Nový předseda představenstva Boris Čajánek v rozhovoru pro Deník ujišťuje, že prioritou na obou tratích úzkokolejky je  dopravní obslužnost regionu.

Hovoří se o tom, že jste se rozcházeli v názorech s dnes již bývalým ředitelem a předsedou představenstva Janem Šatavou. V čem?
Základní rozpor byl v dalším směrování společnosti. Jan  Šatava předpokládal, že JHMD bude s úzkokolejkou provozovat i jiné tratě. Názor většiny akcionářů však upřednostňuje uskutečnit  tyto projekty v dceřiných společnostech JHMD. Nechceme jimi ohrozit stabilitu úzkokolejky. Vážíme si práce, kterou pro společnost pan Šatava vykonal. Vnímáme, že inženýr  Šatava se cítil a vystupoval jako majitel úzkokolejky. Ale jejím vlastníkem  od roku 1998 je akciová společnost. Pokud pan Šatava chce podnikat v oblasti železniční dopravy mimo JHMD,  nebudeme mu v tom bránit. Společnost nemůže stát a padat s jednou osobou.

Lidé v regionu, a to nejenom Jindřichohradecka, ale i Pelhřimovska nyní mají obavy o osud úzkokolejky. Jaké jsou do budoucna záměry v provozování osobní dopravy na obou tratích?
Základním úkolem společnosti je dopravní obslužnost na obou tratích, obrataňské i novobystřické. V současné době pracujeme na projektu modernizace motorových jednotek s cílem nabídnout cestujícím vyšší komfort. To je v současné době náš největší investiční záměr.

Chystáte nějaké změny či opravy na obrataňské trati?
V letošním roce chystáme v úseku u Kamenice nad Lipou výstavbu dvou chráněných přejezdů se zabezpečovacím zařízením a signalizací. Tato investice jistě přispěje k bezpečnosti provozu na silnicích a v neposledním ke zvýšení dopravní rychlosti na trati.

Na Pelhřimovsku se proslýchá, že bude omezen provoz depa v Kamenici nad Lipou, mluví se i o propouštění. Jaké tedy jsou záměry nového vedení z hlediska jednotlivých provozů a v oblasti personální otázky?
Provoz kamenického depa využívala v minulosti zejména společnost Družstvo Rekova. Tato firma však nikdy žádné zaměstnance neměla. V letošním roce jsme tuto firmu koupili a tím jsme vyřešili část problémů z minulosti. Máme naopak zájem o rozšíření provozu depa v Kamenici. Do budoucna si totiž chceme maximum práce při opravách vlakových souprav zajišťovat  sami.

Jak hodláte spolupracovat s vedeními jednotlivých měst a obcí na Pelhřimovsku, kterými úzkokolejka vede? Někteří představitelé měst byli po vašem nástupu do funkce poněkud rozpačití z toho, že je nikdo o změně vedení neinformoval.
Už jsem se sešel s některými starosty a vysvětlil jim situaci, ve které se společnost v současné době nachází. Hovořili jsme o tom, že se jedná o vnitřní změny ve společnosti v souvislosti s odchodem pana Šatavy z vedení. V průběhu loňského roku dozorčí rada zjistila u Jana Šatavy flagrantní porušení zákazu konkurence. Uvedené chování poškozovalo společnost v samém základu, akcionářům nezbylo než na situaci adekvátně reagovat. Změny ve vedení společnosti se v určité míře projevily i ve vnitřním chodu společnosti.Ale situace se již stabilizovala.

Pomyslným pilířem úzkokolejky jsou parní vlaky, které do regionu ročně lákají velké množství turistů. Jak to bude do budoucna vypadat s párou a se speciálními jízdami?
Parní vlaky k úzkokolejce neodmyslitelně patří, stejně tak speciální jízdy. Naši společnost vnímáme jako určitý turistický fenomén celého Jindřichohradecka i Pelhřimovska. V budoucnu i v této oblasti předpokládáme zlepšení a rozšíření služeb. V současné době zpracováváme nový koncept, kterým bychom chtěli návštěvníky v letní sezoně oslovit. Snažíme se na spoustu věcí podívat novýma očima a doufáme, že cestující a turisté budou se změnami spokojeni.