VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Hasiči v Libici mají dvě vozidla, ale brzy s nimi nebude asi mít kdo jezdit

Libice nad Doubravou – Moderní výjezdovou technikou se může pochlubit Sbor dobrovolných hasičů v Libici nad Doubravou. Jenže do budoucna s ní zřejmě nebude mít kdo jezdit.

24.9.2016
SDÍLEJ:

Jaroslav Málek (zleva) jeden z mála řidičů. Uprostřed Karel Sysr, vpravo velitel Tomáš Málek.Foto: Deník/Štěpánka Saadouni

SDH Libice oslavil poměrně nedávno 130 let existence. Má bohatou historii, zajímavou současnost. Má celkem šest družstev mladých hasičů, což je nejvíc na okrese. Výjezdová jednotka se může pochlubit moderním vybavením, kdy jeden hasičský oblek přijde až na 30 tisíc korun a rovněž dvěma hasičskými vozidly. Velkou Tatru získal sbor před třemi lety. Ovšem ukazuje se, že tato vozidla nebude mít v budoucnu asi kdo řídit. Nejenom dopravní společnosti se potýkají s nedostatkem řidičů, tento problém brzy začnou mít zřejmě i dobrovolní hasiči.

Praxe i zručnost

„Je to bohužel tak. V současné době je naším hlavním řidičem výjezdové jednotky Jaroslav Málek a bude velmi těžké ho v budoucnu nahradit," potvrdil velitel SDH Libice nad Doubravou Tomáš Málek. „Občas se stává, že je potřeba vyjet k zásahu a já jsem ve zbrojnici sám, žádný další řidič tady není," posteskl si Jaroslav Málek. Podle jednatele sboru Karla Sysra nemůže řidiče zásahového vozidla ani u dobrovolných hasičů dělat každý. „Je potřeba aby řidič měl nejen řidičský průkaz, ale také zručnost, protože k zásahu vyjíždíte za plného provozu, velkou rychlostí. To se dá naučit jen praxí. Navíc dobrý řidič u hasičů musí vykazovat i zdravotní způsobilost," vysvětlil Sysr.

Jak dodal, podepisuje se na nedostatku řidičů velkých vozidel i neuvážené zrušení dvouleté vojenské služby. „Na vojně se většina mladých mužů naučila řídit náklaďák i vojenskou techniku. Do civilu šli s řidičským průkazem, který dostali zadarmo, navíc měli v řízení dvouletou praxi. Dnes stojí takový průkaz tisíce korun. Ne každý si to může dovolit, nemluvě o praxi. Za volant nákladního auta nebo hasičské výjezdové Tatry vás nikdo s mokrým řidičákem nepustí, pokud má rozum," zdůraznil Sysr.

Podle velitele Jaroslava Málka podobné problémy jako Libice budou mít brzy zřejmě další dobrovolné hasičské sbory, protože v současné době chybí v Česku v průměru asi deset tisíc řidičů autobusů a nejméně pět tisíc řidičů kamionů. Firmy přijímají v podstatě každého, kdo vlastní příslušné řidičské oprávnění. Tedy i nezkušené a problémové řidiče. To ale hasiči udělat nemohou a nesmí.

Autor: Štěpánka Saadouni

24.9.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Nehoda pendolina u Studénky.
DOTYK.CZ

Přejezdy zabíjejí. Stát jich desítky ročně ruší, víc než stovku letos opraví

Premiér Bohuslav Sobotka.
2 5

Sobotka chce o korunových dluhopisech jednat s daňovou správou

AKTUALIZOVÁNO

Komíny budou kouřit dál, úředníků na jejich kontrolu není dost

Jako v Jiříkově vidění si musejí připadat úředníci z obcí s rozšířenou působností (ORP) při naplňování svých povinností v souvislosti s novelou takzvaného komínového zákona.

První rok jsem nerozuměl nikomu, říká český Ir Gavin Huban

Naučit se zvládat dobře češtinu slovem i písmem je pro mnoho cizinců mnohdy téměř nemožné. A problém s ní nemají často jen Němci, Angličané nebo třeba Francouzi.

V ČSSR musela být před 40 lety kvůli havárii odstavena JE Jaslovské Bohunice

Jaderná elektrárna v Jaslovských Bohunicích nedaleko slovenské Trnavy byla první svého druhu na území někdejšího Československa. Její první reaktor, ve kterém se řetězová reakce rozběhla v říjnu 1972, ale sloužil k výrobě elektrické energie pouze necelých pět let. Před 40 lety, 22. února 1977, byl po havárii odstaven. Tuto etapu budování jaderné energetiky tak nyní připomíná pouze budova stojící vedle čtyř novějších bloků.

EXKLUZIVNĚ

Pražští radní projednají převzetí společnosti PVK

Praha - Radní v úterý projednají záměr převzetí společnosti Pražské vodovody a kanalizace (PVK), které stoprocentně vlastní francouzská firma Veolia. O jak velký podíl bude Praha usilovat, zatím není jasné. Radní také projednají rozvoj Nákladového nádraží Žižkov a harmonogram tvorby Metropolitního plánu. Na programu jednání je i nákup vozů pro městskou policii a veřejná zakázka na opravu Vinohradské ulice.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies