Deník
VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Jedno z nejnebezpečnějších míst na silnicích Vysočiny už řídí semafory

Jihlava - Křižovatka Tři věžičky na okraji Jihlavy by měla být díky světelné signalizaci bezpečnější, doufá mimo jiné i policie.

12.8.2014
SDÍLEJ:

Jedna z nejnebezpečnějších vysočinských křižovatek je na okraji Jihlavy. V části města zvané Červený Kříž se teď motoristé i chodci od včerejška nově setkají mimo jiné se semafory. Těsně před jejich spuštěním se na křižovatce srazily dva kamiony.Foto: Deník/ Libor Plíhal

Na frekventované křižovatce známé jako Tři věžičky na okraji Jihlavy v části Červený Kříž už fungují semafory. Křižovatka se nachází na na silnici první třídy ve směru na Havlíčkův Brod v blízkosti dálničního exitu 112. Semafory tam byly uvedeny do provozu v pondělí. Měly by zlepšit průjezdnost křižovatkou a zároveň by se měla díky vybudovaným přechodům pro chodce zvýšit i bezpečnost přecházejících. I to mimo jiné řekl náměstek vysočinského hejtmana Martin Hyský (ČSSD).

„Existovaly úvahy o okružní křižovatce. Byla k dispozici také studie o spirálové křižovatce, ale ani jedno z těchto řešení nebylo možné kvůli místním prostorovým podmínkám," podotkl Hyský.

Stavební práce na úpravě křižovatky začaly v polovině června. Kromě osazení semaforů vznikly přechody pro chodce, stavbaři rozšířili vozovku ve směru na Střítež, přibyl i nový chodník vedoucí z Červeného Kříže až po hotel Tři věžičky. Náklady na úpravu křižovatky podle Jiřího Vybíhala, ředitele dopravní společnosti Jipocar, která má v blízkosti logistické centrum, dosáhly více než osmi milionů korun. Investice na úpravy křižovatky dal Kraj Vysočina, město Jihlava, obec Střítež a firma Jipocar.

V místě byla snížena rychlost

V lokalitě se rozrůstají průmyslové areály, v dopravních špičkách byla křižovatka do současnosti pro vozidla na vedlejší silnici dlouhé minuty neprůjezdná. „Vozidla často čekala na průjezd křižovatkou i více než půl hodiny. Při odbočování k čerpací stanici se často celá křižovatka zablokovala," připomněl Vybíhal. Podle starosty Stříteže Pavla Koudely v zablokované křižovatce mnohokrát uvízli lidé jedoucí do zaměstnání. „Průjezdnost a bezpečnost se určitě zlepší," doufá Koudela.

Podle krajské policejní mluvčí Dany Čírtkové si v roce 2010 tři nehody v křižovatce vyžádaly jedno smrtelné, jedno těžké a dvě lehká zranění. O rok později tam policisté vyšetřovali čtyři nehody s devíti lehkými zraněními a křižovatku vyhodnotili jako rizikovou.

„Uskutečnila se řada úprav dopravního značení, rychlost byla snížena až na 50 kilometrů v hodině, zlepšení plynulosti dopravy to ale nepomohlo," řekla mluvčí. Současné řešení světelnou signalizací je podle ní z pohledu policie ideální, napomůže ke zvýšení bezpečnosti, ale hlavně plynulosti dopravy.

Úterní slavnostní zahájení provozu světelné signalizace zdržela přibližně o hodinu dopravní nehoda dvou nákladních automobilů, která se stala přímo v křižovatce, a to chvíli před slavnostním spuštěním semaforů. Nehoda skončila bez zranění.

Autor: ČTK, Redakce

12.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Aleš Juchelka dnes.
3 9

Aleš Juchelka o Kalouskovi a Babišovi: Jsou si podobní, mají buldočí povahy

Petra Erbanová
DOTYK.CZ
6

Kulka ze samopalu zasáhla koleno, se sportem byl nadobro konec

AKTUALIZOVÁNO

Jiří Hynek získal potřebnou podporu poslanců, kandiduje na prezidenta

/ANKETA/ Jiří Hynek podal u ministerstva vnitra kandidaturu na prezidenta republiky. Podpořilo ho 22 poslanců z pěti politických stran, řekl prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu. Nejvíce poslanců je podle něj ze sněmovního branného výboru. Hynek na Hrad kandiduje s podporou Realistů. Stal se prvním prezidentským kandidátem, který oznámil, že kandidaturu u ministerstva vnitra podal.

Kontroverzní spot? Blok proti islamizaci tvrdí, že ČT narušuje přípravu voleb

/VIDEO/ Blok proti islamizaci (BPI) podal trestní oznámení na Českou televizi (ČT). Subjektu kandidujícímu ve sněmovních volbách vadí, že televize omezila počet politických stran zastoupených v závěrečné předvolební debatě. 

Nejen za tmy. Chodci musejí „svítit“ i přes den

/INFOGRAFIKA/ Nastává nejkritičtější období pro pěší. Loni zemřelo na silnicích 545 osob, z toho třetina večer či při snížené viditelnosti. Dny se krátí, objevují se mlhy a na horách i první sněhové přeháňky. A pro chodce i řidiče nastává období, kdy by se měli mít obzvláště na pozoru. Výzkumy totiž prokazují, že po setmění je riziko vzniku nehody až čtyřikrát vyšší než za dne.

Cena povinného ručení plíživě stoupá. Pojišťovny na něm tratí

Povinné ručení by mělo podražit. Důvod je prostý, už delší dobu nevydělává a pojišťovny na něm navíc tratí. Kdo zdražení pocítí nejvíce a kdy k němu vlastně dojde, vysvětluje Zbyněk Kuběj, analytik neživotního pojištění Partners.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení