VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Boris Čajánek: Snažíme se na věci dívat novýma očima

Jindřichův Hradec, Pelhřimovsko – Změny ve vedení akciové společnosti Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD), které opustil Jan Šatava, vyvolaly řadu otázek ohledně budoucnosti dopravy na úzkokolejce.

30.4.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační fotoFoto: DENÍK/Tomáš Kubelka

Nový předseda představenstva Boris Čajánek v rozhovoru pro Deník ujišťuje, že prioritou na obou tratích úzkokolejky je  dopravní obslužnost regionu.

Hovoří se o tom, že jste se rozcházeli v názorech s dnes již bývalým ředitelem a předsedou představenstva Janem Šatavou. V čem?
Základní rozpor byl v dalším směrování společnosti. Jan  Šatava předpokládal, že JHMD bude s úzkokolejkou provozovat i jiné tratě. Názor většiny akcionářů však upřednostňuje uskutečnit  tyto projekty v dceřiných společnostech JHMD. Nechceme jimi ohrozit stabilitu úzkokolejky. Vážíme si práce, kterou pro společnost pan Šatava vykonal. Vnímáme, že inženýr  Šatava se cítil a vystupoval jako majitel úzkokolejky. Ale jejím vlastníkem  od roku 1998 je akciová společnost. Pokud pan Šatava chce podnikat v oblasti železniční dopravy mimo JHMD,  nebudeme mu v tom bránit. Společnost nemůže stát a padat s jednou osobou.

Lidé v regionu, a to nejenom Jindřichohradecka, ale i Pelhřimovska nyní mají obavy o osud úzkokolejky. Jaké jsou do budoucna záměry v provozování osobní dopravy na obou tratích?
Základním úkolem společnosti je dopravní obslužnost na obou tratích, obrataňské i novobystřické. V současné době pracujeme na projektu modernizace motorových jednotek s cílem nabídnout cestujícím vyšší komfort. To je v současné době náš největší investiční záměr.

Chystáte nějaké změny či opravy na obrataňské trati?
V letošním roce chystáme v úseku u Kamenice nad Lipou výstavbu dvou chráněných přejezdů se zabezpečovacím zařízením a signalizací. Tato investice jistě přispěje k bezpečnosti provozu na silnicích a v neposledním ke zvýšení dopravní rychlosti na trati.

Na Pelhřimovsku se proslýchá, že bude omezen provoz depa v Kamenici nad Lipou, mluví se i o propouštění. Jaké tedy jsou záměry nového vedení z hlediska jednotlivých provozů a v oblasti personální otázky?
Provoz kamenického depa využívala v minulosti zejména společnost Družstvo Rekova. Tato firma však nikdy žádné zaměstnance neměla. V letošním roce jsme tuto firmu koupili a tím jsme vyřešili část problémů z minulosti. Máme naopak zájem o rozšíření provozu depa v Kamenici. Do budoucna si totiž chceme maximum práce při opravách vlakových souprav zajišťovat  sami.

Jak hodláte spolupracovat s vedeními jednotlivých měst a obcí na Pelhřimovsku, kterými úzkokolejka vede? Někteří představitelé měst byli po vašem nástupu do funkce poněkud rozpačití z toho, že je nikdo o změně vedení neinformoval.
Už jsem se sešel s některými starosty a vysvětlil jim situaci, ve které se společnost v současné době nachází. Hovořili jsme o tom, že se jedná o vnitřní změny ve společnosti v souvislosti s odchodem pana Šatavy z vedení. V průběhu loňského roku dozorčí rada zjistila u Jana Šatavy flagrantní porušení zákazu konkurence. Uvedené chování poškozovalo společnost v samém základu, akcionářům nezbylo než na situaci adekvátně reagovat. Změny ve vedení společnosti se v určité míře projevily i ve vnitřním chodu společnosti.Ale situace se již stabilizovala.

Pomyslným pilířem úzkokolejky jsou parní vlaky, které do regionu ročně lákají velké množství turistů. Jak to bude do budoucna vypadat s párou a se speciálními jízdami?
Parní vlaky k úzkokolejce neodmyslitelně patří, stejně tak speciální jízdy. Naši společnost vnímáme jako určitý turistický fenomén celého Jindřichohradecka i Pelhřimovska. V budoucnu i v této oblasti předpokládáme zlepšení a rozšíření služeb. V současné době zpracováváme nový koncept, kterým bychom chtěli návštěvníky v letní sezoně oslovit. Snažíme se na spoustu věcí podívat novýma očima a doufáme, že cestující a turisté budou se změnami spokojeni.

Autor: Lenka Novotná, Nela Kyselová

30.4.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
7

Dětský praktik jako obor vzdělání? Vláda návrh ODS zřejmě odmítne

Letecká společnost Emirates provozuje nejvíce typů letadla Airbus A380
21

Do největšího dopravního letadla udeřil v Praze blesk, lidé čekali na náhradní

Papež František vyzývá: Urovnejte korejskou krizi, nebo nás válka zničí

Cestou z Egypta poskytl papež František rozhovor novinářům, ve kterém navrhl, aby se řešení krize na Korejském poloostrově ujali prostředníci. Hovořil o možnosti, že by jím mohlo být Norsko.

DOTYK.CZ

Sociální sítě budoucnosti? Hodně obrázků, málo textu

Sociální sítě jsou neodmyslitelnou součástí života současné generace. Ačkoli Facebook ovládá tento trh téměř neomezeně, pořád se objevují nové a nové sítě, které bojují o přežití. A to především mobilními aplikacemi. 

Parádní box. Wembley vidělo porážku Klička, těžké váze vládne Joshua

/VIDEO/ Fanoušci boxu se dočkali. Na slavném stadionu Wembley došlo k dlouho očekávanému souboji mezi Vladimirem Kličkem a Anthonym Joshuou. Novým králem těžké váhy v profesionálním ringu se nakonec stal Brit, který slavného jednačtyřicetiletého Ukrajince porazil technickým K.O v jedenáctém kole.

AKTUALIZOVÁNO

Dvě nehody na D1: šest nabouraných vozidel a šest zraněných

Dvě hodiny zůstali v neděli na dálnici D1 stát řidiči, kteří se rozhodli pro noční cestu do Prahy nebo Brna. Na 169. kilometru ve směru na Prahu dodávka sjela do svodidel a otočila se na bok. Při havárii, která se stala před tři čtvrtě na čtyři ráno, se zranilo šest cizinců. Událost omezila provoz v obou směrech dálnice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies