VYBERTE SI REGION

Jedno z nejnebezpečnějších míst na silnicích Vysočiny už řídí semafory

Jihlava - Křižovatka Tři věžičky na okraji Jihlavy by měla být díky světelné signalizaci bezpečnější, doufá mimo jiné i policie.

12.8.2014
SDÍLEJ:

Jedna z nejnebezpečnějších vysočinských křižovatek je na okraji Jihlavy. V části města zvané Červený Kříž se teď motoristé i chodci od včerejška nově setkají mimo jiné se semafory. Těsně před jejich spuštěním se na křižovatce srazily dva kamiony.Foto: Deník/ Libor Plíhal

Na frekventované křižovatce známé jako Tři věžičky na okraji Jihlavy v části Červený Kříž už fungují semafory. Křižovatka se nachází na na silnici první třídy ve směru na Havlíčkův Brod v blízkosti dálničního exitu 112. Semafory tam byly uvedeny do provozu v pondělí. Měly by zlepšit průjezdnost křižovatkou a zároveň by se měla díky vybudovaným přechodům pro chodce zvýšit i bezpečnost přecházejících. I to mimo jiné řekl náměstek vysočinského hejtmana Martin Hyský (ČSSD).

„Existovaly úvahy o okružní křižovatce. Byla k dispozici také studie o spirálové křižovatce, ale ani jedno z těchto řešení nebylo možné kvůli místním prostorovým podmínkám," podotkl Hyský.

Stavební práce na úpravě křižovatky začaly v polovině června. Kromě osazení semaforů vznikly přechody pro chodce, stavbaři rozšířili vozovku ve směru na Střítež, přibyl i nový chodník vedoucí z Červeného Kříže až po hotel Tři věžičky. Náklady na úpravu křižovatky podle Jiřího Vybíhala, ředitele dopravní společnosti Jipocar, která má v blízkosti logistické centrum, dosáhly více než osmi milionů korun. Investice na úpravy křižovatky dal Kraj Vysočina, město Jihlava, obec Střítež a firma Jipocar.

V místě byla snížena rychlost

V lokalitě se rozrůstají průmyslové areály, v dopravních špičkách byla křižovatka do současnosti pro vozidla na vedlejší silnici dlouhé minuty neprůjezdná. „Vozidla často čekala na průjezd křižovatkou i více než půl hodiny. Při odbočování k čerpací stanici se často celá křižovatka zablokovala," připomněl Vybíhal. Podle starosty Stříteže Pavla Koudely v zablokované křižovatce mnohokrát uvízli lidé jedoucí do zaměstnání. „Průjezdnost a bezpečnost se určitě zlepší," doufá Koudela.

Podle krajské policejní mluvčí Dany Čírtkové si v roce 2010 tři nehody v křižovatce vyžádaly jedno smrtelné, jedno těžké a dvě lehká zranění. O rok později tam policisté vyšetřovali čtyři nehody s devíti lehkými zraněními a křižovatku vyhodnotili jako rizikovou.

„Uskutečnila se řada úprav dopravního značení, rychlost byla snížena až na 50 kilometrů v hodině, zlepšení plynulosti dopravy to ale nepomohlo," řekla mluvčí. Současné řešení světelnou signalizací je podle ní z pohledu policie ideální, napomůže ke zvýšení bezpečnosti, ale hlavně plynulosti dopravy.

Úterní slavnostní zahájení provozu světelné signalizace zdržela přibližně o hodinu dopravní nehoda dvou nákladních automobilů, která se stala přímo v křižovatce, a to chvíli před slavnostním spuštěním semaforů. Nehoda skončila bez zranění.

Autor: ČTK, Redakce

12.8.2014 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ve Švýcarsku byl plně zprovozněn nejdelší železniční tunel světa

Erstfeld (Švýcarsko) - Nejdelší a nejhlubší železniční tunel na světě, vybudovaný ve Švýcarsku pod Alpami, byl dnes otevřen pro plný dopravní provoz. Gotthardský tunel, přezdívaný podle francouzské zkratky GBT, je dlouhý 57,1 kilometru a v některých místech je až 2,3 kilometru pod povrchem.

Loučení s tratí do Koutů: končí barevné motoráky i soukromník

Údolí Desné – Největší změna za devatenáctiletou historii nastala v noci ze soboty 10. na neděli 11. prosince na Železnici Desná. Osobní vlaky zde přestala provozovat soukromá firma, nahradily ji České dráhy.

Sobotka: Přes návrhy změn by se měly firmy na EET nadále chystat

Praha - Přes návrhy změn v elektronické evidenci tržeb (EET), které projednává Poslanecká sněmovna, by se měli podnikatelé na její zavedení připravovat podle platného zákona. Norma jasně uvádí, koho se evidence tržeb týká. V pořadu Otázky Václava Moravce České televize to dnes uvedl premiér Bohuslav Sobotka (ČSSD). Podle něj se zdá, že návrhy z dílny ministerstva financí i koaličních lidovců nebudou schváleny. Byla by to nejlepší varianta, dodal premiér.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2016, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies