VYBERTE SI REGION

Lidem vadí provoz zemědělské techniky. Sepsali proto petici

Lipnice nad Sázavou - Lidem v Lipnici nad Sázavou na Havlíčkobrodsku vadí zvýšený provoz v centru obce, a to především zemědělské techniky v letním období. Poukazují především na úzký profil komunikace třetí třídy, která prochází v podstatě celou obcí.

19.11.2013 1
SDÍLEJ:

LIPNICE.Pod malebnousiluetou hradu se přímo v centru obce prohání zemědělská technika. Občanům to vadíFoto: Foto:Deník/Archiv

„Mamutí" rozměry traktorů, přívěsů a zemědělských strojů tak považují za možný zdroj nebezpečí pro ostatní účastníky silničního provozu. Obávají se také toho, že doprava v Lipnici nad Sázavou ještě více naroste, a to v okamžiku, kdy místní zemědělský podnik uvede do provozu bioplynovou stanici.

Myslí si proto, že zemědělci by k průjezdu obcí měli využívat zcela jinou komunikaci, která byla právě k tomuto účelu zprovozněna v osmdesátých letech minulého století. Sepsali proto petici a s pětadvaceti podpisy ji předali lipnickému obecnímu úřadu.

„V prvé řadě chci uvést, že mě  tato spontánní iniciativa našich lidí těší.  Bereme jejich argumentaci vážně a petici jsme přijali, přestože je jasné, že je primárně určena odboru dopravy Městského úřadu v Havlíčkově Brodě, a ne nám," uvedl na nedávném setkání s občany starosta obce Leoš Bláha s tím, že petici doručili havlíčkobrodskému dopravnímu úřadu.

Martin Stehno, vedoucí odboru dopravy havlíčkobrodské radnice, Deníku sdělil, že odbor již odpověď do Lipnice nad Sázavou odeslal. „Podnětem občanů Lipnice jsme se zabývali, přestože nesplňoval kritéria petičního zákona a nelze v této souvislosti o petici hovořit. Odpověď s naším stanoviskem jsme odeslali obecnímu úřadu," zareagoval Stehno.

Středověké ulice

Místostarosta Lipnice nad Sázavou Marek Hanzlík nechtěl odpověď dopravního úřadu předjímat, osobně se ale domnívá, že k zásadním změnám v provozu na silnici třetí třídy zatím nedojde.

„Musíme si uvědomit, že traktory a další zemědělská technika jezdí po veřejné komunikaci, která je k tomuto účelu určena. Kromě toho jde o stroje homologované.  Jediné, na co by dopravní úřad snad mohl slyšet, jsou úzké profily původně středověkých ulic Lipnice nad Sázavou," konstatoval Hanzlík.

V této souvislosti připomněl, že některé návrhy občanů, například na vybudování retardérů, jsou administrativně neproveditelné a neprůchodné.

Autor: Jaromír Kulhánek

19.11.2013 VSTUP DO DISKUSE 1
SDÍLEJ:

DOPORUČENÉ ČLÁNKY

Ilustrační foto.
10

Naštvaní vinaři. Na lahvích nebude trikolora

Joe Biden

Viceprezident USA Biden se obává vměšování Ruska do evropských voleb

Brno podepsalo smlouvu o Hyperloopu. Má přispět také k rozvoji vědy ve městě

Brno – Kapsle létající tubami rychlostí čtrnáct set kilometrů v hodině může znít jako sci-fi, přesto se na vývoji těchto technologií Brno chce podílet. Zástupci města i Jihomoravské kraje ve středu podepsali dohodu o spolupráci s firmou Hyperloop Transportation Technologies. Ještě letos chtějí začít pracovat na studii proveditelnosti projektu. „Náklady velmi hrubě odhaduji na pět milionů korun pro kraj i Brno," sdělil náměstek krajského hejtmana pro oblast vědy a inovací Jan Vitula.

Nová škola pro sestry by měla vyřešit jejich nedostatek

Rumburk – Již za rok a půl by mohli nastoupit první studenti do nového oboru na vyšší odborné škole ve Varnsdorfu. Studovat by v něm měly budoucí zdravotní sestřičky.

Ústav pro studium totality se kvůli rekonstrukci budovy stěhuje

Praha - Historici z Ústavu pro studium totalitních režimů (ÚSTR) se budou v únoru kvůli rekonstrukci stěhovat. Budova v Siwiecově ulici na Žižkově je dlouhodobě v nevyhovujícím stavu, kvůli velkým tepelným ztrátám a zatékání se musí zrekonstruovat fasáda a vyměnit okna, navíc je obložena nebezpečným azbestem. Ústav i část Archivu bezpečnostních složek se proto přesunou na jiná pracoviště v Praze. Stěhování se dotkne až 130 historiků včetně administrativy, řekl mluvčí ÚSTR Pavel Ryjáček.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies