Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Do supermarketu v Třebíči je třeba na nákup pečiva vyrazit s lupou

Třebíč - Od středy platí pro obchodníky nová vyhláška, která jim ukládá povinnost označovat prodávané rozpékané pečivo ze zmrazených polotovarů. Všechny supermarkety v Třebíči na novinku reagovaly, leckdy se však neváhaly uchýlit ke lsti.

3.8.2012
SDÍLEJ:

Ilustrační foto.Foto: DENÍK/archiv

„Hrůza! Až teď u té spousty cedulí s nápisem ze zamrazených polotovarů, si uvědomuji, že jsem dosud ve většině případů kupovala právě tohle pečivo. Sice některé kupuji stále, ale v menším množství. Snažím se, aby v našem jídelníčku nepřevažovalo. Upřednostňuji čerstvé pečivo," zamýšlela se Hana Fialová při důkladném studiu cedulek v třebíčském Kauflandu.

Právě tam měli včera u pečiva dobře čitelné nápisy ze „zmrazeného polotovaru" či „rozmrazeno".

„Kde cedulky nejsou, jde o čerstvé pečivo od dodavatele," uvedl pracovník Kauflandu. Na čerstvé housky v tomto obchodě naopak nijak neupozorňují.

Poněkud náročnější zjišťování čeká zákazníky Hypermarketu Albert v areálu Stop Shopu na okraji Třebíče. U mnohého pečiva nejsou nápisy vyšší než dva milimetry. Proto je třeba se na nákup vybavit pořádnou lupou. Pouze se silnou čočkou si budete jisti, že mrňavý nápis u výrobku pojmenovaného kupříkladu chléb tradiční, hlásá navíc i poznámku: Ze zmrazeného polotovaru.

Mnohdy se z cedule potřebné nedozvíte

Pečivo shluklé kolem zelenobílé cedule s nápisem Čerstvě dopečeno, mělo ve většině případů pod jednotlivými výrobky zase jen milimetrové písmo s oznámením, že tato konkrétní kaiserka či croissant je ze zmrazeného polotovaru.

U regálů pečiva soustředěného kolem zelenobílé cedule s nápisem Z naší pekárny se mihla pracovnice a na dotaz, zda jde o pečivo čerstvé a nerozmrazované, ujišťovala: „Nic z toho tady není dodavatelské pečivo, všechno je naše vlastní výroba. Není to ze zmrazených polotovarů, ale je to čerstvé." Mezi těmito výrobky byl takto označen i rohlík anglický či francouzský.

Potíž dopídit se více informací o konkrétních pekařských výrobcích z cedulek byla v Intersparu. A to přesto, že tam spoustu pečiva pečou ve vlastní pekárně.

U pečiva vystaveného na proutěných koších, které vypadalo čerstvě, jsme se z nápisů pod pečivem dozvěděli, že například rohlík pohankový je pečivo vícezrnné a rohlík zbojnický je pečivo pšeničné, nikoliv ale už to, zda je ze zmrazeného polotovaru.

Blíž k pultu lákal v Intersparu červenobílý nápis s cedulí „Doporučujeme" na raženku natural a kaiserku, obojí ze zmrazeného polotovaru.

Čitelné nápisy byly v Lidlu i Bille

Zcela neskrytě se do označování pečiva pustili v Lidlu, podobně jako v Kauflandu a také v Bille v Týně. Žádná malá písmenka tající skutečnosti tam Deník neobjevil.

Veškeré pečivo bylo v Lidlu označeno čitelným písmem buď „Ze zmrazeného polotovaru" nebo „rozmrazeno", což bylo například v případě makového šátečku či koblihy. Poněkud se zvláštním přístupem k označení pečiva se Deník setkal v Penny marketu na výpadovce na Velké Meziříčí.

Nic neříkající cedule

Označení pečiva za „rozmrazené" bylo u vdolků či sladkého rohlíku, což bylo jistě v pořádku. Avšak u řady vystaveného pečiva převládaly fikané cedulky „Od českých pekařů". Z nich ovšem nebylo jasné, zda jde o pečivo dopékané či čerstvě upečené, nikoliv z polotovarů.

Zákazníci se u cedulek pozastavovali. Přesto někteří sahali k výrobkům, které se jim osvědčily. „Kupuji tuhle rozpečenou kaiserku pokaždé, vydrží déle čerstvá než rohlík, který je čerstvý," trval na svém Jan Kyprý z Třebíče.

Autor: Eva Bártíková

3.8.2012 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto
8 18

Zdravotnictví čeká velký třesk. Síť nemocnic prořídne

Škody napáchané hurikánem Maria
11

Hurikán Maria ztrácí dech, i tak dnes může sfouknout Dominikánskou republiku

Autistů přibývá. Terapii musí rodiče platit sami

Rvalo mi to srdce, vzpomíná na období před dvěma lety Magdaléna Čížková. Její dcera Markétka byla dlouho vysněným dítětem, které dělalo rodině jen radost. Zvládala první slova, vesele ukazovala předměty, rozpoznávala zvířátka. Jenomže pak přišel zlom. „Najednou jako by nám oslepla a ohluchla,“ popisuje maminka.

DOTYK.CZ

Stephen King: do krále hororu se zakouslo děsivé dětství

/VIDEO/ Odmala ho pronásledoval strach ze znetvoření, pohřbu zaživa či zhoubného vlivu čísla 13. Jako kluk si sám naordinoval terapii, jednoduchou a účinnou: vypsat se ze svých obav a děsů. Mezi ty zapadal hrůzný nález mrtvé babičky anebo kamarád, před očima zmasakrovaný projíždějícím vlakem. Zrodil se král hororu, jenž dnes slaví 70 let.

Liftago má nového investora. Chce expandovat i za hranice

Oblíbená aplikace na objednání taxi v Česku má nového investora. Incoming ventures Michala Mičky investovala desítky milionů korun hlavně na rozvoj aplikace, pomocí které si zákazníci taxi služby objednávají. Penězi chce ale také pokrýt největší města a začít expandovat do zahraničí.

AUTOMIX.CZ

Kolik stojí vlastnictví McLarenu F1? Tohoto majitele náklady donutily vůz prodat

Je jasné, že vlastnictví vzácného supersportu nepřináší jen radost. Péče o automobilový klenot totiž vyžaduje také spoustu peněz. Slavný McLaren F1 není výjimkou, což potvrzuje americký podnikatel, sběratel aut a dnes už bývalý majitel právě McLarenu F1, který prozradil, jaké náklady si tento vůz vyžádal.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení