VYBERTE SI REGION

Hasiči v Libici mají dvě vozidla, ale brzy s nimi nebude asi mít kdo jezdit

Libice nad Doubravou – Moderní výjezdovou technikou se může pochlubit Sbor dobrovolných hasičů v Libici nad Doubravou. Jenže do budoucna s ní zřejmě nebude mít kdo jezdit.

24.9.2016
SDÍLEJ:

Jaroslav Málek (zleva) jeden z mála řidičů. Uprostřed Karel Sysr, vpravo velitel Tomáš Málek.Foto: Deník/Štěpánka Saadouni

SDH Libice oslavil poměrně nedávno 130 let existence. Má bohatou historii, zajímavou současnost. Má celkem šest družstev mladých hasičů, což je nejvíc na okrese. Výjezdová jednotka se může pochlubit moderním vybavením, kdy jeden hasičský oblek přijde až na 30 tisíc korun a rovněž dvěma hasičskými vozidly. Velkou Tatru získal sbor před třemi lety. Ovšem ukazuje se, že tato vozidla nebude mít v budoucnu asi kdo řídit. Nejenom dopravní společnosti se potýkají s nedostatkem řidičů, tento problém brzy začnou mít zřejmě i dobrovolní hasiči.

Praxe i zručnost

„Je to bohužel tak. V současné době je naším hlavním řidičem výjezdové jednotky Jaroslav Málek a bude velmi těžké ho v budoucnu nahradit," potvrdil velitel SDH Libice nad Doubravou Tomáš Málek. „Občas se stává, že je potřeba vyjet k zásahu a já jsem ve zbrojnici sám, žádný další řidič tady není," posteskl si Jaroslav Málek. Podle jednatele sboru Karla Sysra nemůže řidiče zásahového vozidla ani u dobrovolných hasičů dělat každý. „Je potřeba aby řidič měl nejen řidičský průkaz, ale také zručnost, protože k zásahu vyjíždíte za plného provozu, velkou rychlostí. To se dá naučit jen praxí. Navíc dobrý řidič u hasičů musí vykazovat i zdravotní způsobilost," vysvětlil Sysr.

Jak dodal, podepisuje se na nedostatku řidičů velkých vozidel i neuvážené zrušení dvouleté vojenské služby. „Na vojně se většina mladých mužů naučila řídit náklaďák i vojenskou techniku. Do civilu šli s řidičským průkazem, který dostali zadarmo, navíc měli v řízení dvouletou praxi. Dnes stojí takový průkaz tisíce korun. Ne každý si to může dovolit, nemluvě o praxi. Za volant nákladního auta nebo hasičské výjezdové Tatry vás nikdo s mokrým řidičákem nepustí, pokud má rozum," zdůraznil Sysr.

Podle velitele Jaroslava Málka podobné problémy jako Libice budou mít brzy zřejmě další dobrovolné hasičské sbory, protože v současné době chybí v Česku v průměru asi deset tisíc řidičů autobusů a nejméně pět tisíc řidičů kamionů. Firmy přijímají v podstatě každého, kdo vlastní příslušné řidičské oprávnění. Tedy i nezkušené a problémové řidiče. To ale hasiči udělat nemohou a nesmí.

Autor: Štěpánka Saadouni

24.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Americký velvyslanec Andrew Schapiro
19 6

Schapiro v pátek skončí ve funkci, jeho rodina zůstane v Praze

TK k projektu registru smluv probíhala 16. ledna v Praze. Na snímku Michal Bláha, Hlídač smluv.
EXKLUZIVNĚ
29 26

Autor Hlídače smluv pomůže Horáčkovi s prezidentskou kampaní

Vyhubení Židů zpečetili nacisté ve Wannsee za 90 minut

Berlín - Pouhou hodinu a půl stačilo nacistickým špičkám k definitivnímu ortelu nad miliony evropských Židů. Porada v berlínské vile Wannsee před 75 lety, 20. ledna 1942, nerozhodla o vyhubení Židů, protože holokaust probíhal už od přepadení SSSR 22. června 1941, nýbrž sloužila ke koordinaci mezi různými úřady.

Sobotka je nakloněn pomoci krajům při zvyšování mezd řidičů

Praha - Premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD) je nakloněn tomu, aby vláda pomohla krajům při financování růstu mezd řidičů linkových autobusů. Sobotka to dnes řekl po jednání s hejtmany. Místopředseda Asociace krajů a liberecký hejtman Martin Půta (STAN) premiérovu garanci vítá a věří, že se výsledky dnešního jednání projeví již v únorových mzdách řidičů. Příští týden Sobotka předloží problém koaliční radě. Nařízení o zvýšení mezd řidičů od letošního ledna schválila vláda.

Češi mají stále nejnižší nezaměstnanost v celé EU. Firmy ale krvácejí

Nejaktuálnější čísla z Eurostatu potvrzují, že Česko zůstává s 3,7 procent zemí s nejnižší mírou nezaměstnanosti v Evropské unii. A to před Německem a Maďarskem. Z evropských států mimo EU je na tom lépe jen Island, naopak nejhůře Řecko a Španělsko. To, co lze na jednu stranu vnímat jako výrazný český úspěch, je na druhou možno považovat i za hrozbu.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies