VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Dálnice D1 u Velké Bíteše byla devět hodin zavřená kvůli stavbě mostu

Velká Bíteš - Dálnice D1 byla v noci na úterý devět hodin uzavřena mezi Velkou Bíteší a Lhotkou kvůli montáži nosníků nadjezdu u vsi Jáchymov. Práce souvisí s modernizací tohoto úseku. Provoz mezi 162. a 153. kilometrem byl obnoven v obou jízdních pruzích v 6 hodin, podle plánu. „Na objízdné trase se nestaly nehody, policisté nemuseli řešit ani žádnou jinou dopravní komplikaci," informovala v úterý ráno mluvčí policie Dana Čírtková.

29.10.2014
SDÍLEJ:
Fotogalerie
13 fotografií

Dálnice D1 byla v noci na 28. října devět hodin uzavřena mezi Velkou Bíteší a Lhotkou na Žďársku kvůli montáži nosníků nadjezdu u vsi Jáchymov. Práce souvisely s modernizací tohoto úseku dálnice.Foto: ČTK/Luboš Pavlíček

Po objízdné trase přes Velkou Bíteš, souběžné s dálnicí, jezdila auta od pondělních 21 hodin. Na provoz dohlíželo šest policejních hlídek. Doprava na dálnici byla obnovována postupně. Ve směru na Prahu začala auta jezdit v 5.45 hodin, o čtvrt hodiny později se rozjel také směr na Brno. „V průběhu celé noci byl na dálnici slabší provoz, na stupni dva, většinu vozidel tvořila nákladní doprava," uvedla Čírtková.

Stavební práce postupovaly podle harmonogramu. „Vypadá to dobře, nosníky jsou tam. Jeřáb právě odjíždí," řekl ČTK stavbyvedoucí Jiří Krátký z firmy OHL ŽS hodinu před ukončením uzavírky.

Dělníci staví u Bíteše dálniční nadjezd k Jáchymovu jako náhradu za loni zbourané přemostění. Polovinu železobetonových mostních nosníků usadili už v neděli nad částí D1, která je uzavřena kvůli opravám. V noci na úterý pomocí jeřábu ukládali na připravené základy zbývající čtyři nosníky o hmotnosti zhruba 38 tun nad druhou polovinou dálnice směrem na Prahu. Poslední z nosníků byl uložen na své místo asi tři hodiny po půlnoci.

U Bíteše byly kvůli rozšíření dálnice zbourány celkem tři dálniční nadjezdy. Obnoveny budou dva z nich. Druhý most bude vystavěn příští rok. „Nyní tam probíhají betonáže opěr. Nosníky budou vyráběny přes zimu a ukládány na jaře," upřesnil Krátký.

Nejvytíženější tuzemská dálnice je zhruba deset let za svou životností. Celá oprava mezi Mirošovicemi na 21. kilometru a Kývalkou na 182. kilometru by podle odhadů ministerstva dopravy mohla stát asi 14 miliard korun. Stavba je rozdělená na 21 úseků, které se mají modernizovat postupně. První práce začaly v květnu 2013.

Opravy devítikilometrového úseku na Žďársku provádí Sdružení D1 Lhotka - Velká Bíteš tvořené firmami OHL ŽS a Apline Bau CZ. Od 1. listopadu by měl být v tomto úseku otevřen pravý jízdní pás s novým povrchem směrem na Brno. Ve druhém jízdním pásu budou dělníci ještě spravovat poškozený kryt vozovky, měnit dopravní značení a odvážet provizorní středová svodidla. Podle Krátkého by měla být dálnice u Bíteše bez omezení průjezdná během druhého listopadového týdne.

Autor: ČTK

29.10.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

eet
6

EET: obchodníci s obuví mají strach ze sankcí a kontrol

Zeman ve sněmovně. 21.2.2016
3 4

Nevěřte zeleným fanatikům, vyzval poslance Zeman

Co je nepřijatelné? Večerní emaily nebo zdrobněliny v doméně

Lidé často v elektronické komunikaci podceňují pravidla slušného chování. Ať se jedná o emaily, esemesky nebo internetové diskuse. Jak na úřední mail?

Lidl dramaticky zvyšuje nástupní mzdu a srovnává platy v regionech

Praha - Diskontní řetězec Lidl zvýší od 1. března nástupní mzdu zaměstnanců v obchodech o 25 procent, ta tak dosáhne 23 333 korun při čtyřicetihodinovém úvazku. Průměrná mzda prodavačů a pokladních bude při stejném úvazku 24 897 Kč.

AUTOMIX.CZ

PŘEHLEDNĚ: Proč se škodovky jmenují, jak se jmenují?

Od konce 80. let česká automobilka Škoda svoje modely označuje výhradně slovními názvy. Na začátku této éry byl samozřejmě Favorit.

DOTYK.CZ

Příjmy začínajících vědců jsou pod hranicí chudoby

V České republice je přibližně 25 tisíc doktorandů. Mnozí na začátku studia pomýšlí na vědeckou dráhu. Ve vědě je přitom čím dál víc důležitá mezinárodní spolupráce. Podle slov předsedkyně České asociace doktorandek a doktorandů Kateřiny Cidlinské však českým studentům současný systém nedovoluje být na této mezinárodní úrovni zcela konkurenceschopní.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies