zaměstnance neměla. V letošním roce jsme tuto firmu koupili a tím jsme vyřešili část problémů z minulosti. Máme naopak zájem o rozšíření provozu depa v Kamenici. Do budoucna si totiž chceme maximum práce při opravách vlakových souprav zajišťovat  sami.

Jak hodláte spolupracovat s vedeními jednotlivých měst a obcí na Pelhřimovsku, kterými úzkokolejka vede? Někteří představitelé měst byli po vašem nástupu do funkce poněkud rozpačití z toho, že je nikdo o změně vedení neinformoval.
Už jsem se sešel s některými starosty a vysvětlil jim situaci, ve které se společnost v současné době nachází. Hovořili jsme o tom, že se jedná o vnitřní změny ve společnosti v souvislosti s odchodem pana Šatavy z vedení. V průběhu loňského roku dozorčí rada zjistila u Jana Šatavy flagrantní porušení zákazu konkurence. Uvedené chování poškozovalo společnost v samém základu, akcionářům nezbylo než na situaci adekvátně reagovat. Změny ve vedení společnosti se v určité míře projevily i ve vnitřním chodu společnosti.Ale situace se již stabilizovala.

Pomyslným pilířem úzkokolejky jsou parní vlaky, které do regionu ročně lákají velké množství turistů. Jak to bude do budoucna vypadat s párou a se speciálními jízdami?
Parní vlaky k úzkokolejce neodmyslitelně patří, stejně tak speciální jízdy. Naši společnost vnímáme jako určitý turistický fenomén celého Jindřichohradecka i Pelhřimovska. V budoucnu i v této oblasti předpokládáme zlepšení a rozšíření služeb. V současné době zpracováváme nový koncept, kterým bychom chtěli návštěvníky v letní sezoně oslovit. Snažíme se na spoustu věcí podívat novýma očima a doufáme, že cestující a turisté budou se změnami spokojeni.

Autor: Lenka Novotná, Nela Kyselová

30.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
8 5

Ukrajina hlásí kybernetický útok, hackeři napadli banky, úřady, firmy i poštu

Antonín Panenka.
9

Český fotbal? Situace není dobrá, říká Antonín Panenka

AUTOMIX.CZ

Teď umřu... Richard Hammond se konečně vyjádřil k nehodě, co přesně se stalo?

Jsou to už více než dva týdny, co moderátor Richard Hammond ošklivě boural ve Švýcarsku s elektromobilem Rimac Concept One. Na konci vrchařské trati vyletěl ze silnice, a urazil 300 metrů dolů z kopce, než se auto zastavilo a shořelo.

Ostatky Horákové jsou 67 let po její popravě stále neznámo kde

Ani 67 let po justiční vraždě právničky Milady Horákové není zřejmé, jak komunistický režim naložil s jejími ostatky.

Brusel udělil Googlu rekordní pokutu, gigant musí zaplatit 63 miliard

Evropská komise potrestala americký internetový gigant za zneužití dominantního postavení na trhu. Google musí zaplatit rekordní pokutu ve výši 2,42 miliardy eur (63,6 miliard korun) za to, že ve svém vyhledávači blokoval produkty konkurečních firem. Jednalo se o služby spojené s porovnáváním obchodních nabídek.  

Konec sporné výstavy? Radnice má „v rukávu" právní posudek

Spor o expozici Body The Exhibition vystavující mrtvá těla spěje k rozuzlení. Vedení Prahy 7 získalo právní analýzu, která by mohla přesvědčit policii o nevhodnosti výstavy.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies